6 Reacties

één maand geleden

Wij zitten nu in de auto onderweg naar saint bon in Frankrijk. Wij hebben een tablethouder gekocht die je kunt vast maken aan de hoofdsteun van de stoel. We hebben op de tablet allemaal filmpjes gezet die ze leuk vind. Ook hebben we allemaal speelgoed bij de hand en haar olitas (olifanten knuffeldoekje met speen er aan). Ook hebben we genoeg eten bij de hand en haar beker zodat ze gewoon kan eten en drinken wanneer ze aangeeft dat ze honger of dorst heeft ook stoppen we wat vaker en laten we haar even lopen en verschonen we haar

één maand geleden

Hier ook met onze 20 maanden oude dochter naar frankrijk gereden. Het ging verbazingwekkend goed. 1. We hebben een speeltafel voor in de auto gekocht zodat ze kan spelen en niet alles op de grond kan vallen. Al rijdend is deze makkelijk weer los te klikken en weg te halen mocht ze het zat zijn. 2. Ik heb een klein cadeautje ingepakt als afleiding voor een minder moment. 3. Ik durf haar tijdens het rijden geen eten te geven omdat ze nog al propt en misschien verslikt. Knijpfruit deed ik wel en was ze erg blij mee. 4. Leg voorin bij jou wat ander speelgoed dat je tussendoor aan kan geven als nieuwe afleiding. Ook iets heel anders zoals bijvoorbeeld een horloge even aangeven kan afleiden 5. Trek een goede luier aan! We gebruiken normaal kruidvat wat prima werkt maar door het drinken onderweg toch paar keer alles helemaal nat van de plas. Pamers 12u droog deed het op de terugweg wel goed. 6. De terugweg is in 1 dag (12.5 uur!!) gelukt. Toen heeft ze wel juf roos liedjes en een filmpje gekeken. Dat vonden we op dat moment ook prima. En tussendoor slapen natuurlijk. 7. Goed uitleggen werkt vaak ook. Dit hielp onze dochter heel erg. Voorbereiden dat je op vakantie gaat en lang in de auto moet. Dit kan je nu al gaan benoemen. En dan ook benoemen wat leuk is. We gaan naar Frankrijk toe, daar hebben ze ijsjes, croissants, zwembad etc. Dit heb ik ook een paar dagen voor de terugreis naar NL gedaan. Dan gingen we weer naar opa en oma, eigen kamer, huisdieren etc. 8. Op een P even lekker laten rennen. Soms hebben ze wel speeltuintjes maar die zijn vaak te heet om te spelen. Dan rende ze gewoon even op en neer naar ons. 9. Op de terugweg naar huis nog een stop voor wat patatjes werd ze ook erg blij van😊 Heel veel succes! Ook met de kleine van 7 weken.

één maand geleden

Ja savonds en snachts rijden zodat ze slapen in de auto stoel, en filmpjes doen het altijd goed. En lekker snacks. Meer ken je nie doen denk ik ^^ succes.

één maand geleden

Inderdaad savonds en snachts rijden, werkte voor ons super! Sochtends hoefden wij nog maar 3 uurtjes naar de camping; even energie kwijt bij een P met speelplaats en daarna sliep ze weer de laatste uurtjes.

één maand geleden

Wij zijn net terug van Zwitserland. Heenweg was echt een drama. Terugweg, ook overdag, ging echt goed! Onze tips: Ga als het even kan naast je kindje zitten. Dan ben je lekker dichtbij en kan je sneller iets aangeven wat valt en samen boekjes lezen ofzo. Dat maakte nu echt het verschil denk ik, heenweg hadden we dat dus niet gedaan. Wij hadden een magnetisch schrijfbord. Ideaal! En ik had zo'n montessori boek gekocht met sluitingen, ritsen, vormen enzo. Daar was ze lang druk mee. Verder een leeg bakje waar je dan net iets in kon doen wat ze zelf kon pakken. Ze wil alles zelf doen namelijk en dan is ze ff bezig. Denk aan rozijntjes, maisfingers, druifjes enzo. Knijpfruit ook ideaal. Tijdens stoppen ff een extra rondje lopen of auto verder weg zetten van wc's, zodat ze even de energie kwijt kan. Ze heeft gister maar 3 kwartier geslapen op een rit van 12 uur en op een halfuur huilen na ging het echt goed! Dus er is hoop;)

één maand geleden

Oh ja, ook wel grappig. Ze heeft dus filmpjes van zichzelf als baby gekeken;) Verder geen filmpjes gekeken, maar kan natuurlijk wel een optie zijn! Ik heb geen tablet en ze heeft er weinig interesse in, dus dat laat ik maar zo tot hoe lang het duurt😇