91 Reacties

één jaar geleden

Hier zitten we nu op dag 3 maar moet eerlijk zeggen het is een behoorlijke strijd. Hoe goed ze eerst in slaap viel (maar slecht doorsliep), is het in slaap vallen nu ook drama. Huilen, krijsen, overstrekken en helemaal overstuur zijn. Pff, ik weet dat we moeten doorzetten maar het wordt wel zwaar zo. Zeg me dat dit niet alleen bij ons is!

één jaar geleden

Reactie op Marsje

Hier nu een week van de speen af. Ons zoontje is 5mnd. Ik ben er super blij ...
Herken ik idd ook. Normaal krijg ik haar wel weer in slaap tot uurtje of 7 maar zonder speen niet

één jaar geleden

Reactie op Eva19

Hier zitten we nu op dag 3 maar moet eerlijk zeggen het is een behoorlijke ...
En hoe gaat het nu?

één jaar geleden

Reactie op mamalex

En hoe gaat het nu?
Het gaat echt boven verwachting goed. Zijn vanaf vorige week zondag gestopt en ze slaapt sinds een paar nachten weer door. Inslapen gaat wel soms wat lastiger nog maar we missen de speen eigenlijk helemaal niet. Ook bij de opvang en opa's en oma's gaat het goed en missen ze de speen niet. Hoe gaat het bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op Eva19

Het gaat echt boven verwachting goed. Zijn vanaf vorige week zondag gestopt ...
Wij gaan nu pas weer beginnen. Vond het zo lastig. Maar lees die succesverhalen nu en denk ik oke. Doorzetten dus.

één jaar geleden

Reactie op Eva19

Het gaat echt boven verwachting goed. Zijn vanaf vorige week zondag gestopt ...
Hoe troost je haar dan?

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Hoe troost je haar dan?
Sorry ik zie je berichtje nu pas. Door haar bij mij te pakken en te sussen, onze dochter huilt zich wel altijd zelf in slaap. Niet krijsen maar eventjes huilen. Ik zag er inderdaad net als jij heel erg tegenop, hoe gaat het in de nacht met troosten.. maar op een of andere manier is dat niet echt nodig geweest. We hebben haar wel weer 3 nachten in het wiegje bij ons op de slaapkamer gelegd. Toen ze 2 nachten doorliep hebben we haar weer op haar eigen kamertje gelegd en ze slaapt nu van 20.30 tot 06.00u ongeveer. Eerder sliep ze eerder in maar was ze snachts continu wakker. Ik heb ook wel de tablet met white noise geluiden aan staan snachts.

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Hoe troost je haar dan?
En als ze snachts wakker wordt bied ik haar een klein flesje aan (120 of 150) en dan kijken wat ze opdringt. Vannacht wad het 120cc om 2.30u en daarna doorgeslapen tot 8.30 🙈

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Wij gaan nu pas weer beginnen. Vond het zo lastig. Maar lees die succesverh ...
Hoe gaat het bij jullie nu?

één jaar geleden

Ik ben ook erg benieuwd hoe het bij iedereen gaat? Wij gaan er vanaf morgenavond mee aan de slag..

één jaar geleden

Bij ons gaat het heel goed. Soms pakt ze haar duim voor bijv in slaap vallen. We hebben er geen problemen mee gehad gelukkig

één jaar geleden

Semi off topic; voor wie wil stoppen met de speen omdat er angst is dat dit over enkele jaren een probleem zou kunnen worden, ik hoor hier zulke goede verhalen over https://www.denatuurlijkemoeder.nl/product/machouyou-stoppen-met-speen-en-duim/?fbclid=IwAR1p9hN599DOvmMhoEbZrWRV9lyGoxmy8J7PUx0O6-PwJeu0bi64ctqY4zE_aem_th_Acz_hPPfp_566h7FfqtUO3bkL2S2c8IoqSmsibf-ooyDzNC1hCn01H9TUIYXSlHUQlg5sRQrsQRR1ijVfVxlFdC- Dus, bewaar m voor als je hem nodig hebt (voor kindjes vanaf 2 jaar).

één jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Ik ben ook erg benieuwd hoe het bij iedereen gaat? Wij gaan er vanaf morgen ...
Hoe gaat het?

één jaar geleden

Ik wil ook graag stoppen met de speen geven. Hij is nu 7 maanden oud. Ik zie veel staan dat ze na 8 maanden er aan gewend raken, dat wil ik graag voor zijn. Hij valt echt inslaap met de speen. Heel soms zonder speen na zijn flesje savonds. Ik heb vorige maand al een keer geprobeerd hem op bed te leggen zonder speen. Hij gaat ontzettend hard huilen en ik krijg hem ook niet stil met wiegen. Heeft iemand hier tips voor?

één jaar geleden

Reactie op AngeliqueW

Ik wil ook graag stoppen met de speen geven. Hij is nu 7 maanden oud. Ik zi ...
Gisteren geprobeerd om de zelfde reden als jij aangeeft. Nu 7,5 maand oud. Ik weet niet of het inmiddels is gelukt? Als tip; doe het op een moment dat er niks speelt en je een paar dagen thuis bent. En start bij het eerste slaapje. 😇 Geef een knuffeltje of doekje ter vervanging met labeltje die hebben ze soms ook graag in de mond. En volhouden hoe lastig ook ze zijn hem na een paar dagen vergeten schijnt 🙈

één jaar geleden

Reactie op Eva19

Hier zitten we nu op dag 3 maar moet eerlijk zeggen het is een behoorlijke ...
Is het gelukt?

één jaar geleden

Reactie op MamaM93

Gisteren geprobeerd om de zelfde reden als jij aangeeft. Nu 7,5 maand oud. ...
Gewoon uit interesse, no judgement: waarom zou je de speen nu zo graag willen wegnemen?

één jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Gewoon uit interesse, no judgement: waarom zou je de speen nu zo graag will ...
Onze dochter werd iedere nacht rond 2.00u wakker en meldde zich dan iedere 30 minuten omdat ze haar speen kwijt was. Dit is voor ons de rede geweest om te stoppen met de speen. Sinds we gestopt zijn slaapt ze de gehele nacht door.

één jaar geleden

Reactie op MamaM93

Gisteren geprobeerd om de zelfde reden als jij aangeeft. Nu 7,5 maand oud. ...
Ik denk dat wij ook gaan stoppen! Ons meisje huilt heel veel en heeft een hoog gehemelte. De enige speen die ze vanaf 2,5 maand wil is de bibs speen. Ik was dinsdag bij de tandarts waar we gelijk 3 tandartsen aangaven datt de bibs speen wel echt veel slechter is dan andere plattere spenen. Maar plattere speentjes wil ze echt niet, dus als we willen stoppen met de bibs speen, kunnen we naar mijn idee net zo goed helemaal stoppen met de speen

één jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Gewoon uit interesse, no judgement: waarom zou je de speen nu zo graag will ...
De lactatiekundige die wij hebben gehad ivm slecht drinken in het begin gaf als tip dat het voor 8 maanden het makkelijkst zou gaan om te stoppen met een speen zodat het geen gewoonte wordt. (+ Stand van de tanden en kans op openmondgedrag, dit vertoond ons dochtertje al dus hoop dat dit misschien wel verbetering geeft.) Ze had hem sowieso alleen in bed dus verder niet overdag. Gisteren weggenomen en ze heeft er geen kick om gegeven. ❤️ Nu moet ik zeggen dat we bij onze oudste met 14 maanden de speen hebben weggenomen nadat mijn schoonmoeder aangaf deze nooit te geven op de oppasdag 🙈😅 En ook dat ging in 1x goed.