19 Reacties

6 maanden geleden

Jupp. Hier is ze bijna elke week ziek. Ze gaat naar de opvang en 2 dagen later is ze vrijwel standaard ziek. Wij hebben nu een doorverwijzing gekregen naar de KNO arts, omdat ze ook vaak ontstoken oortjes heeft.

6 maanden geleden

Reactie op Mamaindec2022

Jupp. Hier is ze bijna elke week ziek. Ze gaat naar de opvang en 2 dagen la ...
Ja mijn zoontje heeft bijna precies hetzelfde, maar merk bij mijn zoontje dat het vaak zijn keel is waar die last van heeft. Alleen onze huisarts die laat het maar elke keer voor wat het is voor mn gevoel ookal zou ik graag willen dat ze er wel is gewoon goed naar kijken. Wel echt super fijn dat de KNO arts gaat kijken!! Hoop dat het allemaal meevalt :)

6 maanden geleden

Hoi hoi, vervelend he dat vele ziek zijn. Zo sneu voor die kleintjes. Sinds de 1e vaccinatie is onze zoon vaak ziek. Hij heeft de helft van de week koorts (boven de 38.5) dit is al een half jaar zo. Hij gaat sinds maart 2023 naar de opvang Hij heeft al 6 keer oorontsteking gehad volgens huisarts normaal. Hij is altijd verkouden en heeft meerdere malen buikgriep gehad, keelontsteking en het rs virus. Afgelopen week is hij weer voor het eerst in lange tijd naar de opvang geweest 2 dagen. Omdat hij daarvoor steeds koorts had op zijn opvangdagen. Sinds zaterdag heeft hij diarree en lichte koorts (38.5), zondag werd dit 40 graden en maandag heeft hij 10 keer overgegeven in korte tijd. Vandaag niet meer gespuugd maar weer hoge koorts 40 graden en weer diarree. Volgens huisarts buikgriep. Ook denken ze dat hij weer beginnend oorontsteking heeft maar dat de koortd nu wordt veroorzaakt door buikgriep, maar als hij donderdag nog koorts heeft moeten we weer bellen. Dat hij de helft van de week ziek is vinden ze normaal. Mocht hij weer oorontsteking hebben krijgen we dit keer misschien wel een verwijzing naar de kno arts. Ondertussen werken we vaker niet dan wel. Mijn leidinggevende is nog heel meewerkend maar vraag mij af hoe lang nog. Ik hoor wel in mijn omgeving dat sommige kindjes nu eenmaal veel ziek zijn dat dit ook normaal is tm 2 jaar. Het is heel vervelend. Mijn hart breekt iedere keer weer vooral als hij steeds zo moet overgeven. Iedereen in onze omgeving vindt dat hij veel ziek is zelfs het cb geeft dat aan hij kan iedere keer niet gevaccineerd worden omdat hij dan ziek is. Het enige wat ik steeds te horen krijgt is dat ik het in de gaten moeten houden.

6 maanden geleden

Reactie op Tess_00

Hoi hoi, vervelend he dat vele ziek zijn. Zo sneu voor die kleintjes. Sind ...
Absoluut niet normaal zoveel oorontsteking, al ligt het er wel aan in hoeveel maanden. Ons zoontje was altijd verkouden, 7 oorontstekingen in 6 maanden en nu buisjes. Sindsdien geen oorontstekingen meer! De griep heerst enorm, dat is een ding wat ik je kan vertellen. Onze kindjes gaan 2 dagen naar de gastouder, oudste ook 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Standaard verkouden en nu alles zo heerst ook ziek, al ben ik nu steeds de sjaak.

6 maanden geleden

Reactie op C hantal

Absoluut niet normaal zoveel oorontsteking, al ligt het er wel aan in hoeve ...
De arts van het cb zei ook dat we een doorverwijzing moeten vragen. Toen we 4 weken geleden daar waren werd er gezegd het is normaal doen we niet. Nu waren we er gisteren weer toen werd er gezegd of hij krijgt weer oorontsteking of het is nog van de vorige keer. Omdat hij tijdens het bezoek naar z'n oren greep werd er gezegd, 'nou misschien heeft hij toch wel pijn'. Maar ze willen afwachten tot einde van deze week.

6 maanden geleden

Reactie op Tess_00

De arts van het cb zei ook dat we een doorverwijzing moeten vragen. Toen we ...
Heeft die al eens een kuurtje gehad ervoor? Geen idee of je van huisarts binnen de praktijk kan wisselen, maar ik zou hier pertinent niet mee akkoord gaan.

6 maanden geleden

Als je september pas gestart bent met kinderopvang is het niet heel gek. Ze pikken het eerste jaar opvang veel op. Vervelend maar goed voor de weerstand. Hier ook een dochter die heel gevoelig is. Kinderziektes vallen mee maar eigenlijk vanaf de geboorte continu verkouden, rochelen en dan vaak ook koorts en oorontsteking. Nu ook weer koorts maar doorkomende kiezen en vaccinaties helpen natuurlijk ook niet mee.

6 maanden geleden

Reactie op C hantal

Heeft die al eens een kuurtje gehad ervoor? Geen idee of je van huisarts bi ...
Ja meerdere keren. Ze hebben ook wel eens gezegd dat er niets was en we in het weekend de huisartsenpost belde en hij keel en oorontsteking bleek te hebben. Ze hebben in de praktijk 3 artsen en we zijn nu wisselend bij alle 3 geweest omdat onze vaste vaak al bezet is, maar ze zeggen alle 3 hetzelfde. Ik ga donderdag sowieso ongeacht als ik denk dat hij er minder last van blijkt te hebben.

6 maanden geleden

Reactie op Tess_00

Hoi hoi, vervelend he dat vele ziek zijn. Zo sneu voor die kleintjes. Sind ...
Ik zou in dit geval wel echt op een doorverwijzing aandringen. Zo vaak oorontsteking is echt niet normaal. Wij zijn na 5 oorontstekingen in 3 maanden en afbuigende groei doorgestuurd. Nu buisjes en nog steeds ellende maar ze lijkt wel minder pijn te hebben met een oorontsteking. Herhaalde oorontstekingen is wat anders dan een kind dat steeds verkouden/kinderziektes/buikgriep heeft.

6 maanden geleden

Reactie op Col22

Ik zou in dit geval wel echt op een doorverwijzing aandringen. Zo vaak oor ...
Wat vervelend voor je dochter dat het nog steeds ellende is. Ja bij mijn zoon zijn het 2 losse dingen vaak kinderziektes/buikgriep en oorontsteking met en zonder koorts. Ga zeker aandringen op een doorverwijzing.

6 maanden geleden

Hé, wat vervelend voor je zoontje! (En ook voor jullie thuis). Eet en drinkt hij wel goed? Mijn zoontje is ook 14 maanden en ook vanaf september 2023 gestart met kdv. Bij ons was het ook even een paar maanden zoals bij jouw zoontje. 2 kinderziektes gehad en daarna RSvirus waardoor zijn weerstand laag was. Op een gegeven moment zaten we elke week minimaal 1x bij de huisarts. Hij bleek een oorontsteking te hebben die na een antibiotica kuur weer weg was. Nu 2 maandjes geen koorts meer gehad gelukkig. Natuurlijk vragen we ons elke week af met welke (kinder)ziekte hij weer van de kdv thuiskomt haha, maar dat valt allemaal gelukkig wel mee. Mocht je het dus nog niet gedaan hebben, laat zijn oortjes dan even checken.

6 maanden geleden

Hier een dochter die sinds het begin van dit jaar slechts 1 week alle dagen naar de opvang is geweest, alle andere weken heb ik d'r minstens 1 dag thuis gehouden vanwege koorts oid 😑 Heel frusterend en hoop dat het snel over is

6 maanden geleden

Reactie op Lyænn

Hé, wat vervelend voor je zoontje! (En ook voor jullie thuis). Eet en drink ...
Hij eet en drinkt zoveel minder. Het is echt verschrikkelijk allemaal. Vandaag weer bij de huisarts geweest en ze hebben hem maar weet antibiotica gegeven. Ontsteking in zijn oortjes idd en keel, maar dit is al zijn 4de antibioticakuur dus ik snap er niks meer van

6 maanden geleden

Hij eet en drinkt zoveel minder. Het is echt verschrikkelijk allemaal. Vand ...
Ach vervelend zeg! Ook niet fijn zo’n antibiotica kuur.. Misschien toch een verwijzing naar de KNO? Ik begrijp jou echt heel goed. We hebben ons zoontje hele maand december thuis gehouden zodat hij kon aansterken en weerstand opbouwen. Ik merk dat het wel echt geholpen heeft omdat hij nu de “ruimte” kreeg om beter te worden. Maar kan me voorstellen dat thuishouden niet bij iedereen mogelijk is.

6 maanden geleden

Hoi, Ons zoontje was ook heel vaak ziek. Omdat mijn man in het onderwijs werkt is ons zoontje in de schoolvakanties altijd thuis en zelfs in de 6 weken zomervakantie was hij wekenlang ziek / niet fit. Wij zijn door onze huisarts al vrij snel doorverwezen obv alle signalen (had wel een tijdje alle data bijgehouden waarop hij ziek was etc en wat hij dan had). 5-12-23 bij kno arts geweest en die zei vrijwel direct neusamandel. Buisjes was twijfel maar zouden ze tijden ok bekijken. 29-02-24 is hij geopereerd en bleken ook de buisjes nodig maar vooral de neusamandel was volgens de kno arts echt mega en dus een grote boosdoener. Lang verhaal kort: herkenbaar en zoals er al meer aangeven, vooral om een doorverwijzing vragen / erop aandringen.

6 maanden geleden

Onze dochter gaat sinds juni vorig jaar alle dagen naar de opvang. Sindsdien is al 8 keer bronchiolitis vastgesteld door de pediater. Ze staat nu sinds half januari op cortisone puffers tot minstens deze zomer. Vorige week is ze jammergenoeg opnieuw ziek geworden. Opnieuw lelijk hoesten. Het stopt maar niet. Hopelijk is het snel voorbij en zijn de zomermaanden wat rustiger

6 maanden geleden

Hier een dame van 14 maand die ook om de 2 weken ziek is. Elke keer snotverkouden en veel hoesten. Koorts af en toe. Bij de opvang van mijn dochter staan ze er niet van te kijken. Het heerst nu gewoon virussen en die temperatuurverschillen buiten helpt ook niet mee.

6 maanden geleden

Zelfde hier!! Vind het zo zielig

6 maanden geleden

Mijn dochtertje is ook heel vaak ziek. Zeker elke maand wel een keel of oorontsteking 🤦‍♀️ na aandringen krijg ik een doorverwijzing naar de kno maar eigenlijk doen ze er weinig aan.. nu werkt het weer ook niet mee. En de opvang is echt een bron van ziektes dus daar kan het ook van komen