21 Reacties
3 jaar geleden
Vanaf 6 maanden is het advies om langzaam aan te laten weten aan een slokje water ? Dan doen we nu 1x per dag uit een klein open bekertje.
Hij is 8 maanden, 6 gecorrigeerd.
Verder is z’n vocht borstvoeding dus het is meer voor het oefenen dan vocht :)
Maar was even benieuwd voor over een tijdje of je dan een uit of rietjes beker neemt :)
3 jaar geleden
Wij hebben een rietjes en een 360 beter aangeschaft.. met beiden nog geen succes, want het lukt hem nog niet. Dus we geven hem een paar slokjes uit zijn melk fles. Maar blijven het wel proberen ^^
3 jaar geleden
Ik ben voor de Oefen drinkbeker van difrax; 🙂
Zelfstandig leren drinken met de Difrax oefen beker.
✔ Te gebruiken vanaf 6 maanden;
✔ met neusuitsparing om gemakkelijk in de beker te kijken;
✔ stimuleert de juiste drinkhouding.
3 jaar geleden
Hoi hoi...werk zelf op kinderdagverblijf en wij hebben van onze logopediste het advies gekregen om zoveel mogelijk na het flesje een 360 graden aan te bieden of anders een rietjes beker. Tuitbeker werd niet geadviseerd omdat kinderen hier een slappe mond motoriek door kunnen ontwikkelen.
De meeste kinderen kunnen bij ons uit een 360 graden beker drinken als ze rond 1 jaar zijn. Op de verpakking staat vanaf 6mnd, maar dat lukt maar weinig baby's hoor. Voor deze baby's gebruiken wij dan dus nog een klein flesje.
Mijn eigen dochter snapte eerst niks van de 360 graden beker, met haar ben ik rond 1 jaar begonnen met een rietjesbeker. Rond haar 2de ging ze pas uit een 360 graden beker drinken. Overgang naar een gewone beker ging toen wel veel sneller.
3 jaar geleden
Hier ook de 360 beker zo’n twee weken geleden geïntroduceerd. Eerste week snapte hij er niet veel van 😜 Nu kan hij echt al slokjes nemen! Ik bied de beker na het fruithapje en het groentehapje aan, dus twee kleine oefenmomentjes per dag :)
3 jaar geleden
Mijn baby is 6.5 maand en drinkt uit een 360 graden beker. Ze snapte dat de tweede keer dat we 'm aanboden gelijk. Maar ze krijgt wel al sinds bijna 6 maanden een paar slokken uit een open beker of waterfles. Op haar opvang krijgen de kinderen (in overleg met de ouders) ook vanaf 6 a 7 maanden water uit een 360 beker dus ik kan me bijna niet voorstellen dat de meeste kinderen dat pas vanaf 1 jaar kunnen.
3 jaar geleden
Gister op het cb zei ze al dat ik mocht beginnen. Me dochter is nu 23 weken. Daarbij advies oefenen open beker en anders beetje uit haar normale fles en dan een paar slokken na de groeten en fruit. Daarna oefenen met ind de 360 graden of rietjes beker. Hopelijk heb je er wat aan.
Voor dit warme weer zou je het ok een lepeltje kunne aanbieden om toch de smaak van water te kunnen laten proeven
3 jaar geleden
Ik vind die rietjes beker zo’n ding om schoon te maken 🙈 heb een tuitbeker met een zachte tuit, had ik ook voor mijn andere zoon. Als hij rond de 9 maanden is dan introduceerden we de 360 beker. Daarnaast ook oefenen met een open beker. Onze andere zoon dronk al zelfstandig uit een open beker vanaf 1,5 jaar. Ligt denk ik ook een beetje aan het kind zelf hoe snel alles gaat
3 jaar geleden
Hier ook een 360 graden beker maar dan die van het merk hegen. Ik heb daar de flessen al van dus hoefde alleen een andere dop/opzetstuk aan te schaffen. Ik ben super fan van de hele lijn trouwens. Je maakt van alles ook weer bakjes. Je kan er ook een rietjes beker of tuit van maken. Lekker duurzaam😄 www.hegen.nl
Ze snapt nog niet helemaal hoe het werkt maar brengt het wel zelf al goed naar haar mond. Ik druk dan met mijn vinger het dopje iets in dat er wat water komt. Zo oefenen we een paar keer per dag👍
3 jaar geleden
Ik zou rietjes beker doen! Een vriendin van mij is logopedist en zegt dat een 360 beker of een gewone beker het beste is voor ze mondmotoriek. Als je dan een beker wil die niet knoeit, raadt ze een rietjesbeker aan omdat die beter is voor de mondmotoriek dan een tuinboeken