49 Reacties

één jaar geleden

Zoontje van 10 maanden 10,5 kg 08:00 - 200g yohurt met fruit 12:00 - 200g groentenpap + fles 120ml 16:00 - 200g fruitpap + fles 120ml 20:00 - fles 210 ml 02:00 - fles 180ml En daartussen soms een koekje

één jaar geleden

Hier nog 5 flessen van 180. Komt vooral snachts nog bij tanken. + 150 Griekse yoghurt + banaan, peer en 5aardbeien + 1 boterham + bakje avondeten

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Meisje bijna 9.5 maand. Ong 73cm en ik schat een kleine 7kg Soms snachts, ...
Nee hoor. Je doet het goed. Volgens mij vervangt ‘vast eten’ pas een fles vanaf 150-200gram. Je zit nu op 125 gram avond eten dus dan hoeft er nog geen fles af. Daar komt bij dat jij je kindje het beste kent. Als ze het nodig heeft en ze doet het verder goed dan is het prima toch. Ze geeft het vanzelf wel aan. Onze dochter at ineens veel minder andere dingen. Ineens weer één broodje. Minder fruit en avondeten liet ze staan. Waarschijnlijk zat ze te vol. Toen een fles eraf gehaald en at ze weer ‘normaal’. Ze wil nu helaas helemaal geen flessen meer.

één jaar geleden

Zijn hier ook kindjes die in de avond/nacht nog voor voeding komen? Mijn ventje wel. Rest eet hij goed overdag dus hij zou het niet nodig moeten hebben en toch… Heeft ook slechte geschiedenis met slapen.. dus ik mag echt in mijn handjes klappen als ik er maar drie keer uit hoef en een fles hoef te geven in de nacht

één jaar geleden

Reactie op Anneten

Zijn hier ook kindjes die in de avond/nacht nog voor voeding komen? Mijn ve ...
Hier ook hoor. Mijn kindje is bijna 11 maanden en drinkt om 8 uur ‘s avonds met het naar bed gaan, rond 12, rond 3 en rond 6. Ze drinkt ook echt veel, terwijl sommigen zeggen dat het vaak alleen troostslokjes zijn. Ben erg benieuwd wanneer ze door gaat slapen, want ze eet best heel veel overdag

10 maanden geleden

Misschien kun je proberen om ‘s ochtends een papfles te geven! En dan om 12.30 een broodje + drinken en om 14.00 uur een fles.

10 maanden geleden

Ik begin een beetje te twijfelen haha vind dat mijn dochter echt weinig eet in vergelijking met de rest😅. Ze is net 10 maanden en denk 8/9 kilo. 7.00 papfles 210+7 9.00 1 stuk fruit 11.30 1 boterham met zuivelspread. Eet vaak maar de helft 14.30 fles 180+6 drinkt ze soms niet op 16.30 yoghurtje circa 50 gram 18.00/18.30 avondeten denk dat ze nog geen eens 80 gram eet 19.30 fles 180+6 Kan ik beter iets anders doen zodat ze wat meer vast voedsel eet?

10 maanden geleden

Reactie op Yvetteeee

Ik begin een beetje te twijfelen haha vind dat mijn dochter echt weinig eet ...
Je zou je flessen kunnen verminderen? Sochtends bijvoorbeeld 150cc en een boterham. Wij doen de 2e fles ook echt als lunch zeg maar, dus bij de boterhammen. Wellicht die fles wat aan de late kant waardoor ze nog niet echt honger heeft bij avondeten? En het kan ook gewoon een kleine eter zijn 🤗🤗

10 maanden geleden

Reactie op iljaaax

Je zou je flessen kunnen verminderen? Sochtends bijvoorbeeld 150cc en een b ...
Jaa super dankjewel! Gaan zowizo geen papfles meer geven sochtends en deze indd verlagen. Misschien lust ze dan wel een boterham.

10 maanden geleden

Reactie op Yvetteeee

Jaa super dankjewel! Gaan zowizo geen papfles meer geven sochtends en deze ...
Succes!

10 maanden geleden

Jongentje 10,5 maand. 07:30 boterham met beleg 08:00 fles 150 ml 09:30 fruithap + water 10:00 slapen (uurtje) 12:00 2 boterhammen met beleg + water 13:30 slapen (1,5/2 uur) 15:30 bakje yoghurt met fruit + water 18:00 avond eten 19:00 fles 150 ml

10 maanden geleden

Onze dame van 10 maanden (23-12) krijgt sinds afgelopen maand geen flessen meer. Ze weigert echt te drinken. Daarom nu het volgende; 7:30 bordje pap van 180+6 flesvoeding + normale Brinta 10:00 fruit 200 gram 12:00 twee broodjes met beleg 15:00 tussendoortje- fruit,cracker of maisstengel 16:30 avondeten 200 gram + kwark toetje 100 gram 18:30 bordje pap van 180+6 flesvoeding + Brinta Tussendoor krijgt ze soms van ons nog wat eten toegestopt of nog extra cracker als ik denk dat ze dit nodig heeft. Ze drinkt gedurende de dag één 360 graden beker met water leeg. Dan gaat ze rond 19:00 naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 6:30/6:45

10 maanden geleden

Reactie op Yvetteeee

Ik begin een beetje te twijfelen haha vind dat mijn dochter echt weinig eet ...
Mijn dochter van bijna 11 maanden eet nog nauwelijks. Soms n paar hapjes om te proberen..

10 maanden geleden

Ons zoontje is net 10 maanden Hij krijgt nu 06.30 fles 210ml 07.30 1 boterham met beleg + water/diksap 10.00 fruit 120 gram 12.00 fles 180ml 14.00 2 boterhammen met beleg + water / diksap 15.30 knijpfruitje 80gram 17.30 avondeten 200 gram 19.00 fles 180 ml Totaal drinkt hij 1 beker water / diksap op een dag leeg en krijgt ook nog wel eens een maïs stengel of baby liga koekje tussendoor

10 maanden geleden

Nu 11 maanden 6 uur: fles 180 ml melk 8 uur: bordje met Brinta pap of een boterham 10 uur een potje fruit en diksap 12 uur een boterham en een flesje om het af te toppen 15 uur een cracker en het restje fruit wat ze nog niet op heeft gegeten en diksap 16:30 warme maaltijd met diksap 18:00 uur fles 180 melk

10 maanden geleden

Mag ik vragen waarom jullie diksap geven?

10 maanden geleden

Reactie op iljaaax

Succes!
Nou dit is een groot succes! Ze eet nu met de lunch een hele boterham en daarna een fles van 180 die gewoon helemaal opgaat ook nog😂. En savonds zit ze al op 150 gram avondeten! Binnenkort gaan we sochtends ook met een boterham beginnen. Maar vind ik kwa timing nog lastig.. soms wordt ze pas 8 uur wakker haha

10 maanden geleden

Reactie op Yvetteeee

Nou dit is een groot succes! Ze eet nu met de lunch een hele boterham en da ...
Wat goed zeg! 🤗 Komt allemaal vanzelf, je vind vanzelf ook daar je weg weer in. Altijd even beetje aftasten. En dan zo ineens heb je weer een 'schema' te pakken. Tenminste zo gaat het bij ons vaak 😅

10 maanden geleden

Reactie op Wao

Mag ik vragen waarom jullie diksap geven?
Vind t n goede vraag. Zoveel suiker 😳

10 maanden geleden

Reactie op Wao

Mag ik vragen waarom jullie diksap geven?
Wij geven altijd water of thee. Moet wel zeggen dat ze wel eens diksap heeft gehad. Ze was vorige week ziekjes. Wilde niks eten en drinken. Beetje diksap in een beker gedaan en het bekertje was leeg. Ik was er erg blij mee omdat ze weinig vocht binnen kreeg. Nu gewoon weer water in de beker en drinkt ze nu ook weer. Op dat moment was de diksap wel een uitkomst 😉