17 Reacties

3 jaar geleden

Wij gaan toevallig ook halverwege mei op vakantie met het vliegtuig. Ons meisje is van 20 december. We hebben voor daar een kinderwagen gekocht, die volledig plat kan, waar ze dus ook in kan slapen. (Toevallig in de aanbieding bij de AH) Deze mag je meenemen tot aan de gate. De kans is groot dat je je joolz met bak moet inleveren bij inchecken. Dan zit je lang met de kleine op je arm of in de draagzak. Hoe we dat gaan doen met de maxicosi heb ik eigenlijk nog niet nagedacht. Daar lees ik graag even over mee. https://kidsdeals.ah.nl/kidsdeals/498/deryan-buggy-rolo-black/177206/

3 jaar geleden

Er zijn buggy die je kunt gebruiken als handbagage. Ik wil in september op vakantie en deze leek mij erg handig. https://www.bol.com/nl/p/chicco-trolley-me-light-grey-wandelwagen-met-trolley-functie/9200000132424906?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 jaar geleden

Wij hebben ook een Joolz (geo3). Onze mag niet mee tot de gate. Daarnaast zijn er ook maatschappijen waarbij je überhaupt niet zo'n grote wagen mag meenemen! Ook niet als "kofferbagage". Wij nemen wel onze Joolz mee (reistas ook voor gekocht), omdat we willen dat hij wel lekker comfortabel kan zitten. Wij tillen onze kleine man gewoon op de airport, maar we vliegen vanuit Eindhoven dus dat is een kleine airport.

3 jaar geleden

Wij gaan deze week op vakantie met onze meid die 13 weken is en wij huren een kinderwagen ter plekken. We hebben een website gevonden die een kinderwagen naar ons hotel brengt en weer op komt halen. We gaan ruim 2 weken en het was nog geen 100 euro. Vonden wij ideaal. Voor het vliegveld doen we haar in de draagzak. En mochten we een taxi pakken hebben ze als het goed is Uber family waarbij ze auto’s zoeken met kinderstoeltje.

3 jaar geleden

Wij hebben de cybex Libelle. Die kan je opvouwen tot in het handbagage vak! Dus die neem je helemaal mee en hoef je niet te wachten. Wij hebben vorig tot 2 x toe de buggy NIET meteen bij de gate gekregen. En moet je wachten bij de koffers en wij hadden net 2x de pech dat de buggy’s helemaal als laatst kwamen, toen wachtte we dus bijna 1,5 uur. Lekker kut was dat. We hebben nu de Libelle gekocht. De zithouding is altijd in de luie stand en kan niet helemaal plat of rechtop. Dat vind ik groot nadeel. Het voordeel is wel dat je adapters erop kan doen en de maxicosi erop kan klikken. Dat hebben we alleen nog niet gedaan. We twijfelen of we die meenemen. Zelf ben ik geen voorstander van de baby los vasthouden in de taxi. Je kan ook een kinderstoel huren bij het autoverhuurbedrijf. Maar het is ff afwachten of de kleine meid kan zitten, mijn oudste dochter die kon pas met 7 maanden zitten. Mocht dat zo zijn gaat t hele feest van een buggy niet door 🤣

3 jaar geleden

Ik lees mee. Vraag me hetzelfde af omtrent de Maxi cosi. Wij huren een auto en kunnen denk ik ook een maxi cosi huren.

3 jaar geleden

Wij hebben destijds voor onze dochter van die maxi cosi adapters gekocht voor de joolz, dan hoef je niet die hele wieg mee te nemen en kan je kindje tot de bagageband in de maxicosi zitten en dan heb je op vakantie zelf ook direct een oplossing voor het vervoer. Op het vliegveld deden we haar dan in de draagzak!

3 jaar geleden

Wij gaan in juni naar Mallorca. Ik wilde wel onze dubatti one meenemen. In de hoop dat ze haar dutjes lekker in de reiswieg kan doen. Qua maxicosi vraag ik het me ook af

3 jaar geleden

Thanks voor alle reacties tot nu toe! Ik ga sowieso een opbouwbare kinderwagen aanschaffen dan. Voor het vervoer twijfel ik nog steeds.. vind in een draagzak ook een beetje onveilig, ook al zit je in een busje. Een vriendin en ik zijn op Cyprus een keer in zo'n busje aangereden op een rotonde; zou je nu maar gebeuren met je baby in de draagzak 😣. Maar de maxi cosi mee lijkt me heel shit, dat ding is loeizwaar en we gaan alleen met het busje van en naar het vliegveld, verder is alles (bewust gekozen) lekker op loopafstand van ons hotel. Dus die vraag staat nog even open bij mij... We hebben ook al 80 euro betaald voor die transfers, dus beetje zonde om niet mee te gaan en dan alsnog via Uber Family. Maargoed, het is wel je kind he haha, dus misschien doen we het dan alsnog zo...

3 jaar geleden

Reactie op Jorienvdh

Wij gaan toevallig ook halverwege mei op vakantie met het vliegtuig. Ons me ...
Leuk ding! Hij is jammergenoeg uitverkocht 🫢

3 jaar geleden

Wij zijn nu op vakantie met onze zoon v 12 weken. Ook met onze dochter van destijds 10 weken hebben we het als volgt gedaan met de vliegvakantie: De kinderwagen (met reiswieg) meegenomen. Deze mag je tot aan de gate meenemen. Daar laden ze de kinderwagen in het ruim. Vanaf daar gebruikten we de draagzak. Ook gebruikten we de draagzak voor de transfer. Dit is indd niet de veiligste manier, maar we gokten het er toch voor een keertje op. Hier konden we ook een kinderstoeltje reserveren en zagen we die in de taxibus, maar in alle hectiek hebben we niet eens meer gekeken hoe die vastgezet kon worden, en dan hadden we ook de bandjes strak moeten trekken enzo, gedoe 😜 Wij hebben in beide vakanties de reiswieg/kinderwagen gebruikt als bedje voor de nacht. Nu hebben we één familiekamer, en “parkeren” we de kinderwagen in de badkamer 😜 heeft ie toch een eigen kamertje haha

3 jaar geleden

Wij zijn vorig jaar met de oudste weg geweest. Wij hadden een buggy Hamilton gekocht, kon tot aan de gate mee, kan ook plat, dus kon ze nog voor vertrek even slapen. Bij de transfer naar hotel heb ik haar in de draagzak gehouden. Kon ze mooi even slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Mayaaaa

Wij zijn nu op vakantie met onze zoon v 12 weken. Ook met onze dochter van ...
Het verschilt wel per airline en kinderwagen. Vaak mag je maar een Max aantal kg meenemen tot de gate, en moet het uit 1 stuk bestaan. Onze kinderwagen was zwaarder en de reiswieg kon los, dus die zouden we dan moeten inchecken.

3 jaar geleden

Wij willen ook op vakantie maar heb echt geen flauw idee hoe we dat moeten doen.. we gaan waarschijnlijkheid als zij 6 maanden is. Volgens mij zitten ze dan al in een buggy en normale kinderstoel? Mijn ouders hebben een huisje daar en een auto. Het liefst neem ik niet mijn eigen maxicosi mee en wagen (Joolz). Deze moeten dan in het ruim en als dat net zo gaat als met de koffers krijgen we die kapot terug. Ik hoopte eigenlijk dat je een autostoeltje ergens kon huren op het vliegveld maar nog niet gevonden😅.

3 jaar geleden

Hi! Wij zijn net op vakantie geweest met een (toen 2,5 maanden oude) baby. Hebben onze Joolz ingepakt in een prampack (beschermhoes) en moesten deze bij de incheck balie achterlaten. Rest met de draagzak gedaan en een opblaasbaar kussentje waar ze lekker op kon liggen. Ging perfect!

3 jaar geleden

Reactie op DL1390

Hi! Wij zijn net op vakantie geweest met een (toen 2,5 maanden oude) baby. ...
Ps. Maxi cosi gehuurd maar transfer kon gewoon met de draagzak omdat het een busje was.