91 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ik denk dat wij ook gaan stoppen! Ons meisje huilt heel veel en heeft een h ...
Onze dochter heeft ook een hoog gehemelte maar vraag me af wat dat met de speen te maken heeft? 🙈 Of is dat ze dan daarom alleen bibs speentjes pakt? Wij hebben die namelijk ook. 😁

één jaar geleden

Na hoelang waren jullie kindjes de speen echt vergeten? Zonder huilen inslapen etc

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Na hoelang waren jullie kindjes de speen echt vergeten? Zonder huilen insla ...
Met 4 maanden gestopt en ging vrij vlot. 1 a 2 dagen

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Met 4 maanden gestopt en ging vrij vlot. 1 a 2 dagen
Zo knap! Wij nu met 9mnd gestopt. Vgm is het dan wel meer gewenning dan met 4 maanden maar het gaat super. 15min max en hij slaapt en snachts hoor ik hem helemaal niet meer! Alleen lastige is wakker is wakker. Hahaha sochtends ook.

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Zo knap! Wij nu met 9mnd gestopt. Vgm is het dan wel meer gewenning dan met ...
Jaaa mee eens hoor. 9 mnd zal zeker lastiger zijn maar super zeg! Kan nog komen hoor. Ik heb van die kleine Spuugdoekjes in bed bij hem. 2. En meestal speelt hij daarmee of met z’n mouwen haha. Soms valt hij nog in slaap soms niet Maar fijn hoor s nachts doorslapen!

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Jaaa mee eens hoor. 9 mnd zal zeker lastiger zijn maar super zeg! Kan nog k ...
Huilt hij nu helemaal niet meer met inslapen? Merk je dat hij überhaupt rustiger is overdag? Ik merkte zo n onrust bij mn zoon om die speen als ie hem dan even kwijt was ofzo.

één jaar geleden

Reactie op mamalex

Huilt hij nu helemaal niet meer met inslapen? Merk je dat hij überhaupt rus ...
Ja soms huilt hij nog wel even hoor. Heeft inmiddels ook te maken met verlatingsangst. Ik ga er ook niet meer naartoe. Klinkt misschien hard maar wij hebben gemerkt dat het dan alleen maar erger wordt. Dan huilt (krijst) hij alleen maar erger, harder en langer. Binnen een kwartier slaapt hij over het algemeen. Ik geloof wel dat als je zoontje ouder is net als bij jou dat het wat langer duurt voordat hij gewend is zonder speen. Rustiger overdag haha nou hier een klein heethoofdje hoor 🤣🤣 dacht dat die oudste erg was maar deze doet er nog een schepje bovenop 😂

10 maanden geleden

Dag lieve dames! Vraagje. Zijn er mensen die nog gestopt zijn en mij kunnen bevestigen of het huilen stopt? Met het inslapen huilt hij echt en hard ook…..

10 maanden geleden

Reactie op mamalex

Dag lieve dames! Vraagje. Zijn er mensen die nog gestopt zijn en mij kunnen ...
Jaaa! Alleen las ik wel dat het voor de 8/9 maanden makkelijker gaat dan daarna. Ons meisje was 8 maandjes toen we gestopt zijn

10 maanden geleden

Onze dochter is 10,5 maand en gisteren zijn we begonnen, omdat voor ons gevoel dit de juiste beslissing leek te zijn. Overdag ging het super goed en zijn we dan ook niet lang bezig geweest met haar. Nu zijn we bezig met de nacht. We kunnen haar redelijk snel rustig krijgen, maar ze wordt wel echt vaak wakker. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie kleintjes gewend zijn aan het niet meer slapen met de speen?

8 maanden geleden

Wij nu met 13 maanden ook gestopt omdat ze ‘s nachts nog heel vaak kwam omdat ze de speen kwijt was. Haar middag slaapje was ze erg verdrietig 🥺