12 Reacties
12 dagen geleden
Wij doen tandenpoetsen na de pyjama. Eerst pyjamatrui, dan liggen voor de luier en de broek, dan liggend poets ik de tanden. Elke dag hetzelfde, zodat hij weet wat er komt. Als ik klaar ben mag hij nog even zelf. Heel soms moet hij huilen, dan zeg ik rustig dat het vervelend is, maar dat tandenpoetsen altijd moet en heel belangrijk is. Dit is de avond overigens.
In de ochtend mogen de kinderen hier zelf poetsen. Hoe ouder ze worden, hoe meer dat echt poetsen wordt. Maar zo hebben ze alsnog zelf een poetsbeurt, en hebben ze twee keer per dag fluoride in de mond. Goedgekeurd door de tandarts 😎
Onze kinderen zijn 4, 3 en 2 en dit hebben we vanaf het begin gedaan.
12 dagen geleden
Bij het naar bed gaan poets ik zijn tanden nadat hij zijn pyjama aan heeft, meestal zet ik een liedje op over tandenpoetsen op mijn telefoon. Hij zegt dan altijd 'ik wil ook'. Als ik klaar ben mag hij zelf nog even zijn tandjes poetsen. In de ochtend na het ontbijten en aankleden poets ik zijn tanden. Daarna mag hij weer zelf zijn tanden poetsen. Soms wil hij de tandenborstel niet meer terug geven 😀. Toen het in het begin een beetje drama was hielp het ook als ik zelf mijn tanden ging poetsen toen wou hij meteen ook.
8 dagen geleden
Bij ons lukte het ook een tijdje niet. Hij beet op de tandenborstel en liet het niet los. De tandarts zei dat ik hem met een youtube filmpje bezig moest houden en dat heeft heel goed geholpen! Hij keek dan even 5 min naar filmpjes die ik van hem had opgenomen of gewoon een tekenfilm. Nu hoeft dat niet meer. Pyjama aan, melk drinken en daarna gaat hij tegenover mij zitten en gaan we tandenpoetsen. Humor helpt inderdaad en gekke bekken trekken.
Hij heeft trouwens een “elektrische” baby/peuter tandenborstel en dat vind hij heel leuk!
8 dagen geleden
Reactie op Ava🌸
Bij ons lukte het ook een tijdje niet. Hij beet op de tandenborstel en liet ...
Deze
https://www.bol.com/nl/nl/p/baby-tandenborstel-elektrische-tandenborstel-kinderen-tijdelijk-4-borstels-0-t-m-4-jaar-met-timer/9300000155685087/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9300000155685087&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmMbyqZnQoPtUki5C6bRA08Qr&gclid=CjwKCAiAmfq6BhAsEiwAX1jsZxmtpNWbwD5OiGaHZjmmnRvESd4MFt0D6A_ulHxBQjzaVT89R71d2RoCn3sQAvD_BwE
8 dagen geleden
Wij laten haar altijd op de grond liggen sinds ze 1 is dan moet ze eerst even mopperen en daarna zing ik een liedje terwijl ik haar tanden poets. Ze krijgt nu 4 nieuwe tanden en vind ze het erg leuk als ik benoem dat we haar nieuwe tandjes nog even 1 keertje extra gaan doen. Ze zit nu nog net onder het tandvlees maar Emmely vind het echt hartstikke leuk en is ook super trots op haar nieuwe tandjes.
8 dagen geleden
Hmm, ik ga eens kijken met de tips over filmpje opzetten. Andere tips hebben helaas niet geholpen en de stickerbeloningsysteem helpt ook niet..
Ze doet er echt alles aan om er onderuit te komen.
Ik zeg altijd dat ze moet liggen en dan ben ik begonnen 2 seconden en dan kruipt ze alweer weg, tegenhouden heeft geen zin helaas..
6 dagen geleden
Reactie op Mirimiri
Net met tv kijken geprobeerd. Onderste tanden gingen goed en daarna tegensp ...
Onderste gaan bij ons ook altijd veel beter dan de bovenste. Geef niet op, blijf het proberen. Zij moet er ook nog aan wennen 😊
Wat de tandarts bij ons aangaf is dat je niet uitgebreid, zoals bij volwassenen, hoeft te poetsen. Even poetsen is ook prima!
6 dagen geleden
Hier mag ze altijd kiezen welk liedje we moeten zingen en dan poetsen we dus haar tanden terwijl ik een liedje zing. Gek genoeg werkt dat hier 9 van de 10 keer super goed 😂