8 Reacties

2 maanden geleden

Ja heel herkenbaar. Die van ons heeft ook echt een eigen wil en als hij zijn zin niet krijgt, gaat hij als een echte peuter krijsen en op de grond liggen. En ja dat doet hij alleen bij mij en mijn partner en niet bij anderen. Ik heb gelezen (ik wist dat eigenlijk al wel) dat dit komt omdat thuis heel vertrouwd is en ze dan echt zichzelf kunnen zijn en hun frustraties durven te uiten. Goed teken denk ik dus haha. Hij krijgt van mij niet zijn zin, maar van mijn partner wel sneller... Dat geeft natuurlijk ook wel verwarring voor zo'n kleintje. Ik merk wel dat hij steeds beter weet dat hij bij mij niet zo hoeft te driften, omdat dit toch niks uithaalt. Ik laat hem meestal even uitrazen en dan ga ik ergens met zijn speelgoed spelen. Dan komt hij vanzelf naar mij toe en stopt zijn driftbui.

2 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Ja heel herkenbaar. Die van ons heeft ook echt een eigen wil en als hij zi ...
Dat is ook herkenbaar ja, mijn man geeft ook sneller toe. Dat merk je dan gelijk hè, ze weten wel bij wie ze het dan moeten proberen 😆

2 maanden geleden

Absoluut. Er zijn dagen dat het niks anders dan stampevoeten is tot ze haar zin heeft doorgedreven. Ik ben een volhouder maar vind het ook wel lastig om te zien. Volgens mij heb ik eens gelezen dat ze nu zo razend worden om grenzen uit te testen, en dat het dus heel belangrijk is om nu consequent te zijn. Supermoeilijk. Ook tijdens het verschonen is het heel lastig. Ze heeft geen geduld. We proberen haar voorbeeld te zijn in hoe ze zichzelf kan kalmeren of emoties reguleren, maar dat is een lange termijn werk. Iedereen doet het een beetje anders, ook partners onderling. We hopen toch ook dat het een fase is, want dit is soms heftig.

2 maanden geleden

Die van mij heeft het ook. Kan heel lastig zijn. Vanochtend wilde hij brood als ontbijt. Maar ja die is op. Hij begint dan ook met dingen te gooien omdat hij ze niet wil. Dus de Banaan, Kwark en Krentenbol vlogen door de kamer. Maar dat het brood gewoon op is snapt hij dan niet. Dan zit ik er ook echt bij en denk dan ik kan ook aan die situatie niets veranderen, het is er gewoon niet. Ik heb een keer ergens gelezen als alles niet helpt doe hem in het water of ga naar buiten. Het helpt bij babies maar tot nu toe ook bij m'n dreumes. Als het de hele dag moelijk is maak ik daar wel gebruik van. Veel succes en vooral geduld 😊

2 maanden geleden

Ik wilde alleen even zeggen.. je bent niet alleen. Ook fijn dat wij niet alleen zijn. Haha. Dit verhaal is PRECIES onze dochter.

2 maanden geleden

Mijn dochter is ook echt een draakje en wil echt haar zin. Ondanks 5 jaar leeftijdsverschil ook mot met de oudste. Gillen en doen... Het is soms echt heel lastig. Ze is ook lief en grappig, dus herken het zeer...

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, bij ons zit er met ze oudste 8 jaar verschil maar ook tegen haar slaat ze of doet ze knijpen als ze haar zin niet krijgt. Het woordje nee wil ze echt niet horen dan is het meteen gillen en op de grond liggen 🫣

één maand geleden

Hier ook een temperamentvolle dochter, had er wel al rekening mee gehouden dat er een mogelijkheid was dat ik een temperamentvol kind zou kriigen aangezien ik er zelf ook één was... Had voor m'n verjaardag het boek 'temperamentvolle kinderen' van Eva Bronsveld gevraagd en gekregen, meeste in het boek gaaf over kinderen waar al goed mee te communiceren is, maar af en toe staat er ook in hoe je het met een peuter kan aanpakken... ze heeft ook een instagram waar tips voorbijkomen. En ik was begonnen met gebarentaal, alleen gaat ze zo snel met woordjes dat het niet te doen is om alles te gebaren xD Verder inderdaad best pittig, vooral ook omdat ik alleenstaand ben... En driftbuien vermijden doe ik door 'nee' te vervangen door iets anders 'andere keer' en iets anders aan te bieden xD Je wordt in ieder geval erg creatief met een temperamentvol kind