43 Reacties

10 maanden geleden

Wij trakteren schudeitjes Nog geen 1 kindje geweten dat dat niet leuk vond én niet superduur

10 maanden geleden

Cellofaanzakje met daarin een traktatieboekje en iets erbij (klein knijpfruitje, doosje dadeltjes van de kleine keuken, maiswafel, oid). Mijn dochter kreeg op de opvang ook een keer een visje van papier met daartussen een doosje rozijnen en als hengel een Soepstengel. Ook leuk maar iets meer werk. Op onze opvang geven ze alleen fruit (ook knijpfruit), Soepstengels of maiswafels gelijk en andere dingen gaan in de tas mee naar huis zodat ouders zelf kunnen kiezen of hun kind het krijgt.

10 maanden geleden

Zakjes met visjes gewoon via Ali expres gekocht en dan rozijntjes er in met wat confetti niet te moeilijk

10 maanden geleden

Ik kwam deze in Duitsland tegen. Ik doe 2 of 3 losse hiervan in een cellofaanzakje met waarschijnlijk iets van een klein voorleesboeken van de action bij. En dan aan de buitenkant iets van hoera 1 jaar

10 maanden geleden

Dit had ik voor de leidsters, zelf gemaakt met een cricut dus niet zoveel werk.

10 maanden geleden

Ik baal als ik deze topic zie. Ik had super leuk idee om sensorische flessen te maken met gehaakte eenden knuffeltje. Ivar is me er een tje .... Maar de kdv besloot om met de traktatie beleid mee te gaan net zoals op de scholen 😭 Opzicht een kant goed, maar ik vond het leuk om iets creatief te maken. Geniet er nog maar even van, want die traktatie beleid gaat overal komen helaas 😔

10 maanden geleden

Wij trakteren een voorleesboek. Hierdoor hebben alle kinderen er wat aan en is het ook iets nittigs

10 maanden geleden

Ik ga dit maken voor als hij 1 jaar wordt! Soepstengel en een vingerpoppetje :) Makkelijk te maken!

10 maanden geleden

Ik ben dit van plab

10 maanden geleden

Wij doen dit. Gemakkelijk te maken en rozijntjes zijn volgens mij altijd goed 😄

10 maanden geleden

Dit heeft mijn zoontje vorige week getrakteerd. Knijpfruit

10 maanden geleden

Reactie op Anique Waagenaar

Ik baal als ik deze topic zie. Ik had super leuk idee om sensorische flesse ...
Wat gek bij ons hebben wij ook het gezond belijd maar als je iets creatiefs wil doen of liever een cadeautje of iets anders aan alle kinderen wilt geven mag dat bij ons wel( het kdv waar ik stage loop en de gastouder waar ons dochtertje zit).

10 maanden geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Wat gek bij ons hebben wij ook het gezond belijd maar als je iets creatiefs ...
Toen het op het nieuws kwam over de basisscholen, nog geen maand later ook op onze kdv. 😩 We kregen het al in de vergadering te horen en de oudercommissie ging er ook mee akkoord... En deze mama was al op tijd begonnen met spulletjes verzamelen om te freubelen. Nu heb ik 6 gehaakte eendjes waar ik iets nieuws voor ga verzinnen. 😂

10 maanden geleden

Bij mijn dochters op de opvang mag er ook al 3 jaar niet meer door ouders getrakteerd worden. Eerst vanwege corona, daarna vanwege het nieuwe voedingsbeleid. De traktatie wordt door de opvang zelf geregeld. De kids mogen kiezen uit 3 gezonde traktaties, dit gaat dan in een trommeltje en mogen ze dan uitdelen. Op mijn eigen werk (andere opvang organisatie) mag er door ouders ook niet meer getrakteerd worden vanuit het voedingsbeleid. Op deze manier wordt er gewaarborgd dat de kinderen gezonde traktaties krijgen (wij zorgen ook voor de traktaties). Voor sommige ouders neemt het ook een stukje druk weg; de niet creatievelingen onder ons, of diegene met een kleine portomonee. En wordt er ook geen onderscheid tussen de kinderen gemaakt. (Sommige kinderen trakteerde niet, andere kwamen met enorm grote traktaties binnenlopen). Ook al vind ik het als moeder zelf ook jammer, denk ik wel dat dit een goede keuze is....

10 maanden geleden

Wij hebben deze besteld. Een stickervel, sambaballetje, klapperhandjes, rozijntjes en wat confetti.

10 maanden geleden

Ik ga banaan aapjes maken😀 deze alvast uitgeprobeerd😄

10 maanden geleden

Ik heb nijntje muffinvormpjes gekocht. Daarin wil ik wat maisvingers doen. Bij de action wat houten autootjes gekocht, die zitten er dan ook in. Voor de leidsters weet ik nog niet, chocolade of douchegel ofzo.

10 maanden geleden

Reactie op LD86

Ik heb nijntje muffinvormpjes gekocht. Daarin wil ik wat maisvingers doen. ...
Dit is het geworden 😉

10 maanden geleden

Mijn zoontje gaat vandaag trakteren. Knijpfruit en koekjes.

10 maanden geleden

Ik vind het zo lastig, toen ik vroeg wat het beleid is. Kreeg ik als antwoord "oh gewoon snoepjes joh, vinden die Kids geweldig". Maar welk snoep eten die kleintjes? Ik geef mijn dochter heus wel koekjes en maisvingers, maar bestaat er snoep dat al geschikt is voor 1 jaar?