23 Reacties

6 maanden geleden

Allereerst geen zorgen, het zijn melktandjes. Wij maken er een feestje van, leuke tandenborstel en tandenpoetsliedje. En ja, soms ook flink in de houdgreep.😂 Maar wilt ze niet, dan niet. Het moet leuk blijven, geen angst worden.

6 maanden geleden

Misschien vind hij de tandpasta niet lekker. Ik heb die van de tuinen kinder tandpasta volgens mij hebben ze maar 1 soort en mijn zoontje vind het heerlijk. Ook het poetsen zelf. Na afloop laat ik hem zelf ermee poetsen nou ja meer spelen dan. En ik poets mijn eigen tanden ook zodat hij kan zien eet de bedoeling is.

6 maanden geleden

Reactie op C hantal

Allereerst geen zorgen, het zijn melktandjes. Wij maken er een feestje van, ...
Precies dat dus, het moet geen angst worden. Daarom laat ik het er vaak maar bij, maar het geeft me gewoon een rotgevoel. Wat leuk hoe jullie dat doen, met een liedje erbij 🥰goed idee, dank je wel! X

6 maanden geleden

Reactie op believer77

Misschien vind hij de tandpasta niet lekker. Ik heb die van de tuinen kinde ...
Ik poets ook met hem mee zegmaar, maar dan schudt hij gewoon keihard nee 🤣 misschien ligt het idd aan de tandpasta.. bedankt voor de tip! X

6 maanden geleden

Hier ook een zoontje die het verschrikkelijk vindt! Ik pas deze "houdgreep" toe in combinatie met een tandenpoetsliedje. Hij geeft zich direct volledig over 😆 Zo grappig om te zien. Hopelijk werkt het voor jullie ook! https://youtu.be/fPp5-6Z3gfM?feature=shared

6 maanden geleden

Reactie op PeonyRose28

Hier ook een zoontje die het verschrikkelijk vindt! Ik pas deze "houdgreep" ...
Haha, wat goed! Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker proberen!🥰

6 maanden geleden

Reactie op PeonyRose28

Hier ook een zoontje die het verschrikkelijk vindt! Ik pas deze "houdgreep" ...
Hier vindt mijn dochter tandenpoetsen niet per se vreselijk. Maar ik kan nooit goed zijn wat ik doe als ze gewoon zit ofzo😂 dus wij gebruiken ook deze houden en werkt echt perfect

6 maanden geleden

Hier vinden de jongens deze app helemaal leuk, en poetsen jullie met de hand of elektrisch? Elektrisch vinden ze hier echt een feestje 😁

6 maanden geleden

Mijn dochter wil het heel graag zelf doen. Dit proberen te stoppen was niets want haar mond ging potdicht en ze werd boos. Dusja, nu hebben we 2 tandenborstels. Met eentje moddert zij een beetje aan en met de ander poetsen mijn man en ik tussen de bedrijven door haar tandjes goed. Alleen op die van ons gaat tandpasta

6 maanden geleden

Bij ons was het ook echt drama en schreeuwen. Mijn zoontje is erg eigenwijs en wil ALLES zelf doen. Een elektrische tandenborstel was de uitkomst. Nu kan hij deze zelf vasthouden en wij helpen nog een handje. Inmiddels gaat hij lachen en wil hij de tandenborstel niet meer teruggeven.

6 maanden geleden

Ik weet ook echt niet wat ik doe omdat ze der tonf ervoor houdt. Ook vergeet ik het vaak te doen.

6 maanden geleden

Is iedereen op de hoogte van het feit dat ze aanraden om pas na 2 jaar electronisch te poetsen?

6 maanden geleden

Reactie op e242

Is iedereen op de hoogte van het feit dat ze aanraden om pas na 2 jaar elec ...
Mijn moeder is tandartsassistente en daar geven ze zelfs het advies om pas vanaf 4 jaar elektrisch te poetsen! Maar als ze met een gewone tandenborstel helemaal niet willen en met de elektrische wel, is iets altijd beter dan niets

6 maanden geleden

Ik schrik wel een beetje van de reacties die ik hier voorbij zie komen. Ik ben al 14 jaar tandartsassistente en dat je pas vanaf 2 jaar mag beginnen met elektrisch poetsen is echt niet waar. Als je kindje dit toe laat, is dit alleen maar goed, want het maakt het poetsen een stuk makkelijker. Ook reacties zoals, geen zorgen het zijn maar melktanden vind ik zorgelijk. Ik denk dat iedereen bewust moet zijn van hoeveel kinderen er op jonge leeftijd behandeld moeten worden bij de tandarts en al gaatjes hebben. De melktanden moet zeker goed gepoetst worden wil je dit soort problemen voorkomen. Je kan vinden dat poetsen geen trauma moet worden, maar een behandeling bij de tandarts lijkt mij traumatischer voor een jong kind. Als iemand vragen heeft over poetsen, mondgewoontes of voeding laat het vooral weten, ik wil graag vragen beantwoorden.

6 maanden geleden

Reactie op B91

Ik schrik wel een beetje van de reacties die ik hier voorbij zie komen. Ik ...
Mijn moeder is tandartsassistente en daar zeggen ze wel echt pas vanaf 3 jaar elektrisch poetsen! Het tandvlees van jonge kindjes is nog niet volledig is ontwikkeld en dus een elektrische tandenborstel dat tandvlees kan beschadigen. Het is echter wel zo dat, zoals ik eerder al zei, beter iets dan niets, want melktandjes zijn zeker belangrijk en die moet je goed poetsen. Dus dan liever elektrisch dan helemaal niet

6 maanden geleden

Reactie op B91

Ik schrik wel een beetje van de reacties die ik hier voorbij zie komen. Ik ...
Wat gek dat er zo veel verschillende adviezen worden gegeven! Mijn schoonmoeder is ook tandartsassistente en die zei echt pas vanaf 3!

6 maanden geleden

Zo vroeg mogelijk beginnen zodat het een gewoonte word en ze niet beter weten.

6 maanden geleden

Reactie op B91

Ik schrik wel een beetje van de reacties die ik hier voorbij zie komen. Ik ...
Heb je nog gouden tips voor het tandenpoetsen van kindjes? Wij poetsen de tanden al sinds 3 maanden en het is nooit een probleem geweest. Van de een op andere dag wel (vooral zijn boventanden wil hij niet). Hij zet echt zijn lippen op elkaar. We zingen liedjes, spelen spelletjes tijdens het tandenpoetsen maar niks helpt 😥.

6 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Heb je nog gouden tips voor het tandenpoetsen van kindjes? Wij poetsen de ...
Volg!

6 maanden geleden

Hier ook een drama! En toen was ik er klaar mee. Zn gezichtje vast genomen en ben gaan tandjes poetsen. Zing trouwens vanaf beginaf t zelfde liedje maar geen succes dus 😅