19 Reacties
één maand geleden
Bij ons adviseerden ze òf vóór zes maanden of vanaf 2,5 jaar, omdat ze het dan echt snappen. Bij onze dochter hebben we aangekondigd dat we na een vakantie de speen weg zouden doen (ook voor onszelf een goede stok achter de deur want we zagen er best tegen op omdat ze er wel veel steun aan had). Toen hebben we bij thuiskomst het boekje ‘Ebbie zonder speen’ gelezen en het ook zo aangepakt. Dus ze mocht zelf haar speen inpakken om aan ‘een baby’ te geven en ze kreeg er een giraf knuffel voor terug. Wij hadden de speen aan een knuffeldoekje en we hebben dat doekje aan een knuffel gebonden. Ze vond het allemaal heel leuk en leek het goed te snappen. Ze was de eerste avond toen ze moest gaan slapen ontroostbaar (en wij voelden ons enorm schuldig), maar daarna ging het hartstikke goed! Ze heeft er nog een paar keer over verteld maar was er wel echt van af. Bij onze zoon gaan we het weer zo aanpakken (zie er wel weer tegen op…).
één maand geleden
Wij hebben een boekje gekocht met haar naam en over dat de spenenfee haar speen gaat mee nemen echt super leuk
één maand geleden
Reactie op Kim Middelkoop
Wij hebben een boekje gekocht met haar naam en over dat de spenenfee haar s ...
Dit boekje is het wij gaan naar haar verjaardag beginnen
één maand geleden
Reactie op lvdee
Bij ons adviseerden ze òf vóór zes maanden of vanaf 2,5 jaar, omdat ze het ...
Hoe oud was je dochtertje toen?
één maand geleden
Reactie op lvdee
2,5!
Denken het hier ook zo te doen :) maar dan zitten we dus nog een goed halfjaar zonder die zorgen 😁
één maand geleden
Wij zijn gestopt met 15 maanden. Speen was kwijt op de opvang, toen was hij eigenlijk zonder morren gaan slapen. Vervolgens maar doorgezet. Nog 3x kort de speen gegeven omdat hij echt onrustig was, maar daarna was het prima
één maand geleden
Nou ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb besloten ook vanaf vandaag te stoppen. Ondertussen is die speen echt n probleem… moet wel 6x per nacht me bed uit omdat ie zn speen kwijt is (er liggen er 6 in zn bed. Maar goed..) en echt: speen erin, en slaapt weer. Ik wil er zooo vanaf en mn slaap terug haha
één maand geleden
Wij zijn nu aan het stoppen met de speen. Ze had hem alleen nog in bed maar wel heeeel dol erop. Nu cold turkey gestopt 2 dagen geleden en vertelt dat de speen helaas weg was maar dat Ollie (olifant knuffel) nu bij haar kwam wonen. Ze heeft nog wel af en toe erom gevraagd maar steeds weer gezegd dat ze nu Ollie heeft. Op zich goed geslapen (behalve vanmiddag, toen ineens niet) maar ze klampt zich wel vast aan mij tijdens het slapen (daarvoor sliep ze zelf in). Maar gok dat dat weer een fase is! Tis een onderneming haha. Ze is nu bijna 2.
14 dagen geleden
Reactie op mamalex
Hier gaat t stoppen heel simpel, maar hij is vroeg wakker nu joh!! 5.30… is ...
Ik ben nog niet gestopt... hoe heb je het aangepakt?
14 dagen geleden
Reactie op Cynthia0704
Ik ben nog niet gestopt... hoe heb je het aangepakt?
Oooh tocch niet!? Nou.. eigenlijk was ik m kwijt en dacht ik ja nu moet je wel. Heb 1x een uur drama gehad, toen sliep ie gewoon de hele nacht door en dachten we ja.. je kan het dus gewoon. En niet meer terug gegeven😅
13 dagen geleden
Reactie op mamalex
Oooh tocch niet!? Nou.. eigenlijk was ik m kwijt en dacht ik ja nu moet je ...
Wow echt?? Gewoon zo simpel😂 heel vaak dat ik denk, zullen we t ook gewoon eens weg laten maar ik durf niet