19 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar. Bij ons helpt het een beetje als mijn man op schoot haar tandjes poetst, terwijl ik het voordoe. En dan ook benoemen wat ik doe, bv. Eerst de kiezen boven etc.

2 maanden geleden

Poetsen in een routine ? Wij doen het sinds dat de tanden heeft standaard ‘s avonds onder de douch. Ze weet dat we het doen na het haren wassen en lichaam wassen dan tanden poetsen elke avond het zelfde en proberen te vertellen ?

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, wij zitten met het zelfde probleem. Het zit in onze avondritueel sinds dat hij tandjes kreeg, maar wat toen nog goed werkte en hij nog redelijk goed zelf zijn tandjes poetste dat is nu echt een gevecht iedere avond. Hij pakt zijn tandenborstel vast, zuigt de tandenpasta eraf en hij gooit de borstel weg. Met geen enkele truc mogen wij zijn tand poetsen. Ik heb het nu hierbij gelaten, omdat ik hoop dat het een fase is en ook als ik hem dwing om te doen dan hebben we de hele avond nog bonje tot hij uitendelijk tot rust kom om te kunnen slapen.

2 maanden geleden

Bij onze oudste hebben we dat ook gehad. Daar was een electrische tandenborstel de uitkomst! Je hebt ook allerlei tandenpoets filmpjes en apps die goed schijnen te werken maar dat hebben wij nooit geprobeerd

2 maanden geleden

Wij doen het nog steeds liggend op de commode. Tijdje strijd geweest. Dan deed ik op haar wang een beetje m’n duim en wijsvinger tussen dr tanden om zo haar mond wijd genoeg te houden. Is niet leuk, maar een slecht gebit vind ik erger. Laatste tijd werkt het goed om speels al het eten dat ze die dag heeft gehad weg te poetsen. “Ohhh, ik zie daar nog een kers zitten!”

2 maanden geleden

Hier ook een drama gouden tip is welkom

2 maanden geleden

Reactie op lvdee

Bij onze oudste hebben we dat ook gehad. Daar was een electrische tandenbor ...
Wat maakte het verschil met electrisch? Meer afleiding?

2 maanden geleden

Ohja wat ook altijd goed helpt: is zeggen dat we daarna een boekje gaan lezen. Dus: “eerst tandenpoetsen, daarna boekje lezen”. Ze vindt boekjes heel leuk, dit kan je vervangen voor iets wat jouw kind leuk vindt.

2 maanden geleden

Bij ons wil hij het vooral zelf doen en dan als je het bij hem doet hij weg gaat met z'n hoofd. En als hij het zelf doet wil hij de borstel niet meer teruggeven alleen met een groote scene

2 maanden geleden

Reactie op BBlientje

Wat maakte het verschil met electrisch? Meer afleiding?
Hier ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar. Dat zou dan nog een optie zijn! Het is hier ook wat anderen zeggen; afleiding en iets leuks daarna werkt inmiddels niet meer. Het is echt de tandpasta eraf sabbelen en direct de tandenborstel weggooien en zijn mond gaat nergens meer voor open.

2 maanden geleden

Reactie op BBlientje

Bij ons wil hij het vooral zelf doen en dan als je het bij hem doet hij weg ...
Bij onze jongste hebben we daarom twee tandenborstels, eentje voor hem en eentje voor ons. En dan om en om of samen en inderdaad speels maken ‘eens even kijken wat je vandaag gegeten hebt, daar zie ik een appel etc’, of ‘waar zijn je tandjes?’

2 maanden geleden

Reactie op BBlientje

Wat maakte het verschil met electrisch? Meer afleiding?
Geen idee! Ik denk misschien omdat ze ons er ook altijd mee ziet? Of inderdaad afleiding of een fijner gevoel. Kreeg het als tip van een vriendin en bij ons werkte het dus ook!

2 maanden geleden

Reactie op lvdee

Geen idee! Ik denk misschien omdat ze ons er ook altijd mee ziet? Of inderd ...
Thanks voor de tip. Welke heb je? Gewoon 1 bij de Kruidvat?

2 maanden geleden

Heeeel herkenbaar! Hier bij mijn oudste was het ook een "gevecht". Wordt vanzelf minder. Ze vindt het geen probleem meer. Nu hetzelfde gevecht met mn jongste. Het hoorde erbij helaas... Ik blijf de tandenborstel elke avond aanbieden, ene keer gaat beter dan de andere keer. Ik probeer het leuk te houden; samen poetsen, filmpje kijken, liedjes zingen, enz. Ohja en de woezel en pip tandpasta van Prodent werkt hier 10x beter dan de peutertandpasta van Elmex....

2 maanden geleden

Reactie op BBlientje

Thanks voor de tip. Welke heb je? Gewoon 1 bij de Kruidvat?
Wij hebben die van oral B, kindertandenborstel. Die van Philips ook geprobeerd maar die vond ik zelf niet fijn voelen.

2 maanden geleden

Gouden tip voor mij was: Online training, tandarts Loes. Zoek even op op Google naar de site, gratis vanuit verzekering. Heeft hier erg geholpen!

2 maanden geleden

Reactie op kb1992

Gouden tip voor mij was: Online training, tandarts Loes. Zoek even op op Go ...
En ik doe het inmiddels liggend op ons bed met zijn favoriete muziekfilmjes aan op tv als afleiding, zijn hoofd tussen mijn benen, armpjes om mijn benen heen

één maand geleden

https://youtu.be/ZVK-3Zxj_Jw?feature=shared Sinds wij deze gebruiken lukt het ineens beter!

één maand geleden

Hier ook ineens zo’n gekloot met dat tanden poetsen. Sinds een paar maanden wil mevrouw alles zelf doen dus ook tanden poetsen. Het is drama als wij het proberen. CB had aangeraden een tandenborstel in haar hand, voor de spiegel zodat ze ziet wat je doet. Werkt hier voor geen meter maargoed misschien bij andere kindjes wel. Een vriend zei dat zij tandjes poetsen met filmpje kijken over tanden poetsen, werkt hier ook niet.