8 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben dit idd ook een tijd gehad en hebben toen d’r middagslaap ingekort naar 1uurtje en dat heeft ons super erg geholpen!

2 maanden geleden

Hallo. Heel herkenbaar. Onze dochter heeft hier ook heel erg last van gehad en idd nu een kleintje van 6 weken. Wat ik heb gedaaan.... wanneer ze erg overstuur was mee naar beneden nemen en aandacht geven (ze krijgen natuurlijk minder aandacht door de newborn). En dan wachten tot ze begon te gapen en dan naar bed. Dan kon ze weggelegd worden. Dit hebben we denk ik 4 avonden zo gedaan en toen langzaaamaan weer eerder in bed beginnen te leggen. Luister in deze vooral naar je kindje en geef aandacht... en dan is t ineens van de een op ander4 dag over... was hier ook... en t is heel zwaar maar onthou... t is maar een fase

2 maanden geleden

Reactie op esmeedelang

Wij hebben dit idd ook een tijd gehad en hebben toen d’r middagslaap ingeko ...
Top! Dit ga ik morgen meteen proberen. Werd ze er niet chagrijnig/boos van?

2 maanden geleden

Reactie op Michhh15

Hallo. Heel herkenbaar. Onze dochter heeft hier ook heel erg last van gehad ...
Pff ja, tis zo moeilijk om zo rustig te blijven. Bij ons duurt het al 3 weken.. het is inderdaad een fase. Even doorbijten ..

2 maanden geleden

Reactie op Juice93

Pff ja, tis zo moeilijk om zo rustig te blijven. Bij ons duurt het al 3 wek ...
Ik snap je helemaal. Ik bn ook een avond echt boos g4worden maaar toen werd t gekrijs alleen maar erger dus meteen mee gestopt... maar ze kunn4n er ook niets aan doen... er is al zoveel veranderd voor hen moet je denken. Succes!

2 maanden geleden

Reactie op Juice93

Top! Dit ga ik morgen meteen proberen. Werd ze er niet chagrijnig/boos van? ...
Jaa ze vond t wakker gemaakt worden in de middag niet leuk, maar was een kwestie van wennen voor d’r. Rond het avondeten was het eerst ook drama, omdat ze te moe was, maar doordat ze nu weer in d’r ritme zit en ‘s avonds eerder naar bed gaat, valt dit allemaal weer op z’n plaats zegmaar. Is even een kwestie van tijd en geduld😅. Wij zijn in die tijd ook begonnen met de papfles (bambix) ‘s avonds, dat heeft volgens ons ook extra effect dat ze beter slaapt.

2 maanden geleden

Gefeliciteerd met de geboorte van je newborn! Die van ons is nu 8 wk. Broertje was toen 16 mnd en had waterpokken. Heeft een ruime maand verrot geslapen. Niet willen slapen/niet alleen willen zijn/momenten krijsen in de nacht/vroeg wakker. Totaal uit zijn doen, maar overdag niks ad hand. Mijn man ging er vaak naast slapen op een matrasje. Plots ging het weer goed! Of het nu een ontwikkelingssprong was of verwerken dat het gezin is gegroeid geen idee... maar het heeft dus een week of 5 ofzo geduurd.

2 maanden geleden

Gefeliciteerd ! Hier hetzelfde, ook met een newborn van 5 weken. Het lijkt wel wat om te slaan (minder hangerig en huilerig dan een weekje geleden) en we hebben niks veranderd. We hebben hem steeds weer ietsjes eerder op bed gelegd en nu zitten we weer op half 8 in plaats van 10 uur. Ik heb het gevoel dat het ook te maken heeft met het wennen aan de newborn. Ik probeer vooral heel positief naar hem toe te zijn en te letten op hoevaak ik 'nee' tegen hem zeg😅 Geen idee of dat voor een verschil heeft gezorgd, maar mogelijk moet hij toch even wennen aan de nieuwe gezinssituatie.