49 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Angel_Love
Een koprol in water kan mischien helpen?
Bedoel dan in zwembad je kan het proberen
3 jaar geleden
Met ons eerste zoontje van alles geprobeerd, meneer weigerde te draaien. Werd uiteindelijk toch een keizersnede.
Probeer wat vaker op je handen en knieën te zitten/buigen.
Heb zelf toen van alles geprobeerd, zonder succes. Hopelijk draait je kleintje toch nog, nog een aantal weken te gaan.
3 jaar geleden
Reactie op mama'sPrinsje
Met ons eerste zoontje van alles geprobeerd, meneer weigerde te draaien. We ...
Ik heb dat met die handen en knieën inderdaad al gelezen. Mij is alleen niet duidelijk hoelang ik in die positie moet blijven zitten. Enig idee?
3 jaar geleden
Ik heb wel eens wat gelezen over spanning babies. Geen idee of het wat is, maar je kan er altijd even op googlen!
3 jaar geleden
Ik heb wel eens wat gelezen over spanning babies. Geen idee of het wat is, ...
Ik geloof dat je spinning babies bedoeld. Ik kreeg van de vroedvrouw wel een paar oefeningen mee. De rebozo: op handen en knieën, met partner die via een sjaal de buik mee draagt, en evt wat schommelt vind ik zelf heel fijn. Zou online ook moeten te vinden zijn. Bij elk van de oefeningen geldt: zachtjes terugkeren naar "normale" houding: loslaten van de buik, of bij ondersteboven oef: heel traag terug recht komen. De inversie oefening heb ik zelf nog niet echt gedaan wegens teveel maagzuur/reflux.
3 jaar geleden
Mijn zoon en dochter zijn allebei uit zichzelf gedraaid een paar dagen voor de bevalling, dochter wel met keizersnee gehaald omdat de navelstreng voor de uitgang lag. Verder geen capriolen uitgehaald en de natuur zijn werk laten doen.. Succes en hopelijk draait je kindje vanzelf.
3 jaar geleden
Reactie op Mama ST
Ik geloof dat je spinning babies bedoeld. Ik kreeg van de vroedvrouw wel ee ...
Haha, ja. Mijn autocorrect maakte er spanning van 😅
3 jaar geleden
Aaa zo vervelend is dat! Heel herkenbaar.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat de kleine ook in een stuitligging ligt. Ik ben nu 32w5d en de gynaecoloog geeft tot 36 weken de tijd, als hij dan niet met zijn hoofdje naar beneden ligt dan moet ik beslissen of het een keizersnede of vaginale stuitligging bevalling wordt.
De gynaecoloog gaf eigenlijk al aan dat hij niet verwacht dat de kleine gaat draaien vanwege minder ruimte en wilt dan ook niet proberen om de baby te draaien "afwijkende baarmoeder ". Het is zo dubbel allemaal… maar hoop echt oprecht dat hij zal draaien endan ook zo blijft!
Dit las ik op internet!
Dit doe je zo: Ga op handen en knieën zitten, breng je onderarmen plat op de grond, steun op je ellebogen en duw je billen omhoog. Rust met je hoofd op je armen en breng je bovenlichaam zo dicht mogelijk tegen de grond. Je kunt ook op je rug gaan liggen, met een kussen onder je billen en bekken.
Ps: ik lig momenteel op de bank met kussens onder mijn billen en benen tegen de muur aan. 🥹😂
3 jaar geleden
Reactie op Elieve
Aaa zo vervelend is dat! Heel herkenbaar.
Ik heb vandaag te horen gekrege ...
Ik lees alleen nergens hoelang je zo moet
blijven liggen. Enig idee?
3 jaar geleden
Spinning babies kun je inderdaad proberen. En Moxa is echt super vaag maar wel wetenschappelijk bewezen dat het de kans op een spontane draaiing vergroot. Indien het niet werkt kun je een versie proberen. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap alles geprobeerd (we kwamen er wel pas met 36 weken achter omdat de verloskundige eerder alleen al gevoeld en zei dat ze goed lag en Moxa werkt het best vanaf week 33) maar helaas niet gelukt. Heb toen een vaginale stuitbevalling gedaan waar ik heel positief op terug kijk!