8 Reacties
3 jaar geleden
Dit klinkt als mijn bevalling 2,5 jaar geleden. Ik heb het ook als enorm heftig ervaren...
Helaas duurde mijn herstel erg lang, ik viel vaak flauw in het begin omdat ik te veel had gedaan.
Het duurde bij mij ongeveer een jaar totdat ik me echt mijzelf weer voelde... hopelijk gaat dit bij jou iets sneller.
Denk goed aan jezelf, dat is echt het belangrijkste!
3 jaar geleden
Ik ben ook 2 liter bloed verloren maar geen tranfusie was op het randje.
Heb nu pillen en floradix.
Volgende week weer bloedprikken hoe me waardes zijn. Gaat wel iets beter maar kan niet ver lopen en met trappen lopen ben ik buiten adem.
Tips ja veel rusten zoveel mogelijk uit handen geven voor zover dat kan.
3 jaar geleden
Ik heb ook de dag na de bevalling veel bloed verloren door een bloedvat die aan het spuiten was. Ruim 1,5 verloren maar geen transfusie gehad.. nu 3 weken later gaat het wel wat beter. Luister echt naar je lichaam, ik heb veel proberen te slapen en de ijzer tabletten van gentle iron samen met ijzer elixer van kruidvat gebruikt. Verder goed blijven eten en drinken en echt rust rust rust! Succes
3 jaar geleden
Hi,
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt, na een heftige bevalling van 3 dagen ben ik na de bevalling door het niet los laten van de placenta 4 liter bloed verloren. Meteen na de geboorte ben ik met spoed geopereerd en heb ik op de ic gelegen. Van de bloedtransfusie weet ik niets meer, dat hebben ze op de OK gedaan.
Nu 6 weken later doe ik eigenlijk alles weer en voel me erg goed. Het enige is dat ik snel moe ben en dat het bijslapen dan lang duurt.
Mijn tip, luister echt naar je lichaam en laat de borstvoeding voor wat hij is. Dit heeft mij de eerste 3 weken echt tegen gezeten in mijn herstel. Na 3 weken ben ik over gegaan op flesvoeding.
Heel veel sterkte, onderschat dit hele gebeuren niet, ook het mentale stuk!
En natuurlijk gefeliciteerd met jullie kleine! 😊
3 jaar geleden
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 2.5L bloed verloren. En nu na mijn 2de bevalling ben ik 3L bloed verloren, weer geen transfusie gekregen. Wel een ijzerinfuus. Ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste bevalling er meer last van heb dan nu. Bij beide ook helaas op de OK beland..
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen idee waarom ze bij mij een bloedtransfusie zijn gestart en zo te lezen bij andere niet die soms hetzelfde of zelfs meer bloed zijn verloren. Eind deze maand moet ik voor controle en dan ga ik het vragen. Mijn partner en mijn moeder hoorde het ook pas toen ik terug van de OK kwam. De 1e 2 weken heb ik geprobeerd overal bij te zijn. De 1e week was fysiek pittig en de 2e week werd het metaal zwaar. Nu slaat vooral de moeheid toe. Na 2 weken schijnt je lichaam andermans bloed af te breken, waardoor je mogelijk een dipje krijgt. Ik probeer in de middag wat te slapen als de kleine slaapt, maar ik word dan ook weer gebroken wakker.
3 jaar geleden
Ik ben ook 4 liter bloed verloren, heb ook een transfusie gehad samen met wat plasma. Ben opzich wel blij, want herstel ging wel goed. Ben nu 3 weken verder. En ben aardig weer op de been, loop ook weer stukken, zo van een uur. Wel ook heel moe geweest, nog steeds wel eens. Dat ik het even niet meer zo goed trek ineens. En wat last van hartkloppingen. Heb inderdaad ferro gedronken, samen met sinaasappelsap en voedingssupplementen vitamine c en ijzer. En magnesium hielp bij mij ook en pro biotica.