49 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op esmeedupee

Vind t n goede vraag. Zoveel suiker 😳
Omdat alles waar je te voor zet slecht voor je is betekend niet dat je het per definitie helemaal niet zou mogen geven. Zelf leef ik ook niet op alleen water en lucht dus ben ik van mening dat als je dingen met mate geeft gewoon omdat het lekker is ze daarbuiten ook nog eens leren dat je gewoon lekker kan genieten van eten en drinken zonder jezelf te buiten te gaan want op = op. Ik zie vaak genoeg kindjes bij andere thuis schrokken en zich te buiten gaan omdat ze thuis niks mogen. Dat is voor mij een goede reden om bijv dingen zoals diksap/danoontje enz wel af en toe te geven. Gezond leven zowel mentaal als lichamelijk betekend buiten goed eten en goed bewegen ook dat je af en toe lekker moet kunnen genieten van iets.

10 maanden geleden

Reactie op ndrenk

Omdat alles waar je te voor zet slecht voor je is betekend niet dat je het ...
Ik zou hier zelf nog wel een onderscheid in maken tussen een ouder kindje en een kindje van nog geen 1 voor wie melkvoeding eigenlijk de primaire voeding zou moeten zijn. Al zou mijn kind nu van alles willen of aangeboden krijgen, vooralsnog maak ik de keuzes en vind ik dat gelet op haar leeftijd niet vreemd. Dat komt ook met een verantwoordelijkheid om een gezond en gevarieerd voedingspatroon aan te bieden. Of diksap daar wel of niet in past dat is dan de eigen keuze van de ouder maar het lijkt mij echt onzin dat zij zich zo bij een ander vergrijpt aan de cola omdat ze met 11 (!!) maanden nog geen diksap krijgt.

10 maanden geleden

Reactie op Veer21

Ik zou hier zelf nog wel een onderscheid in maken tussen een ouder kindje e ...
Ik veroordeel niemand omdat ze hun kind geen suiker geven . Je hebt gelijk dat we gelukkig als ouders zijnde zelf die beslissing mogen maken. Er valt over voeding nou eenmaal veel af te wegen. Ik zeg ook zeker niet dat iemands kindje zich aan de cola zal vergrijpen omdat hij of zij geen diksap heeft gehad , sterker nog ik heb het niet over cola gehad. Er werd gevraagd wat de afweging was om diksap te geven en ik schrijf over mijn afweging en mijn ervaring in wat ik heb gezien in mijn omgeving waardoor ik mijn mening heb gevormd. Wat andere doen en afwegen is ieder het zijne natuurlijk

10 maanden geleden

Reactie op Veer21

Ik zou hier zelf nog wel een onderscheid in maken tussen een ouder kindje e ...
Grappig, er zit in haast niets zoveel suiker als in (moeder)melk. Weet nog dat ik het proefde en me echt gebamboozeld voelde. En voordat het argument komt van ‘goede suikers’: suiker is suiker. Of je nou agavesiroop hebt, honing, basterdsuiker of poedersuiker, je hebt insuline nodig om het af te breken en dat is wat ‘slecht’ is. Laatst ook op een kinderverjaardag, er waren muffins. Zonder suiker, zei de moeder die ze had gemaakt. Ik proeven, waren ze alsnog behoorlijk zoet. Want er zat een banaan doorheen. Zucht. Prima, maar wat maakt het nou echt uit. Het waren al volkoren muffins, dus voor de vezels hoefde je het ook niet te doen.

10 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

Grappig, er zit in haast niets zoveel suiker als in (moeder)melk. Weet nog ...
(Moeder)melk = moedermelk. Het is specifiek mensenmelk waar zo veel suiker in zit, net als in formula

10 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

(Moeder)melk = moedermelk. Het is specifiek mensenmelk waar zo veel suiker ...
Moedermelk bestaat uit exact de stoffen die je kindje nodig heeft om te groeien en past zich daar ook op aan. Volgens jouw argumentatie kan je je kind net zo goed vanaf de geboorte diksap geven want hé, het is toch suiker. Zo werkt het niet ;)

10 maanden geleden

Reactie op Veer21

Moedermelk bestaat uit exact de stoffen die je kindje nodig heeft om te gro ...
Het is toch allemaal suiker, bedoel ik. Vind moedermelk met diksap vergelijken, wat jij dus doet, echt heel raar. Moedermelk = complete voeding, diksap = primair vocht maar m.i. vooral een traktatie voor af en toe als mijn kindje wat ouder is. Niet te vergelijken met iets dat daadwerkelijk voedingsstoffen bevat dus.

10 maanden geleden

Joel, 11.5 maand, 12 kilo: 0630: volkoren boterham met pindakaas/jam en water 0930: fles 120 1200: volkoren boterham met pindakaas, half ei, een derde appel, water 1430: rijstwafel en een derde banaan 1630: warme maaltijd (zelfde als wat wij eten maar dan eerder) 1730: fles 120

10 maanden geleden

Diksap, ja… roosvice werd afgeraden en water drinkt ze niet 🤷 ik vind het wel prima hoor. Kindjes van 11 maanden van vriendinnen krijgen gewoon jam en Nutella op brood. Volgens mij doe ik het zo slecht nog niet met mijn diksap🤣