29 Reacties

één jaar geleden

Wij gaan altijd uit lunchen. Toen hij jonger was sliep hij in de draagvlak terwijl wij heerlijk meerdere gangen aten. Nu hij ouder is is hij vaak wakker en geven we hem lekker zelf wat te eten, lopen we een rondje door het restaurant. Dat vind hij altijd erg leuk! Uit lunchen is veel beter dan avond eten. Hij is dan niet meer chil. Maar met de lunch is hij prima te vermaken. Hopelijk heb je hier wat aan 😀

één jaar geleden

Ik neem mijn eigen eten voor haar mee en vraag het daar om op te warmen. Dan voed ik haar tijdens het eten dan is ze iedergeval even bezig.

één jaar geleden

Waarom geen oppas om even tijd voor elkaar te hebben als ik vragen mag? Wij doen dat elke maand één keer, borrelavond of uiteten. Knappen wij flink van op en ons huwelijk blijft beter.

één jaar geleden

Reactie op C hantal

Waarom geen oppas om even tijd voor elkaar te hebben als ik vragen mag? Wij ...
Omdat wij dat ook doen maar ook eens met ons kleintje op pad willen. Ik wil geen advies voor mijn relatie, maar tips om ook eens met ons zoontje erop uit te kunnen als gezin. Dat vinden wij ook erg fijn.

één jaar geleden

Niet🤣 mijn baby kan zich prima vermaken maar wij gaan niet met hem uit eten. Dit omdat ik zelf dan niet op mn gemak zit en ook omdat hij om 19 uur naar bed gaat.

één jaar geleden

Wij zoeken altijd een kind vriendelijk restaurant met een speelhoek. Hebben ook nog een dochter van 5 jaar. Zoontje is 8 maanden en idd zijn eten mee zodat hij wat te doen heeft. Af en toe een rondje lopen. Genoeg speeltjes mee zodat je kan afwisselen. En idd lunchen is wel makkelijker hihi

één jaar geleden

Wij hebben zo'n dooky, die doen we dan dicht zodat hij kan slapen. Of hij vermaakt zich in zijn "tent".

één jaar geleden

Wij gaan ook alleen maar uit lunchen en dan neem ik altijd een boterham voor mijn dochter mee. Die eet ze dan in een kinderstoel daar of op schoot. Sowieso haal ik haar af en toe uit de buggy. Laatst nog in een pannenkoekenrestaurant een balletje over de tafel heen en weer gerold en dat vond ze super leuk. Verder heb ik altijd een hydrofiele doek mee en wasknijpers om haar ‘af te sluiten’ van de drukte van het restaurant als ze moe wordt. Lekker heen en weer rollen met de buggy met haar erin en ze valt na een tijdje in slaap.

één jaar geleden

hier gaan we ook niet uiteten met hem... omdat hij dar vlakbij z'n bed tijd zit en hij idd dan niet chill is ergens anders.. of we moeten echt om 17.00 gaan eten maar dat vind ik heel vroeg haha. lunchen doen we wel met hem

één jaar geleden

Wat de meeste aangeven, meestal lunchen we omdat het ontspannender is. Vooral terrassen met van die buitenspeelplaatsen (Carolinahoeve op de Veluwe is echt heel leuk!) zijn favoriet vanwege onze 2 jarige zoon. Maar wat bij onze 7 maand oude meid werkt als ze niet wilt slapen is de babybjorn wipstoel. Kan zij lekker wippen terwijl wij even eten. En.. wat ik bij beide merk zijn weer die cliché fases. Dan gaat een periode naar restaurants erg makkelijk en dan weer periode wat lastiger.

één jaar geleden

Reactie op CM91

Niet🤣 mijn baby kan zich prima vermaken maar wij gaan niet met hem uit ete ...
Hier ook niet, veel te veel gedoe en ik zit zelf echt niet relaxt dan. Lunchen is wel een optie. De oudste van 3 kan nu wel makkelijker mee uit eten, mits er speelgelegenheden zijn. T komt echt wel weer😅

één jaar geleden

Wij gaan sinds ze geboren is al met haar uiteten, eerst in de wagen en nu met het zitje/kinderstoel. Ze komt erbij zitten in de kinderstoel en ik zorg dat ik haar snacks en avondpotje bij heb. Als ze onrustig word loopt papa met dr over het terras of vermaken we haar met speelgoed. Ze slaapt ook in het zitje. Ik geef ook bv dus dat is ook super makkelijk. Nu is ze wel echt een super makkelijk kind... Snel tevreden als ze al iets te kijken heeft. 🤭 *Afkloppen

één jaar geleden

Ik sta achter jouw keuze om bewust ook met je kleintje te gaan eten. Ik ben met 2 weken gestart om in m’n verlof af en toe te lunchen, en we gaan ook vaak zondag ochtend ontbijten bij van der Valk. Dat is wel wat kind vriendelijker natuurlijk. Qua avondeten in een restaurant is eigenlijk nog niet voorgevallen, behalve op vakantie. Ze was toen 6 maanden. Dat ging ene keer wel goed, andere keer liep er iemand met de buggy over de boulevard. Wil je dat hij ook echt meedoet, dus ook echt een hapje eten terwijl jullie aan het eten zijn? Of dat ie er gewoon bij is. Zelf dus nog niet in NL geprobeerd maar zal het helpen om later te gaan eten? Als de routine normaal 18.00 uur eten is, dan zou ik hem thuis om 18.00 eten geven, pyjama aan en dan in de maxicosi mee naar t restaurant. En dan misschien een fles geven tijdens dat jullie aan het eten zijn? Ik snap heel goed het gevoel dat je je opgelaten voelt. Veel kiezen daarom om juist niet met een kindje te gaan eten. Ik zou zeggen maak je niet druk als je kindje rumoerig is. Mocht je dat wel doen, kies dan een restaurant wat kind vriendelijk is. Sommige pannenkoeken restaurants hebben ook een normale kaart, zoals het Jagershuys in Zeist bijvoorbeeld. Ziet er verder uit als een normaal restaurant. Succes!

één jaar geleden

Wij zitten deze week op een Landal park. Normaal gesproken zouden wij niet zo snel uiteten gaan maar omdat we op een kindvriendelijk park zijn toch maar aangeschoven met onze meiden van 13, 12 en 7 maanden. De meiden dolgelukkig. Voor onze jongste hebben wij maisstengels, Liga koekjes en speeltjes meegenomen. Ook hebben we ipv warm eten een fruitpotje meegenomen. Dit ging perfect. Tijdens ons eigen eten heb ik haar een maisstengel gegeven. Kon ze zichzelf even lekker bezig houden en mama (en papa) rustig eten. Tijdens het wachten op het dessert heb ik haar een fruitpotje gegeven. Verder speelde ze tussendoor met haar speeltjes en kreeg ze natuurlijk veel aandacht van al het personeel. Het was zo’n succes dat we vandaag nog een keer uiteten zijn gegaan op dezelfde manier. De stap om dit nu thuis ook te doen is na zo’n succesverhaal wel minder groot.

één jaar geleden

Wij gaan altijd met onze 3 kids uiteten, waaronder een baby van 7 maanden. Wij zorgen dat we 1. Niet te laat uiteten gaan maar lekker op vroege momenten (17.30 uur ong) 2. altijd zijn vaste maaltijd meenemen zodat hij ook kan eten 3. een fles dixap mee die hij zelf mag vasthouden en 4. soms een beetje dingen laten proeven van wat wij eten wat geschikt is, zoals de binnenkant van een gebakken aardappel of een mini beetje slagroom. Er komt zelf wel eens een liedje van juf Roos voorbij op de telefoon. Hij heeft de tijd van zijn leven en wij ook.. hopelijk heb je er wat aan!

één jaar geleden

Hooi, wij gaan ook gewoon uit eten met onze dochter van bijna 7 maanden. Wij hebben wel een makkelijk kind moet ik zeggen😅. Wij gaan meestal rond 6 uur en dan kan zij zich wel vermaken met speelgoed of even een klein YouTube filmpje als ze echt niet meer wilt. Om 7 uur krijgt ze dan de laatste fles en laat ik haar slapen in de wagen. Thuis leg ik haar over in bed😊.

één jaar geleden

Lijkt me ook lastig. Onze dochter gaat echt niet pitten tijdens uiteten. Als we gaan, gaan we om 5u al uiteten.. dat werkt voor nu🤓

één jaar geleden

Als we gaan uit eten en hij is klaar met zijn speelgoed zet ik op mn telefoon babytv op😳 Baby stil en vind het leuk, papa en mama lekker rustig eten

één jaar geleden

In de kinderstoel zetten met speeltjes en hem ook af en toe wat te eten geven en wat te drinken. Dat werkt hier

één jaar geleden

Bij ons nog geen problemen ervaren. Hebben ook een super makkelijk kind, afkloppen haha! We zetten hem aan tafel in een kinderstoel, zodat hij actief kan zijn en alles kan zien. Namen speelgoed mee en gaven hem zijn eigen eten, maar natuurlijk ook wat van ons (frietje, groenten). Hij heeft 3 uur lang, plezier gehad! Ondanks het missen van zijn slaapje ;)