10 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad, ik ben toen overgestapt op pamper pants, dan kon ik haar gewoon laten staan op de commode, ik heb van alles staan op het commode plankje dus daar kon ze zich dan mee vermaken, het liggend verschonen vond ze gewoon echt niks meer

2 maanden geleden

Wij zijn ook overgegaan naar luierbroekjes. Ik probeer vooraf in te schatten of onze kleine rustig genoeg is om te blijven liggen voor de normale luiers en anders de broekjes. Buitenshuis verschonen doen we tegenwoordig standaard met de broekjes

2 maanden geleden

Ik laat haar voortaan haar poep in de luier zien. Dat vindt ze reuze interessant. Dus als ze gaat liggen rollen zeg ik wil je je poepie zien? Dan gaat ze stil liggen en wachten tot ik de luier af heb🤣💩

2 maanden geleden

Het is echt een fase rond deze leeftijd maar heel vervelend en je word er soms moedeloos van. Ik probeer nu steeds te benoemen dat we gaan samenwerken. Ik merk dat het echt helpt en ik er daarom niet gelijk tegen in ga: van het moet. Maar er zo een beetje een positieve draai aan geef. En dit is niet alleen met verschonen maar ook aankleden, tandenpoetsen, opruimen, eten geven etc.

2 maanden geleden

Op de wc laten poepen haha dat doet mijn zoontje al een paar maanden 👌 en broekjes ja. Geef een ballon haha met een touwtje rond de pols 🤣 tis af en toe flink zoeken naar afleiding

2 maanden geleden

Hier ook steeds met fases. Als ze echt niet afgeleid kan worden geven we haar hier een filmpje. Overal poep is niks. En ik ben nu zwanger, dus al die schoppen in mijn buik wil ik niet meer. Het is telkens weer een leuke uitdaging om te zoeken wat helpt. Soms is het een doekje geven en helpen poetsen, soms liedjes zingen, soms een boekje, soms wat speelgoed. En soms helemaal niks en krijgt ze een filmpje. En dan ineens... is het weer over..

2 maanden geleden

Wel fijn om te lezen dat iedereen deze fase heeft. Maar pff wat pittig af en toe🤣

2 maanden geleden

Hier luierbroekjes omdat ze ook staand aankunnen. Ze heeft nu een fase dat ze zonder luier wil. Alles op het potje. Wordt echt boos als ik een luier om wil doen

één maand geleden

Heel herkenbaar. Inderdaad luierbroekjes waarbij de plasluier mooi staand kan. Maar die poepluier lukt staand echt niet goed. Ik vind m’n zoon overigens ook echt zwaar worden (14kg, dec ‘22) en ben zwanger van de tweede; hoelang blijf je een kind op de commode verschonen? We willen de commode eigenlijk verplaatsen naar de babykamer.. Op potje/toilet poepen oefenen we maar lijkt hij echt nog niet aan toe ;)

één maand geleden

Reactie op marjo88jk

Heel herkenbaar. Inderdaad luierbroekjes waarbij de plasluier mooi staand k ...
Ik heb haar denk ik al sinds ze 10 maanden was niet meer op de commode verschoond. 🙃 Hier altijd op de bank of op bed. Bij anderen vaak op de grond of op met haar verschoonmatje op tafel. Moet zeggen dat mij staand ook de poep luiers prima lukt (werk in de ghz dus ben wel wat gewend). Dus die commode staat hier echt al meer dan een jaar als kledingkast te fungeren.