13 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Bobbel
Hè wat sneu... ik zou zeker een bezoekje aan de osteopaat brengen ja! En ka ...
Aankomende maandag kunnen we al terecht bij de osteopaat. Hopelijk doet het iets! De kleine slaapt nu zo'n 4 uur per dag bij mij op de buik. Dan krijgen we beide wat rust en het zijn maar 2 uurtjes meer dan normaal
3 jaar geleden
Hier ook dochter met voorkeurshouding en afplatting. Ik moet vooral oefenen als ze wakker is zodat ze sneller recht vooruit gaat kijken. Als ze wakker is wel regelmatig op andere zij leggen.
Als ze slaapt en helemaal ontspannen is, dan draai ik hoofdje bij. Maar anders hoeft het niet. En zijligkussen werd afgeraden omdat ze hier vaak later weer andere problemen door zag qua nekklachten.
Mij is verteld dat het nu vooral proberen voorkomen van verergering is. Pas als ze meer wakker gaat zijn en minder ligt, hoeven we verbetering van de afplatting te verwachten.
Een afspraak bij chiropractor of osteopaat kan ook nooit kwaad!
3 jaar geleden
Wij moeten hem ergens neer zetten/ leggen waar hij naar het licht of geluid wil kijken en dus de moeilijkere kant op gaat kijken. En we moeten op een bepaalde manier optillen zodat hij z’n nekje zelf moet tillen en daardoor sterker word. Deze beide dingen hebben wel goed geholpene
3 jaar geleden
Hier ook een voorkeurshouding gehad. Zijn bij de manueeltherapeut geweest. Dit via de fysio van het cb. De manueeltherapeut doet vrijwel hetzelfde als de osteopaat, maar wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Altijd handig 😅
3 jaar geleden
Hier ook voorkeurshouding en beginnende afplatting. Van het CJG heb ik een document gekregen met verschillende tips om afplatting tegen te gaan.
- bedje omdraaien of andersom opmaken. (Baby's draaien vaak naar het licht toe)
-speeltje met licht en geluid ophangen in box om hem naar andere kant te laten kijken.
- mocht je de fles geven, deze dan aanbieden met je kindje liggend op je boven benen.
- hoofdje draaien als hij ligt te slapen (werkt hier niet maar is te proberen)
- oefeningentjes met draaien van zij naar zij.
- tummytime...veel op buik laten spelen, rustig opbouwen.
Fysio en osteopaat zijn zeker ook erg goed om heen te gaan. Geef het even tijd en overleg met je fysio als het niet werkt.
3 jaar geleden
Wat fijn om te lezen dat er meer zijn met het probleem van voorkeurshouding en afplatting.
Onze dochter ook; maandag geconstateerd op het bureau, zelfs oortjes staan al wat scheef 😔
Toevallig hadden we dinsdag een afspraak staan bij de chiropractor. Ze heeft een blokkade in haar nekje aan de rechterkant. Na 1 behandeling al verbetering: volgt nu een speeltje met haar hoofd ipv alleen haar oogjes naar rechts en dat deed ze niet.
Vandaag weer een behandeling gehad en nog meer verbetering in de zin van zelf naar de andere kant kijken. Wel uitgelokt.🤭
Helaas werkt hier het gezichtje draaien in de slaap nog niet maar in de wandelwagen en draagzak houd ik het in de gaten en corrigeer ik waar kan.
Ook het advies gekregen om veel (minimaal 35 minuten totaal per dag) op de buik te leggen.
Dit bouwen we nu op.
Aankomende dinsdag krijgen we fysio aan huis.
Inmiddels wel de bekende tips opgepakt. 😊
Ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen maar het wel een poos kan duren.
3 jaar geleden
Ik had precies het zelfde
En tips van de fysio hielpen niet
Ik heb bij de prenatal dit kussentje gekocht en sinds dien enorm verschil !
Ook heb het zij lig kussentje gekocht zodat hij niet terug kan rollen !!