6 Reacties

6 maanden geleden

Hey ik herken je verhaal helemaal. Ik doe nu de opleiding pedagogisch medewerker. Ik loop nu 2 dagen stage en 3 dagen school ik begin op z'n laatst om 09:00 en op z'n vroegst om 07:30. Ons dochtertje is de laatste tijd veel ziek en dit gaat vaak samen met veel buikkrampen waar ze dan wakker van word. Gelukkig kan ze naar oma (die is gastouder). Maar ondanks dat ze het echt heel goed doet verder valt het mij wel allemaal zwaar. Ik moet nu nog iets meer als 1,5 jaar maar ben wel al echt aan het aftellen naar wanneer ik ongeveer klaar zou zijn. Als je erover wilt praten zou je mij een berichtje kunnen sturen.

6 maanden geleden

Ja het is zwaar, en nee je zoontje zeurt niet. Hij heeft behoefte aan verbinding met jou en die vind hij weinig doordat hij 4 dagen naar de opvang gaat en jij op "zijn" vrije dagen ook nog veel weg bent. Zou je een deeltijd opleiding willen overwegen? 1 dag school, 3 dagen werken dit kan voor jullie beide een groot verschil maken. Ik lees je partner helpt wel, geef/eis de vaderrol op voor je kind

6 maanden geleden

Reactie op Wao

Ja het is zwaar, en nee je zoontje zeurt niet. Hij heeft behoefte aan verb ...
Zeker zwaar, maar hij zeurt wel een beetje. Hij gaat niet de hele 4 dagen agz ik dat ook veel vind, ik heb de dagen gewoon voor de zekerheid voor als ik verplicht naar school moet qua lessen. Als ik een dag vrij ben of eerder vrij etc haal ik hem altijd op of hou ik hem thuis. Hij is de afgelopen 2 weken ook alleen thuis geweest en niet naar de opvang geweest en sindsdien zeurt hij echt enorm veel als iets niet naar zijn zin gaat dus het lijkt me dat het niet ligt aan de verbinding met mij die krijgt hij genoeg. We doen ook altijd leuke dingen en ik breng veel tijd met hem door als we wel samen zijn. Ik zou best een deeltijd studie willen doen dit lijkt me ook veel rustiger voor mij, maar waar haal ik dat geld ooit vandaag? En hoe werkt dat allemaal? Ik krijg dan geen studiefinanciering en waar moet ik dan 3 dagen werken? En met die 3 dagen werken krijg ik niet zo veel als dat ik nu krijg en dan moet ik gewoon nog de normale hoeveelheid collegeld betalen en boeken. En de rest wat ik nu ook betaal zegmaar. Ik heb me er niet zo erg in verdiept tot nu toe of wat dan ook dus ik kan het ook helemaal mis hebben hoor. Maar als ik idd alleen 1 dag school en 3 dagen werk en dan weekend vrij en nog een extra dag zou ik dit inderdaad echt super vinden. Als jij hier meer van weet of ervaring zou ik dit graag willen horen, want ik zit nu ook op zo’n punt dat ik op ben.

6 maanden geleden

Je zou kunnen kijken naar een BBL opleidingsplaats. Dan ben je aan het werk en heb je je opleiding ernaast. Je krijgt wel gewoon betaalt en je werkplek betaalt je opleiding. Dit is er op MBO en HBO.

6 maanden geleden

Hii, Hier ongeveer hetzelfde verhaal! Ik studeer ook voltijd hbo. Ik zit in het eerste jaar, doe het eerste jaar “opnieuw” omdat ik er vorig jaar tussenuit ben geweest om te bevallen etc! Ik vind het ook pittig en ik heb me toevallig verdiept in deeltijd studeren, omdat ik veel van jouw problemen herken. De voordelen van deeltijd zijn dat je meer thuis bent. De nadelen zijn; - geen studiefinanciering en geen OV. - je moet zelf een baantje vinden die voldoet aan de deeltijd ijzen van jouw opleiding - je moet veel meer zelf regelen en zelf doen Ik twijfel hierom nog heel erg! Je mag me altijd een berichtje sturen! Misschien kunnen we elkaar volgen op insta? Ik ben trouwens 20 en studeer PMT op het Windesheim in Zwolle🤗

6 maanden geleden

Wauw, wat zwaar zeg! Ik zit niet in dezelfde situatie. Mijn studententijd ligt inmiddels achter me. Ik vond studeren en werken al pittig laat staan nog een kind erbij! Heel veel respect voor jou (iedereen die dit doet)! Ik denk dat jij later een kind hebt dat heel trots op mama is! Mijn moeder heeft wel ook een hbo studie gedaan toen wij klein waren. Weliswaar een stukje ouder dan die van jou, maar nog wel op de basisschool. Ik weet nog dat ik met vlagen mijn moeder iets minder zag omdat ze gewoon druk was. Ze vond altijd tijd voor ons als wij haar nodig hadden en ik kan oprecht zeggen dat ik onwijs trots op mijn moeder ben dat ze dat heeft weten klaar te spelen! Ik weet zeker dat jij dit ook kan!