Dag allemaal,
Mijn dochter van net 1 jaar heeft sinds zondagochtend koorts tussen 38.5 tot 39.7 en hele dag door diarree soms zelfs spuitluiers. Zondagavond voor het slapen zetpil gegeven (‘s nachts getemd had ze nog steeds koorts maar wel gedaald van 39.5 naar 38.2) en gisterochtend was ze koortsvrij. Dit duurde gister de hele dag (had ook verder geen zetpil gegeven denkende dat het allemaal over is. Rond 19.00 uur was ze weer hangerig en om 21.00 uur getemd en ja hoor weer 39.7. Zetpil gegeven en de nacht doorgekomen met 38.0 en deze ochtend om 8.00 weer 39.7 (zetpil uitgewerkt en nieuwe gegeven). Heb haar verder nu niet meer getempd omdat het beter lijkt te gaan. Is wel wat rustiger dan normaal en slaapt nu al bijna 2 uurtjes. Deze dagen drinkt ze gelukkig nog wel maar eet wat minder dan normaal. Ze kwijlt en kauwt veel en zag vanochtend dat er een stukje van haar centrale boventand is doorgekomen.
Sorry voor het lange verhaal maar mijn vraag is is dit herkenbaar bij tandjes? Of lijkt dit meer op buikgriep?
Ik ben in het buitenland en breng haar vanmiddag voor de zekerheid langs bij een priveclinique. Het is mijn eerste kind en ik heb tot nu toe weinig ervaring gehad met koorts. Dus het kan natuurlijk ook zijn dat het allemaal wel meevalt. Dat laatste hoop ik!