22 Reacties

één jaar geleden

Niet😅 Ik volg mee haha

één jaar geleden

Weet je zoontje dat je in de buurt bent? Ik vraag het omdat mijn zoontje om mij (of eigenlijk mijn borsten haha) piept als ik dichtbij ben, maar laatst is hij een nachtje uit logeren geweest zodat wij met zijn tweeën een nachtje weg konden en dat is helemaal goed gegaan. Hij sliep daar veel beter dan thuis😅

één jaar geleden

Hier gaat het op een vergelijkbare manier. Van de week heeft mijn man het geprobeerd, maar dan blijft ons zoontje huilen en raakt overstuur, ook als hij ernaast zit of hem vast heeft. We laten hem nooit alleen huilen. Als ik hem even aanleg is hij zo in slaap. Één keer in de week gaan mijn man en ik ‘s avonds naar onze muziekvereniging. Ons zoontje is dan bij mijn ouders. Als het nodig is geven zij hem een fles gekolfde melk, maar meestal red ik het tussen de voedingen in.

één jaar geleden

Hier kan mijn partner het gewoon overnemen door een flesje gekolfde melk te geven op de plek in het bedritueel waar ik normaal de borst geef! Gelukkig. Maar kinderen schijnen ook in staat te zijn om slaapassociaties per persoon op te bouwen, dus dat ze kunnen leren dat ze bij jou de borst krijgen en bij je man iets anders. Misschien dat dit wel even oefening vergt? Dus je man een paar avonden achter elkaar het latne doen?

één jaar geleden

Ik zit in de zorg, heb dus geregeld avonddiensten. Bij mijn man valt onze dochter wiegend of met een fles in slaap. Vaak wil ze dan de lege fles in haar mond houden om te tutten, soms accepteert ze de fopspeen. Ene avond gaat beter dan de andere. Maar uiteindelijk vindt ze ook bij mijn man (en de opvang) haar weg met slapen.

één jaar geleden

Hoi hoi... Ik had het zelfde met mijn eerst kindje... Ik ging dan laat uiteten eerst legde ik haar op bed en sprak dan pas rond 8 uur af🤷‍♀️

één jaar geleden

Ik werk (ook) in de zorg, met af en toe avonddiensten, dus we zijn hier wel gaan 'oefenen'. Omdat we merkten dat ze bij mij heel rustig in slaap valt en bij mijn vriend veel huilde voor het slapengaan, juist wat ritme ingebouwd door het om en om te gaan doen. Iets waar we wel echt even doorheen 'moesten' (wilden), want het verliep echt wel wat moeizamer bij hem. Als ze echt heftig begon te huilen dan nam ik het wel over, maar bleef hij wel in de kamer en nam haar soms zelfs weer terug. Nu doe ik het meestal weer, want dat heeft ze gewoon het liefst, maar het gaat veel beter bij hem als ik wel een avond weg ben.

één jaar geleden

Hoe doen jullie dit? Nou, het áltijd en altijd zelf doen😂 ik heb dit namelijk ook bij mn eerste gehad dus heb al 2,5 jaar geen avond voor mezelf, weggeweest in de avond of met vriendinnen geweest. Komt later wel weer :).

één jaar geleden

Reactie op Anke_vv

Weet je zoontje dat je in de buurt bent? Ik vraag het omdat mijn zoontje o ...
Ja dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.. ik vind het heel moeilijk om hem zo verdrietig te zien dat ik niet echt weg durf

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Hier kan mijn partner het gewoon overnemen door een flesje gekolfde melk te ...
Ik kan het wel met een flesje proberen inderdaad!

één jaar geleden

Reactie op NCX

Hoi hoi... Ik had het zelfde met mijn eerst kindje... Ik ging dan laat uite ...
Ja dat zou een optie zijn, alleen wordt m’n kindje nog steeds elke 2 uur wakker en heeft dan wederom de borst nodig.. Dus ik kan echt niet weg zonder een tranen festijn achter te laten en dat vind ik zo zielig

één jaar geleden

Ik hoop gewoon dat t beter wordt met de tijd. En ik wil echt nog lang borstvoeding geven en de nachtvoedingen horen er gewoon bij. Maar soms zou het zo lekker zijn om eens een pilates lesje te kunnn doen zonder dat ik helemaal in de stress daar zit.. Ik ga met de tips aan de slag met de afgekolfde melk!

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ja dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.. ik vind het heel moeilijk om ...
Zou een flesje kolven en bij je partner achterlaten en dan even een blokje om of bij iemand koffie gaan drinken waar vandaan je zo weer thuis kunt zijn. Telefoon aan en je partner laten bellen als het echt niet gaat. Dan kun je uitproberen wat er gebeurt als je helemaal niet in de buurt bent en er wel een flesje voorhanden is zonder dat je hem uren hoeft te laten huilen

één jaar geleden

Ik maakte mij hier zorgen om, want als ik ooit ging stoppen met bv, hoe moest dit dan? Maar inmiddels heeft een flesje dezelfde werking bij ons

één jaar geleden

Reactie op Anke_vv

Zou een flesje kolven en bij je partner achterlaten en dan even een blokje ...
Ja dat kan ik wel een keer proberen! Want ik wil hem niet in tranen laten als het niet ‘hoeft’. Dus nu blijf ik altijd thuis, maar er komen gewoon momenten dat ik niet thuis kan zijn (binnenkort een afspraak tot laat bijvoorbeeld). Dan heb ik daar nu al buikpijn van 🙃 Thanks voor het meedenken!!!

één jaar geleden

Hi! Hoe is het ondertussen? Ik had meegelezen omdat ik hetzelfde probleem heb: ik leg m’n dochtertje altijd zelf te slapen, meestal valt ze aan de borst in slaap en als m’n vriend een poging doet, is het drama. We moeten binnenkort naar een trouwfeest dus ik zal haar voor het eerst niet zelf kunnen slapen leggen (m’n moeder is er dan). Is het bij jou ondertussen al gelukt? Met een flesje bijvoorbeeld?

één jaar geleden

Reactie op amycj

Hi! Hoe is het ondertussen? Ik had meegelezen omdat ik hetzelfde probleem h ...
Hi! Leuk dat je het vraagt. Om eerlijk te zijn is het nog steeds hetzelfde en heb ik me er bij neergelegd haha. Ik heb een goed gesprek met m’n man gehad, omdat het voor ons allebei echt niet fijn was als ik een avond weg ben. Dus ik ga nu in het weekend overdag war vaker even een yoga lesje doen of lekker uitgebreid met een vriendin lunchen. En ik moet zeggen dat ik daardoor ook die ‘me-time’ momentjes heb. Verder hebben wij dus nog geen noodzaak gehad, zoals een trouwfeest om niet thuis te zijn. Dat zal vast wel komen, dus ik hoor graag hoe het bij jullie is gegaan

één jaar geleden

Haha, dat is soms nog de beste oplossing he, je er gewoon bij neerleggen! En dan idd op een andere manier wat tijd voor jezelf nemen. Ik ga eigenlijk ook niet meer weg ‘s avonds omdat dat gewoon het beste aanvoelt momenteel, maar ja, soms kan je niet anders. Bijkomend probleem hier is dat m’n dochter het totaal niet gewoon is om uit een flesje te drinken en nog amper vaste voeding eet. Het wordt dus heel spannend 🥺 gelukkig is ze wel altijd vrolijk en op haar gemak bij m’n moeder. Ik laat weten hoe het ging!

één jaar geleden

Hoi! Ondertussen hebben we het trouwfeest achter de rug, ik wou nog laten weten hoe het was gegaan. Mijn moeder kreeg een paar dagen ervoor Corona dus die kon niet oppassen, dus is mijn man thuis gebleven. Het was dus iets minder spannend maar toch.. want hij had haar ‘s avonds nog nooit slapen gelegd. Maar het is goed gegaan! Hij heeft haar een flesje gekolfde melk gegeven wat ze opdronk, en daarna heeft hij haar op de verschoontafel beneden gelegd en wat rondjes door de living gereden (onze verschoontafel heeft wielen), speciale tactiek maar daar wordt ze blijkbaar rustig van 😅 daarna is hij samen met haar op bed gaan liggen en is ze in slaap gevallen! Het lukte hem niet om haar in haar wiegje over te leggen maar wij hebben een vloerbed met een co-ledikant naast dus hij is ook gewoon gaan slapen. Ik heb heel erg genoten van het avondje weg, ook al vond ik het spannend op voorhand!

één jaar geleden

Reactie op amycj

Hoi! Ondertussen hebben we het trouwfeest achter de rug, ik wou nog laten w ...
Wat fijn!