13 Reacties

3 jaar geleden

Geen zorgen! Lasagne is super goed verhit dus dan is er niks meer rauw👍🏼

3 jaar geleden

Nee

3 jaar geleden

Neehoor lieve mama, geen zorgen.. als het goed verhit is zijn de bacteriën dood..

3 jaar geleden

Geen zorgen, invriezen dood immers geen bacteriën maar vertraagt alleen de groei (dus mijns inziens verspilde moeite als je dat steeds doet) Daarom moet je vlees ook na bepaalde tijd uit vriezer weg doen. Vers is dus zelfs beter, bacteriën gaan dood na verhitting.

3 jaar geleden

Ik doe nooit m'n vlees uit de vriezer.. waarom.zou Day moeten?

3 jaar geleden

Reactie op Love1212

Ik doe nooit m'n vlees uit de vriezer.. waarom.zou Day moeten?
Reageer je op mij? ☺ Als je vraag aan mij was, de reden waarom je je vlees na bepaalde tijd uit de vriezer weg moet doen is omdat het bacteriën niet dood maar vertraagd. Dat wil dus zeggen dat vlees ook in je vriezer kan bederven (alleen langzamer) en daarnaast vriest het op een bepaald moment 'kapot'. Ik heb het dan over vlees wat bijvoorbeeld al 6 mnd in de vriezer ligt (rundvlees) of gehakt dat er al langer dan 2 mnd ligt.

3 jaar geleden

Als je zo paranoïde bent om vlees... kan je misschien best geen vlees eten tijdens de zwangerschap? Scheelt een hoop gedoe en stress en het is ook nog eens veel beter voor het milieu.

3 jaar geleden

Ik zou het eerder erg vinden als ik naar een restaurant ga en ik krijg diepvries lasagne voor m’n neus.. 🥲

3 jaar geleden

Reactie op MissG86

Reageer je op mij? ☺ Als je vraag aan mij was, de reden waarom je je vlees ...
Nee sorry was niet op jou was op de topicstarter.. ik begreep dat ze denkt dat je alleen vlees kan eten wat uit de vriezer is geweest.. dua vroeg me af waarom Dat zou moeten.. is m'n 4e kindje maar dit nog nooit gehoord

3 jaar geleden

Reactie op Love1212

Nee sorry was niet op jou was op de topicstarter.. ik begreep dat ze denkt ...
Haha dat dacht ik al, maar wist het niet zeker. Ik ben het met jou eens, moet wel zeggen dat er veel misvatting is over invriezen van producten. Mensen denken dat dit bacteriën dood.

3 jaar geleden

Toxoplasmose gaat door verhitting dood. Dat invriezen voor je het bakt is écht niet nodig. Lijkt me juist veiliger dat alles lekker vers is, wie weet hoe anders het al in de vriezer lag…..

3 jaar geleden

Reactie op MissG86

Haha dat dacht ik al, maar wist het niet zeker. Ik ben het met jou eens, mo ...
Jaa valt mij ook op! Jou verhaal wist ik dan wel hihi..

3 jaar geleden

Toxoplasmose betreft een besmetting op rauw vlees. Als je het in gaat vriezen en daarna verwerkt, is het nog steeds rauw. Enkel niet meer vers... Boel extra werk de komende maanden en eigenlijk voor niets. Zo lang je vlees bakt/braad of een periode de oven in is geweest boven de 100 graden zit je safe. Maar vooral doen waar jij je goed bij voelt.