5 Reacties
3 maanden geleden
Geen advies maar wat lijkt dit mij ontzettend zwaar! Ik heb al moeite met 1 die niet in z'n eigen bed wil slapen savonds (wel al vanaf z'n geboorte bij ons op de kamer geslapen) heel veel stertke lieve mama, hopelijk heeft iemand hier de gouden tip voor je en keert de rust snel terug..
3 maanden geleden
Ooh...zo herkenbaar! Toen ik 2 jaar geleden met mijn oudste (toen ook net 2 jaar) een weekje bij mn ouders op de camping was sliepen we samen in 1 bed. Superleuke vakantie gehad, maar thuis was het daarna drama met slapen. Dochtertje gilde het uit als ik haar in haar bedje legde (voorheen geen problemen met slapen) en krijste net zolang totdat ik weer bij haar was. Ben er 3wk meebezig geweest om haar weer rustig in haar eigen bedje te laten slapen. Eerste week bij haar op de kamer geslapen op matras, tweede week bij haar gezeten tot ze sliep, derde week telkens met een smoesje de kamer uitgegaan (mama moet even bij de was kijken/mama moet even pyjama aan trekken/mama moet even tanden poetsen/enz.) En dan na 3 min/5 min/7 min /10 min terug komen in de kamer en dan weer er even uit, en dan weer terugkomen totdat ze in slaap was gevallen. (Tijd uitbouwen) In het begin huilde ze als ik weg ging, later in de week was het oké als ik haar maar beloofde om telkens terug te komen tot ze sliep. Uiteindelijk heb ik het smoesje weken lang nog moeten zeggen bij mijn dochter als ze ging slapen, alleen was terugkomen dan niet meer nodig want dan sliep ze al.
Wat een heftige tijd was dit..ik had bijna spijt van dat weekje weg naar de camping 😅 Heb daarna ook nooit meer op vakantie samen geslapen met mn dochter uit angst voor herhaling. Sterkte...hopelijk slapen ze snel weer zonder moeite in hun eigen bedje.
3 maanden geleden
Geen tweeling hier, maar onze zoon van 21 maanden kreeg 2 maanden terug ineens problemen met gaan slapen. Hij is altijd een super goede slaper geweest en van het 1 op het andere moment niet meer willen gaan slapen. We moesten erbij zitten, anders vertikte hij het en zette hij het op een krijsen. Soms was het zelfs krijsen als we ernaast zaten. We hebben deze week een slaapcoach ingeschakeld, 1 vreselijke avond gehad en nu slaapt weer hij weer binnen 10 minuten zonder stress en gekrijs.
Wij hebben de wacht methode gebruikt en dat heeft dus echt super goed gewerkt. Het was wel echt even afzien, maar zo de moeite waard.