25 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Momtobe001

Laat ieder het lekker doen op zijn manier 😁 wel of geen tv kijken.... het ...
Ik werk op een middelbare school en laatst vertelde een leerling dat ze 18 uur schermtijd had 🥲 en die heeft ook een moeder die aangaf extra streng toe te zien tijdens de toetsweek (want dat was het ook nog eens…)

5 maanden geleden

Hier heeft de jongste van 15m weinig interesse in de tv. De oudste van 3 vraagt er helaas vaak naar. Soms vind ik het prima, om samen te knuffelen en we praten dan ook gewoon over alles wat er gebeurd (dus geen verlies van de 1000 woorden). Soms is het gewoon een mooie uitkomst als ik even wat anders moet doen. Maar ik krijg het gewoon moeilijk afgebouwd, ik heb er zelf soms gewoon nood aan om even handen vrij te hebben en in de zetel te hangen tussendoor. !

5 maanden geleden

Reactie op Momtobe001

Laat ieder het lekker doen op zijn manier 😁 wel of geen tv kijken.... het ...
Dat ligt ook aan de opvoeding denk ik zo. Ik heb een bonus dochter en zoon van 10 en 8 en ze zitten niet geplakt achter het scherm als ze bij ons zijn.. want daar doen we gewoon niet aan. Spelletjes tekenen knutselen naar buiten etc etc er is genoeg te doen. Maar idd ieder op zijn of haar eigen manier 💖🫶 Wilde alleen even aanduiden dat het echt niet zo is dat ze over 10 jaar eraan geplakt zitten 😘

5 maanden geleden

Ik heb een haat liefde verhouding met de tv. Als het aan mijn man ligt, staat dat pokkeding de hele dag aan. Ik word daar helemaal gek van, want ik waardeer soms rust en stilte ook heel erg. Gelukkig zet hij hem uit als hij merkt dat ik er klaar mee ben. Maar het grappige is, mijn dochter negeert het ding dus volledig. Ze speelt gewoon met haar speeltjes, ‘leest’ haar boekjes etc. Alleen als we een programma voor haar opzetten kijkt ze. Meestal is dat juf Roos, ik vind het heel leuk dat ze nu liedjes begint te herkennen en geluidjes mee gaat maken etc. Ze leert ook best veel van de tv. En toch haat ik het ding! 😂