91 Reacties

één jaar geleden

Mag ik vragen hoe je je kindje dan troost in de nacht? En krijgt hij nog een nachtvoeding? Wij hebben dit bij onze jongste dochter ook gedaan, wiegen en weer terug leggen, en anders gaven wij een flesje . Na een paar dagen speenvrij, nu 2,5 en al heel lang nooit meer een speen of nachtvoeding.

één jaar geleden

Reactie op Happy—

Mag ik vragen hoe je je kindje dan troost in de nacht? En krijgt hij nog ee ...
Idd gewoon wiegen, sssht en white noise. Hij vraagt geen nachtvoedingen meer! Maar word wakker omdat inslapen zonder speen niet lukt. Dat is zijn “slechte slaapacosiatie” en daarom moet ik hem afpakken. Hij werd om de 45 min na elke cyclus wakker voor zn speen😢

één jaar geleden

Misschien op de zij of buikje laten slapen? Onze dochter bleek ook een echte buikslaper te zijn.

één jaar geleden

Liselotteleonie hoe gaat het nu? Nu je de speen hebt weggelaten?

één jaar geleden

Afgelopen vrijdag gestopt met de speen en binnen no time kan hij zelfstandig in slaap vallen! Vannacht zelfs niet gehoord. Kwam om 22 uur voor voeding en toen vanochtend om 6 uur. Als ze zelfstandig in slaap kunnen vallen worden ze ook minder snel wakker s nachts. Ik ben blij dat ik die speen kwijt ben want hij werd er steeds vaker wakker van dat hij hem kwijt was 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Afgelopen vrijdag gestopt met de speen en binnen no time kan hij zelfstandi ...
Mis je hem overdag nooit? Voor een beetje troost of voor de dutjes?

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Afgelopen vrijdag gestopt met de speen en binnen no time kan hij zelfstandi ...
Na hoelang kon hij dat?

één jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Mis je hem overdag nooit? Voor een beetje troost of voor de dutjes?
Nee hij huilt amper als ik hem op bed leg. Sabbelt soms op z’n handje. Ik hou wel zijn wakker tijd goed in de gaten.

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Na hoelang kon hij dat?
Vrijdag ochtend duurde het wel eventjes voordat hij in slaap viel. 3x terug geweest en opgepakt om te troosten. Daarna ging het steeds beter. S avonds sliep hij al bijna zonder te huilen. Gisteren was wat rommelig waardoor hij s avonds om 22 uur voor voeding kwam. Hij had overdag wat weinig gedronken. Na die voeding heeft hij doorgeslapen tot 6 uur. En nu huilt hij eigenlijk bijna niet. Ik heb een routine en dan weet hij eigenlijk al dat het bed tijd is

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Vrijdag ochtend duurde het wel eventjes voordat hij in slaap viel. 3x terug ...
En over dat huilen, ik laat hem nooit krijsen of overstuur worden. Ik weet dat er ouders zijn die hier niet tegen kunnen en dat mag ook! Ik heb deze methode ook bij m’n eerste zoontje toegepast en uiteindelijk geen moment spijt gehad. Bij hem was hij wat ouder en vond ik het heftig en vreselijk. Je wilt je kind niet horen huilen en zeker niet als je weet dat je het kan verhelpen. Toen was de associatie de borst. Maar ik was op. Steeds weer in slaap krijgen door de borst te geven. M’n relatie stond op springen omdat ik vond dat hij niet zachtjes deed. Dat was toen de reden dat ik hem zelfstandig heb leren slapen. En zoals ik al zei, achteraf geen moment spijt gehad. Ik blijf boven en als ik hoor dat ze overstuur raken ga ik er gelijk naartoe en knuffel is ze. Op termijn geeft het je zoveel meer rust

één jaar geleden

En vannacht heeft hij doorgeslapen. Gisteren goed de wakker tijden in de gaten gehouden. Genoeg voeding gedronken. 18:30 laatste fles en om 6 uur wakker. Mijn zoontje is van 18-12 en is wel een big boy 😂 denk dat hij wel tussen de 7.5 en 8 kilo in zit dus de nachtvoeding zou hij niet perse nodig hebben

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Afgelopen vrijdag gestopt met de speen en binnen no time kan hij zelfstandi ...
Wat goed van je dat je de stap hebt gezet. Wij gaan er woensdag aan geloven. Ben benieuwd hoe het hier verloopt. De kleine man is bijna 5mnd. Hoe oud is de jouwe?

één jaar geleden

Reactie op Marsje

Wat goed van je dat je de stap hebt gezet. Wij gaan er woensdag aan geloven ...
Jaa het is even doorzetten maar echt zo fijn op termijn. En het gaat zeker niet vlekkeloos hoor. Vandaag enorm rommelig met slapen. Het zijn ook gewoon baby’tjes 🥰 en geen robots. Hij is 19 weken. Gecorrigeerd 17 weken. Ik heb zoiets na zo’n dag als vandaag, morgen weer een dag. Ik vind het al super knap dat hij zelfstandig in slaap kan vallen. En je hoort het echt wel of je ernaartoe moet gaan of niet. Je gaat je kindje steeds beter ‘lezen’ Succes ermee! En even laten weten hoe het gaat hè 😁

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Jaa het is even doorzetten maar echt zo fijn op termijn. En het gaat zeker ...
Wat doe jij nu om hem te troosten? En met welk slaapje ben je begonnen?

één jaar geleden

Reactie op Marsje

Wat doe jij nu om hem te troosten? En met welk slaapje ben je begonnen?
Ik ben gelijk s ochtends begonnen. Ik ga met hem naar z’n kamer. Leg hem op de commode. Check z’n luier. Witte ruis aan en slaapzak aan. Samen rolgordijn en gordijn dicht doen. Even knuffelen en dan leg ik hem weg. Kus z’n voorhoofd en wang en ga de kamer uit. Ik wacht 3 min als hij huilt en dan ga ik weer. Pak hem op. Knuffel hem en dan leg ik hem weer terug. De eerste keer ben ik 3x terug geweest. Tweede slaapje 2x en derde slaapje 1x. S avonds niet meer terug gehoeven. Ik heb een timer gezet. Klinkt misschien cru voor sommige mama’s want kindjes horen niet te huilen en dat snap ik ook. Dit was echt alleen de eerste dag. Nu leg ik hem weg en huilt hij alleen als er iets is. Een boer dwars of honger of vieze luier. Goed de wakker tijden in de gaten houden. Ik ben zo trots op hem. Hij slaapt de hele nacht door en vanmiddag zelfs bij m’n beste vriendin in een ander bedje en wat lichter in de kamer 🥰

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Ik ben gelijk s ochtends begonnen. Ik ga met hem naar z’n kamer. Leg hem op ...
Bedankt voor de uitleg! Wat goed van hem zeg. Daar mag je zeker trots op zijn. Ik zie er zo tegenop om morgenochtend te beginnen. Maar ik weet dat het het beste is.

één jaar geleden

Reactie op Marsje

Bedankt voor de uitleg! Wat goed van hem zeg. Daar mag je zeker trots op zi ...
Snap ik hoor! Ik had ook zulke mixed feelings er over. Tis toch een baby en ze zijn afhankelijk van ons. Maar echt, op termijn wordt iedereen er beter van. En hoe kleiner ze zijn hoe sneller ze leren! Ik heb misschien makkelijker praten nu want ik heb dit met m’n oudste ook gedaan. Hij was wel iets ouder maar man man man toen hij s middags in slaap viel zat ik te huilen op bed. Ik vond het vreselijk om hem te horen huilen. Maar ook hij had het snel onder de knie. Daarom dat ik het bij de jongste nu gelijk heb gedaan. Heeeel veel succes! Je kan het!!! Vertrouw je kindje en jezelf 😘😘😘 doorzetten is the key in dit verhaal. Zorg dat de speentjes niet binnen handbereik liggen 😅

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Ik ben gelijk s ochtends begonnen. Ik ga met hem naar z’n kamer. Leg hem op ...
Wij gaan zo beginnen hiermee! Ben zo benieuwd. Vorige poging toch die speen gegeven. Dus hoop dat deze methode meer werkt. Heb nu ook een fedde & kees lakentje. Kijken wat dat doet.

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Wij gaan zo beginnen hiermee! Ben zo benieuwd. Vorige poging toch die speen ...
Succes hoor!! Jaa dat lakentje had ik ook. Ook mee gestopt 😂 ik zag mezelf nog niet overal die lakentjes mee nemen 😂 maar snap je helemaal hoor! Ik heb eigenlijk alles tegelijk gedaan. Geen speen geen voeding voor het slapen en dat lakentje weg

één jaar geleden

En hoe gaat het tot nu toe??