5 Reacties

10 maanden geleden

Ik voed thuis op verzoek. Bij de opvang krijgt ze in de ochtend een flesje van 100cc en in de middag. Ze eet volgens rapley en eet daar dus ook fruit, yoghurt, brood en ze drinkt goed water. Mijn dochtertje eet de ene dag goed vast voedsel en dan drinkt ze korter. De andere dag drinkt ze meer. Op dit moment heeft ze een virusje en dan drinkt ze meer melk

10 maanden geleden

Fijn topic, interessant om te zien hoe het bij anderen gaat! Mijn dochter gaat binnenkort ook naar de opvang en ik heb geen idee hoeveel ik moet meegeven. Bij mij drinkt ze ook nog ongeveer even vaak moedermelk als bij jou in combinatie met zo’n drietal keer per dag vaste voeding. Qua schema geef ik op ongeveer dezelfde momenten de borst (om 12 en 17u wil ze niet altijd). Ik geef nu wel eerst vaste voeding en daarna pas borst. Maar ze eet helemaal niet veel vaste voeding erbij. En haar curve buigt wat af. Dus ik denk dat wij geen goed vergelijkingsmateriaal zijn! Eet ze bij jou wel veel vaste voeding?

10 maanden geleden

Reactie op amycj

Fijn topic, interessant om te zien hoe het bij anderen gaat! Mijn dochter g ...
Ik geef zelf altijd eerst borst en daarna pas vaste voeding omdat borst eigenlijk nog haar hoofd voeding is. De laatste weken begint ze wel steeds meer te eten. Eet per dag ongeveer 2 stuks fruit en bijna 2 hele boterhammen. Nu ben ik de ochtend gestart op vrije dagen met een beetje brintapap. Avonds eet ze zo veel mogelijk met de pot mee en eet dan eigenlijk ook best redelijk wat. Als ik vrij ben krijgt ze ook bv op vraag dus krijgt ze vaker dan wanneer ze een flesje gekolfde melk krijgt.

10 maanden geleden

Ik geef eerst vaste voeding en dan borstvoeding omdat ik melkvoedingen wil afbouwen. Daarnaast drinkt ze toch wel prima, ongeacht het moment van voeden. Voor de hoeveelheden op de opvang kan je de la leche leauge formule gebruiken (even googelen). Mijn kind kreeg 2x 90-100mL gekolfde melk mee. Nu drinkt ze nog 1x 90-100mL gekolfde melk of 120mL kunstvoeding. Mijn kind ging niet vanzelf minder of minder vaak drinken. Ik heb dat gestuurd door gewoon niet meer aan te bieden en dat was ook prima. Eerst zijn we van 3 voedingen overdag op de opvang naar 2 gegaan door de tijd tussen voedingen groter te maken (4 uur ipv 3 uur) en nu gaan we van 2 naar 1 omdat ze s ochtends eigenlijk echt goed en veel eet in een korte periode. Tussen 6 en 11.30 live borstvoeding, ontbijt, fruit, dan nu nog 100mL borstvoeding of 120mL kunstvoeding en om 11.30 warme lunch. We denken dat die kunstvoeding er prima uit kan.

10 maanden geleden

Hoi! Hier ook borstvoeding en ze is nu net 11 maanden. Ze krijgt om 07.00/13.30/19.00 uur borstvoeding (op de opvang geef ik 200 ml mee). En ‘s nachts wordt ze altijd nog wakker voor een voeding. Ik overweeg over 2 weken de middag borstvoeding te schrappen! :)