12 Reacties
3 jaar geleden
Die kan je opvragen bij je verloskundige. Er staat hoeveel weken je zwanger bent, als stukje extra bewijs. Veel vliegtuigen willen geen zwangere vrouwen na 36 weken geloof ik. Fijne vakantie!
3 jaar geleden
Ja, ik had er een bij me toen ik 28 weken zwanger was. Zodra ik in het vliegtuig stapte in September 2022, vroeg de hoofdsteward me om hem de verklaring te tonen.
3 jaar geleden
Wij zitten momenteel ook in Spanje, vorige week met 31 weken + 1 dag vertrokken en niemand heeft me iets gevraagd 😅. Je ziet echt wel duidelijk een buik ook.
Vliegen trouwens ook met Transavia. Ik heb wel een verklaring, zowel in het Nederlands als in het Engels meegenomen. Op de website van Transavia staat namelijk dat je die wel nodig hebt, hij mag ook niet ouder dan 7 dagen zijn.
3 jaar geleden
Reactie op kim de beij
Ja, ik had er een bij me toen ik 28 weken zwanger was. Zodra ik in het vli ...
Ik heb sowieso mijn zwangerschapsverklaring waarin staat dat ik 12-12 ben uitgerekend. Maar is dat afdoende denk je?
3 jaar geleden
Reactie op Firsttimemomx
Wij zitten momenteel ook in Spanje, vorige week met 31 weken + 1 dag vertro ...
Deze heb je via je verloskundige gekregen?
3 jaar geleden
Ik ben met 29 weken heen en met 30 weken terug gevlogen met Tui naar Gran Canaria! Had wel een verklaring via de verloskundige maar heeft niemand om gevraagd 🙂
3 jaar geleden
Reactie op mama van een
Deze heb je via je verloskundige gekregen?
Ja klopt, ik heb aangegeven dat we op vakantie gaan en ik hier een verklaring voor nodig had. Ze kwamen toen zelf met een verklaring in het Nederlands en Engels en printte voor de zekerheid zelfs mijn hele dossier uit mocht ik medische zorg nodig hebben. Hierin stond mn bloedgroep en mn uitslagen van mn bloeddruk etc. Ik heb alles in een map gedaan en meegenomen.
Ze gaven bij mijn verloskundigenpraktijk wel aan dat ze geen ‘fit to fly’ verklaringen geven.
3 jaar geleden
Ben met Transavia gevlogen toen ik 28 weken was en met 30 weken terug. Had de verklaring wel bij maar niemand heeft iets gevraagd 😉
3 jaar geleden
ja,je moet uiterlijk een week vantevoren een engelse verklaring van de vk hebben (hoeft dus geen huisarts te zijn). bij mij werd er in week 33 wel naar gevraagd
3 jaar geleden
sorry ik bedoel niet uiterlijk maar een verklaring van max 7 dagen oud. dus zou m morgen even aan je vk vragen als ik jou was
3 jaar geleden
Niet persee van de dokter, maar wel een Engelse “fit to fly” van je verloskundige inderdaad. Per maatschappij verschilt vanaf hoeveel weken, maar aangezien je in deze groep zit denk ik dat je dat sowieso moet.