18 Reacties

één jaar geleden

Misschien zelf mee tandenpoetsen? Dat je er echt een spelletje van maakt. Deze tip hielp mij enorm. Dus zelf tandenborstel in je mond en ook tandjes van je zoontje poetsen. Even onhandig, maar ze willen toch vaak wat jij zelf ook hebt/doet.

één jaar geleden

Geen tips maar ik herken dit heel erg

één jaar geleden

Hoe spuugt een baby dit weer uit? Ik durf nog niet te tanden poetsen bij mn zoontje

één jaar geleden

Ik laat hem eerst altijd zelf even met zijn tandenborstel "poetsen". Hij bijt er vooral op.. Daarna doe ik het en zing ik ondertussen een tanden poets liedje. Dit doen we voor de spiegel dus dat is ook al interessant. We gebruiken trouwens nog geen tandpasta want dit slikt hij nog teveel door. 😊

één jaar geleden

Reactie op Happymom5

Ik laat hem eerst altijd zelf even met zijn tandenborstel "poetsen". Hij bi ...
Oh wat goed! Oke dus zonder tandpasta want idd daar maak ik me nu al zorgen over. Haha vandaar dat ik het heb uitgesteld. Hij is bijna 9 maanden

één jaar geleden

Mijn tandarts heeft gezegd dat het juist heel goed is dat de tandenpasta in het mondje blijft, zo werkt het door gedurende de nacht. Daarnaast is het niet erg dat de pasta een beetje wordt doorgeslikt. De hoeveelheid fluoride babytandpasta is daarvoor aangepast. Ook is het belangrijk dat je kind meteen went aan een fluoride- en muntsmaak van de tandpasta. Dit zorgt ervoor dat hij makkelijker kan overstappen naar een tandpasta met meer fluoride als hij gaat wisselen.

één jaar geleden

Ik laat ook altijd eerst mijn dochter haar tandjes poetsen en daarna poets ik het na terwijl ik een tandenpoetsliedje zing. Kindertandpasta mag gewoon doorgeslikt worden hoor! Is geen probleem.

één jaar geleden

Thanks dames! Ik ga morgen meteen aan de slag.

één jaar geleden

Thnx voor de info! Morgen gelijk tandpasta gebruiken. 😁

één jaar geleden

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga even wat proberen haha!

één jaar geleden

Bij onze zoon van 3 jaar is het tot zijn tweede jaar een drama geweest. Wat we ook deden, filmpje erbij, zelf meepoetsen we bedachten van alles. Sinds een jaar gaat het ineens prima. Dus nee heb helaas geen tip, hoop dat het snel beter gaat

één jaar geleden

Heel herkenbaar! 🫣

één jaar geleden

Hier ging het eerst goed met liedjes enzo, maar ineens hield hij zn lippen stijf op elkaar en bleef dat volhouden.. we doen het nu samen, ik maak de kleine aan het lachen (gekke bekken trekken, beetje kietelen, geluidjes maken) en mijn vriend poetst ondertussen omdat zn mond open is vanwege t lachen😅. Zo vinden we het alledrie leuk en enige manier waarop t nu werkt 😂

één jaar geleden

Onze tandarts gaf aan: probeer het te doen maar zorg ervoor op deze leeftijd dat je het vooral leuk houdt. Het is vooral bedoeld om ze eraan te laten wennen. Hier vind hij het een leuk bijt speeltje en doen we bijvoorbeeld een elektrische tandenborstel na en vind hij dat heel leuk. Oh en voor de spiegel vind meneer hier ook leuk. Misschien heb je er wat aan

één jaar geleden

Wij beginnen met poetsen en zingen ondertussen een liedje. Hij sabbelt meer op de tandenborstel mee. Na het poetsen krijgt hij zelf de tandenborstel en mag hij zelf even “na” poetsen. Die van mij wil alles zelf doen🥴

één jaar geleden

Reactie op snuuti

Onze tandarts gaf aan: probeer het te doen maar zorg ervoor op deze leeftij ...
Uit nieuwsgierigheid, vond de tandarts een electrische tandenborstel oké? Ik heb namelijk begrepen dat dit bij een jong kind niet te adviseren is omdat de tandjes daar nog niet sterk genoeg voor zijn.

één jaar geleden

Reactie op MissG86

Uit nieuwsgierigheid, vond de tandarts een electrische tandenborstel oké? I ...
Nee we poetsen gewoon met een kinder tandenborstel (hij adviseerde dit of die kapjes voor over je vingers), we doen alleen het geluid na van een elektrische tandenborstel! Sorry voor de verwarring haha! 😅

één jaar geleden

Reactie op snuuti

Nee we poetsen gewoon met een kinder tandenborstel (hij adviseerde dit of d ...
Owww haha wel slim!! Onze dochter vind het tot nu toe nog leuk, maar een handige tip mocht dit veranderen! 😊