3 Reacties

8 maanden geleden

ik werk zelf in de kinderopvang. het past ook wel bij de leeftijd. zeg duidelijk dat dit niet mag. meestal is dit een fase.

7 maanden geleden

Wat zeggen de PM'ers hiervan? Mag toch hopen dat ze dit niet telkens bijhet ophalen tegen je zeggen maar ook nog iets positiefs vertellen? Ik werk zelf in de kinderopvang en voor haar leeftijd is dit heel normaal gedrag. Vaak is het gewoon een vorm van contact maken. Alleen weet ze nog niet zo goed hoe ze dit moet doen. En gaat het dus wat onbenullig. Ze doet de andere kindjes niet bewust pijn, hier hoef je niet bang voor te zijn of je schuldig over te voelen. Bijna alle kindjes doen dit op deze leeftijd. Jij zelf kan er weinig aan doen, ze is nog te jong om haar dit thuis uit te leggen terwijl er niks gebeurd. Wij corrigeren het kindje altijd door er heen te lopen als het kindje dit gedrag vertoont en te zeggen; nee, nee, au, zachtjes doen. Ga maar aaien...aai, aai, en dan laten we zien hoe je dat doet. mocht ze het thuis ook bij jullie doen, dan zou je haar dus op deze manier kunnen corrigeren. verder niet te druk om maken...het hoort er een beetje bij...gaat vanzelf weer over.

7 maanden geleden

Ik lees even mee! Krijg het nu ook te horen over mijn dochtertje van bijna 14 maanden😊 maar de reacties stellen me nu al gerust