91 Reacties

één jaar geleden

Ik dacht ook afbouwen met de speen…. Is de duim er voor terug gekomen wat ik nog veel erger vind!!! 😵 dus wij houden de speen er nog ff in 😄

één jaar geleden

Hier wil ze de speen meestal niet, dus ik dacht ook om hem gewoon weg te laten. Nu hebben we net enkele nachten gehad waarin ze 3x wakker werd en erg hongersignalen gaf. Deze nacht ook weer wakker om 4u en heb dan de speen gegeven, heeft nog gerokken tot 7u! Als we de fles geven drinkt ze soms alles op, soms bijna niets. Dus ik kan er echt niet meer aan uit wat ze nou precies nodig heeft en of we die speen nog willen !

één jaar geleden

Reactie op Marsje

Hoe is de nacht gegaan Liselotteleonie?
Oh het was zo sneu dat ik toch heb toegegeven aan die speen. Gefaald dus. En bij jou? Ik wil nogsteeds doorpakken maar vind het zoooo zielig

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Oh het was zo sneu dat ik toch heb toegegeven aan die speen. Gefaald dus. E ...
Nou gefaald wil ik niet perse zeggen hoor. Het is ook zeker zielig! Komt vast goed hoor!

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Oh het was zo sneu dat ik toch heb toegegeven aan die speen. Gefaald dus. E ...
Ah zo moet je je niet voelen. Het is helaas nu niet gelukt. Wie weet lukt het over een paar weken wel. Hier gaat het goed. Overdag doet hij het super. Afgelopen nacht ging wel wat minder. Niet huilen. Maar kon niet in slaap komen. Hij bleef onrustig. Uiteindelijk een klein flesje gegeven.

één jaar geleden

Reactie op Marsje

Ah zo moet je je niet voelen. Het is helaas nu niet gelukt. Wie weet lukt h ...
Ik ga t na de sprong nog is proberen. Je merkt echt dat hij nog meeega zuigbehoefte heeft nu

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Oh het was zo sneu dat ik toch heb toegegeven aan die speen. Gefaald dus. E ...
Niet gefaald, maar geprobeerd!💪🏼

één jaar geleden

Hoe gaat bij jullie het laatste dutje? We zijn vrijdag gestopt met de speen maar na 4u lukt het hem echt niet meer om te slapen en een heleboel tranen komen erbij kijken 😢

één jaar geleden

Reactie op A1001

Hoe gaat bij jullie het laatste dutje? We zijn vrijdag gestopt met de speen ...
Het laatste dutje is sowieso het moeilijkst om je baby in slaap te krijgen. Maar bij ons zonder speen duurt het ook wat langer.

één jaar geleden

Wauw, heb even alles gelezen. Zo veel herkenning. Had toevallig vanmorgen hierover een toppic gemaakt maar nog geen reactie. Ik had hier nog nooit van gehoord. Ons meisje is 19 weken en overdag totaal niet behoeftig aan de speen maar meld zich sinds een aantal weken snachts om de 15-30 minuten omdat ze haar speen kwijt is. Wij gaan dit volgende week ook proberen! Spannend, maar hoop zo dat het gaat helpen voor haar maar ook voor ons 🙈🤞🏼

één jaar geleden

P

één jaar geleden

Wij zijn sinds vrijdagochtend gestopt en tot nu toe gaat het goed. Ze doet er iets langer over om in slaap te vallen maar lukt wel, en ipv de speen stopt ze soms een paar vingers in haar mond. Proberen nu vol te houden en hopelijk blijft het goed gaan. Ze is nu 18 weken

één jaar geleden

Hoe doen jullie dit als je kindje snachts wakker wordt een begint te "jammeren "?

één jaar geleden

Reactie op Eva19

Hoe doen jullie dit als je kindje snachts wakker wordt een begint te "jamme ...
Dat vind ik ook een lastige.. vannacht was een klein flesje de uitkomst maar liever niet natuurlijk. Even wiegen en bijna slapend overleggen wil soms ook wel werken. Ik probeer te voorkomen dat hij echt gaat huilen en daardoor wakker wordt, dus ga er altijd heen als hij jammert.

één jaar geleden

Hier (nog) geen succesverhaal maar ook wat moed nodig haha. Wij zijn vrijdagochtend cold turkey gestopt met de speen bij onze 20 weken oude zoon. Hij sliep vrij snel en makkelijk zelfstandig in mét speen maar nu zonder speen is het ieder slaapje drama. Een uur tot anderhalf uur bezig met hem in te laten slapen, we proberen de pick up put down methode maar uiteindelijk eindig ik toch vaak met in slaap wiegen om hem tenminste iéts te laten slapen tot de volgende voeding.. Ik vind het echt verschrikkelijk om hem te zien huilen en ik ben zo geneigd om het speentje weer terug te geven. Ook zo bang dat ik nu weer een nieuwe slaapassociatie maak met in slaap wiegen. Ik hoopte dat het met 2 dagen beter zou worden maar tot nu toe nog niet helaas:( Het enige wat me sterk houdt is dat hij afgelopen 2 nachten de hele nacht heeft doorgeslapen zonder wakker te worden. Zeg me alsjeblieft dat het snel beter wordt haha.

één jaar geleden

Yep hier ook gedaan bij mijn dochter van toen net geen 2.. Hij was achter het bed gevallen, dacht ach raap ik straks even op. Bij naar bed gaan vroeg ze nergens om en sliep meteen en werd niet wakker.. dag erop vroeg ze nog steeds nergens om. Dacht mooi, daagggg speen!! Ging dus onwijs goed..

één jaar geleden

Afgelopen vrijdag ook gestopt met de speen bij onze zoon van 19 weken. Kwam de eerste 2 nachten snachts om 4 uur, waar hij normaal altijd kwam voor de speen. 1.5 uur nodig gehad met troosten en weer in slaap wiegen. De afgelopen 2 nachten zonder problemen doorgeslapen en geen vraag meer naar de speen.

één jaar geleden

Nacht vind ik ook lastig. Krijg haar wel stiller maar ze valt niet meer goed in slaap. Sinds vrijdag hebben we dit nu 1 nacht gehad, de andere nachten ging het goed. Blijf het nog even aankijken maar tot nu toe geen speen gebruikt. Mocht ze in de nacht minder goed weer in slaap vallen dan overweeg ik om alleen voor die momenten een speen te geven

één jaar geleden

Gelukkig zijn we niet alleen.. hier zitten we er ook aan te denken ermee te stoppen, inslapen zonder speen = gegarandeerd huilen. En de nacht kun je elk uur wel eruit om die speen erin te doen… weinig slapen dus Jullie nog goede tips?

één jaar geleden

Hier nu een week van de speen af. Ons zoontje is 5mnd. Ik ben er super blij mee. Hij valt snel in slaap en slaapt de nachten nu door van 1900u tot gemiddeld 0600u. Soms iets eerder soms iets later. Wat ik wel lastig vind is wakker is wakker. We krijgen hem niet nog een keer in slaap. Dit lukte vaak wel met de speen. Vanochtend was het 0520u. Was wel iets te vroeg haha. Helaas niet meer in slaap gevallen.