7 Reacties

één jaar geleden

Gefeliciteerd!! En super leuk! Wij hebben 3 kinderen, bij de geboorte van de jongste hadden we er 3 onder de 2.5. Inmiddels zijn ze net 3, net 2 en 9 maanden. Dus wel wat ervaring hier! De allerbeste tip die ik heb is: laat je oudste helpen met alles waarmee hij wil helpen! Luiers in het mandje doen, speentje aangeven, flesje dragen, naar bed brengen, wat dan ook. Echt, geef hem een taakje. Wij hebben nul jaloezie gehad daardoor. Want als de baby aandacht krijgt, krijgt de oudste ook aandacht! Verder: - draagzak/doek is heel fijn, ook in huis - geef nooit de baby de schuld (nee, ik kan niet met je spelen want de baby…) - laat de baby wennen aan de routine van de oudste, pas niet het schema van de oudste aan op de kleinste - accepteer dat er huilende kinderen zijn die eventjes moeten wachten, anders maak je het jezelf echt onmogelijk - white noise voor beiden zodat ze elkaar niet wakker huilen is fijn, maar ook het wakker worden van elkaar went en is na een paar weken over - maak (als het zover is) een speciaal moment van het groentehapje. Ik maakte altijd extra veel en zei dan dat het speciaal voor baby’s is. Mijn oudste zei dan: ‘mama, als er over is, kan ik dan de baby zijn?’ Hoppa, dreumes en peuter meteen extra groente 😇 Meer weet ik even niet, maar echt, het is fantastisch! Wij hadden er dus heel eventjes 2 onder de 1, en dat het daarna 3 onder de 2.5 is geworden zegt voldoende over hoe leuk, fijn en gezellig het (meestal) is ❤️

één jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Gefeliciteerd!! En super leuk! Wij hebben 3 kinderen, bij de geboorte van ...
wauw, keep up the great job!! prachtig hoe je het verwoord en het zijn meteen een boel waardevolle tips. Gaag niet makkelijk zijn, maar ik kijk er wel naar uit 🥰 In mijn ideaalbeeld zou ik wel hierna ook nog een kindje willen, maar willen en doen is een ander verhaal... Benieuwd of ik ooit een moeder wordt van 3 zoals jij! dicht op elkaar lijkt me voor later ook prachtig voor hen 🥰 alleen voor nu wel heftig. Nog een persoonlijke vraag als het mag: delen sommige kinderen een kamer bij jullie? Als ik in de toekomst een derde kindje een eigen kamer wil geven dan moeten we eerst de zolder verbouwen. Ik vind zelf dat kleine kinderen wel samen een kamer kunnen delen, alleen tieners wil ik wel een eigen plek geven. Echter denk ik ook: als ik "verbouwen" nu al uitstel dan komt het later helemaal niet ervan. nogmaals dank voor je waardevolle reactie!🥰

één jaar geleden

Gefeliciteerd! Hier 2 zoontjes met een leeftijdsverschil van 19 maanden iets meer dan die van jou maar ik vond het volgende handig. *Draagzak *2de wipper boven kan de jongste even in als ik de oudste moest verschonen aankleden. *luiers en doekjes beneden. * op het moment dat ik flesvoeding gaf alvast een poedertoren klaar hebben staan. En idd helpen vinden de oudste fantastisch. In het begin heeft de oudste hier wel iets meer TV gekeken dan ik eigenlijk zou willen maar wees ook niet te streng voor jezelf. Inmiddels is de jongste 6 maanden en doen ze ontbijt, fruit en het middagslaapje tegelijk. Hier heb ik ook op aangestuurd vanaf ongeveer 5 maanden zodat ik even rust heb.

één jaar geleden

Reactie op Tamara281

Gefeliciteerd! Hier 2 zoontjes met een leeftijdsverschil van 19 maanden ie ...
goed bezig!! mooie tips dankjewel🥰

één jaar geleden

Reactie op maria_1234

wauw, keep up the great job!! prachtig hoe je het verwoord en het zijn mete ...
Onze oudste twee zijn meisjes en zij delen een kamertje. Dit was eigenlijk in eerste instantie niet nodig, maar onze oudste wilde het zo graag. En sinds ze samen slapen, vanaf dat de middelste 5 maanden was, slapen ze beide beter! In de ochtend zijn ze ook samen aan het rommelen en kletsen, nu ze beide een open bedje hebben. Echt gezellig! Ons zoontje, de jongste, heeft wel zijn eigen kamertje. Bij hem merken we juist dat hij de rust ook fijn vindt. Dus voor nu doen we het zo, en later kijken we weer verder! Je kunt echt ‘later’ nog wel verbouwen hoor, dan kun je de kinderen er ook bij betrekken, maakt het extra leuk ☺️

één jaar geleden

Gefeliciteerd! Hier zit er ook 18 mnd tussen! Indd een dubbele kar! Echt heel veel aan gehad en nog steeds! Bij de 2e ook de box veel gebruikt. Samen zoveel mogelijk dezelfde routine en slaaptijden, meerv

één jaar geleden

Reactie op Poppy85

Gefeliciteerd! Hier zit er ook 18 mnd tussen! Indd een dubbele kar! Echt he ...
Rust voor mama wilde ik zeggen :)