Hoi mama’s,
Ik ben even op zoek naar een succes verhaal omtrent slapen.. en dan met name voor de mama’s die hun kindjes in slaap voeden 🤱. Mijn kleine man is bijna 1 en heeft nog geen nacht doorgeslapen. Hij heeft bij mij de associatie met de borst opgebouwd.. overdag kan hij prima door iemand anders in bed gelegd worden; hij moppert dan wel soms maar valt na max 10 min in slaap. Maar de avonden.. alleen mama en dan echt aan de borst tot hij slaapt. Overdag overigens ook als ik hem in bed leg.
Ook als hij in de nacht wakker wordt wil hij alleen de borst om in te slapen. Hij slaapt gelukkig wel snel in. We hebben echt vanalles geprobeerd al. Van verschillende methodes tot een Slaapcoach; osteopaat en probiotica. En het gaat wel echt veel beter dan eerst! We houden vast aan het 234 ritme en dat heeft wel voor meer rust en langere slaapjes gezorgd. Ook kan hij nu ‘s nachts echt wel langer slapen en wordt hij nog max 4 x wakker van moment naar bed gaan tot moment dat de dag weer begint. Dat was eerst zo’n 10x dus er is zeker vooruitgang. Hij slaapt in z’n eigen bed en bij ons.
Ik heb nu voor mezelf besloten om het helemaal los te laten en er geen druk meer op te leggen. Als hij aan de borst in slaap wil vallen is dat prima.
Ik ben dan ook niet op zoek naar tips (voel je vrij om ze wel te geven hoor) maar meer succesverhalen van mama’s waarbij het toch goed gekomen is 🙈 ik neem aan dat hij op een gegeven moment ouder wordt en dat dit niet meer nodig is…
Liefs 🌸