48 Reacties

3 jaar geleden
Ik woon in overschie! Vlakbij Blijdorp. Ik ben 7 jaar geleden uit Groningen naar Delft verhuisd ivm studie. Daar gaan samenwonen met m’n inmiddels man. En we wonen nu een jaar in overschie

3 jaar geleden
Ik woon ook in Rotterdam Noord in het Liskwartier. Ik ben ongeveer even ver als jij, 8+4 weken.

3 jaar geleden
Leuk dat je in Rotterdam komt wonen. Ik ben 1,5 jaar geleden ook verhuisd naar Rotterdam voor de liefde😊. Precies in Corona tijd. Dus ik ben ook nog zoekende naar leuke tentjes en plekken. We wonen nu in het centrum en we gaan in augustus verhuizen naar Hilligersberg. Ik ben 7+5 weken. Maandag de 1e echo 🥰.

3 jaar geleden
Reactie op Merow90
Leuk dat je in Rotterdam komt wonen. Ik ben 1,5 jaar geleden ook verhuisd n ...
Hey Merow! Oh ja dus jij hebt Rotterdam ook nog niet heel lang in volle glorie meegemaakt. Ik vind het gedeelte bij Pannekoekstraat en Witte de With heel leuk, maar verder nog niet echt veel gevonden. Oh er zit een leuke tapastent (hemel op aarde heet het volgens mij) bij Onderlangs of Bovenlangs ofzoiets.. dat is wel een aanrader.
Wij willen uiteindelijk ook graag naar Hilligersberg verhuizen, zitten nu precies onder het station Noord. Maar eerst even bij mijn vriend intrekken en als de kleine er is dan gaan we wel langzaamaan op huizenjacht.
Succes maandag, zo spannend! 🥰

3 jaar geleden
Reactie op Mama_R
Oh wat leuk, bevalt het?
Echt super buurt! Ons eerste zoontje is met 3 weken overleden en de buurt heeft ons destijds en nog steeds enorm gesteund. Het is echt vrij dorps hier, vind ik zelf erg fijn.
Wat betreft verloskundige. Ik zit bij verloskundigen aan de Schie. Is een kleine praktijk met 3 verloskundigen, persoonlijke zorg, ook bij medische bevalling in het ziekenhuis gewoon aanwezig. Ook meerdere echo’s buiten de standaardecho’s (vitaliteit, die soms 2x, met 16 weken nog) en daarnaast hartjesspreekuur van 8 tot 20 weken. Kun je elke week 5 minuten langs voor een snelle echo

3 jaar geleden
Ik woon in Berkel en Rodenrijs! Maar ben vaak in Rotterdam te vinden. Mijn man is een echte Rotterdammer en zijn broer woont er ook. Kom oorspronkelijk uit Den Haag en pas een half jaar hier, dus ik ken het hier ook nog niet zo goed.

3 jaar geleden
Ik woon in rozenburg, vlak bij rotterdam! Ben ongeveer net zo ver als jou! 8+3 vandaag😄

3 jaar geleden
Reactie op Mama_R
Liskwartier, dat ga ik even opzoeken! Heb je al een verloskundige? Ik zit n ...
Ik heb een medische zwangerschap dus loop bij het Franciscus ziekenhuis. Maar ik hoorde dat de verloskundigepraktijk op de Bergweg goed is! Daar zou ik naar toe gegaan zijn.

3 jaar geleden
Reactie op Jeannette_11
Echt super buurt! Ons eerste zoontje is met 3 weken overleden en de buurt h ...
Ah Jeannette wat ontzettend verdrietig, heb er geen woorden voor. Gecondoleerd.. ♥️ Wat fijn dat er dan mensen voor jullie konden zijn. Ik hou ook wel van dat dorpse, toch knus om een deel van een community te zijn. Ik zal die verloskundigen aan de Schie eens googlen, klinkt goed ☺️

3 jaar geleden
Ik woon in Berkel en Rodenrijs! Maar ben vaak in Rotterdam te vinden. Mijn ...
Haha jij bent dus ook middenin oer-Rotterdamse mentaliteit terecht gekomen, begrijp ik 😉 hou wel van dat directe hoor, zo ben ik zelf ook! Mijn halfzus woont in Berkel, dat is inderdaad heel dichtbij. Wat is je favo plekje als je in Rotterdam bent?

3 jaar geleden
Reactie op Daniëlle-
Ik heb een medische zwangerschap dus loop bij het Franciscus ziekenhuis. Ma ...
Nouu, dat is precies waar mijn vriend woont! Oeh ik ga het meteen even opzoeken, zou fijn zijn: verloskundige in de straat 😍 Hopelijk gaat je zwangerschap goed, ondanks de medische indicatie?
Mijn voorkeur is om niet thuis te bevallen, dus ben nu aan het kijken voor een geboortehuis. Zitten er een paar in Rotterdam, dan kunnen vriend en baby bij mij op de kamer liggen en hebben we 24/7 kraamzorg. Lijkt me wel fijn!

3 jaar geleden
Reactie op Mama_R
Nouu, dat is precies waar mijn vriend woont! Oeh ik ga het meteen even opzo ...
Dan woont je vriend dicht bij mij! De Bergweg is net de rand van het Liskwartier. Ik woon in een zijstraat van de Bergweg. Mocht je in de buurt zijn, dit is mijn instagram; danielle.wdb. Misschien makkelijker contact leggen.

3 jaar geleden
Wat ziekenhuizen betreft is het ijsselland me erg goed bevallen. Hele individueel gerichte zorg. Na de bevalling met z’n drieën op de kamer. Lunch/ontbijt voor papa ook. Hulp met bv etc. Ga daar nu ook weer heen. Enige nadeel is (mocht je vriend daar last van hebben) dat het Cappelle is en niet Rotterdam.
Franciscus hebben we zelf mindere ervaringen mee (niet bevallen daar, maar andere dingen). Maar hoor er ook weinig echt positief over
Maasstad heb ik ook veel positieve verhalen over gehoord.
Geboortehuizen heb ik niet echt een idee van verder

3 jaar geleden
Reactie op Jeannette_11
Wat ziekenhuizen betreft is het ijsselland me erg goed bevallen. Hele indiv ...
Ohh ja dat trekt hij echt niet hahaha! Hij is zelf in Maasstad ziekenhuis geboren, maar dat schijnt niet meer te bestaan? Ik denk dat ik zo'n rondleiding ga aanvragen in een geboortehuis, om er een feeling bij te krijgen. Wel spannend hoor dit allemaal 🫣.. gezinnetje enzo! Dat verhuizen trek ik nog wel, maar moederschap zo vlak voor de deur is wel intens!

3 jaar geleden
Reactie op Mama_R
Oh zie net dat het alleen 'oude' Maasstad ziekenhuis niet meer bestaat, maa ...
Ja inderdaad! Gewoon lekker oriënteren en vooral doen waar je je goed bij voelt. Tzt zal de verloskundige je er ook mee helpen