9 Reacties

3 maanden geleden

Misschien dat een appje helpt? Zoals flyhelper of cozi? Ook gezamenlijk in de gedeelde agenda een opruimmoment voorzien? Klinkt een beetje een narcist in een slachtofferrol en daar kan je nu eenmaal moeilijk tot doordringen, maar als je denkt dat er tekenen van ADHD of autisme aanwezig zijn kunnen zulke visuele effecten wel vooruit helpen.

3 maanden geleden

Reactie op YanaBr

Misschien dat een appje helpt? Zoals flyhelper of cozi? Ook gezamenlijk i ...
Mijn vriend is gelukkig geen narcist, helaas wel wat ervaring mee gehad in mijn omgeving. Maar hij heeft wel adhd. Bedankt voor de tip. Misschien dat een app kan helpen.

3 maanden geleden

"Ik heb geen tijd voor een burnout" 🙈Daar zit denk ik het probleem 😆Sorry goed bedoelt!! Prioriteiten stellen! Denk aan jezelf, eerst zelf eten douchen poepen etc. Huishouden kan wachten. Je kind komt niks te kort als je een paar dagen niet stofzuigd en je hebt genoeg onderbroeken om de was te laten staan. Bij mij helpt het om m'n vriend keuzes te geven (helpt ook bij je kind 🤪) wil je de vaatwasser uitruimen of de was opvouwen? Misschien kan je dat proberen? En zet het nr Let it go op en zing dit 6x per dag 😘 Succes!

3 maanden geleden

Reactie op NaNa22

"Ik heb geen tijd voor een burnout" 🙈Daar zit denk ik het probleem 😆Sorry ...
Ik moet toch wel hard lachen om je reactie haha. Bedankt dat had ik effe nodig! Hihi misschien is dat wel een goed idee, de keuzes geven 🤣

3 maanden geleden

Als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik dat vooral de frustratie over de taakverdeling en de verwachtingen jouw heel veel stress geeft en niet zozeer de daadwerkelijke taken. Iets wat ik me heel goed voor kan stellen hoor! Zelf ben ik een bewust alleenstaande moeder, ik doe dus alles zelf en ik heb daar ook zelf voor gekozen. Ik vind het daardoor niet zwaar. Had ik er echter voor gekozen om het samen met een partner te doen en hij zou het vervolgens laten afweten dan zouden mijn verwachtingen niet zijn uitgekomen. Daar zou ik het ook heel moeilijk me hebben. Lastige in jouw verhaal vind ik dat hij dit gedrag kennelijk ook al vertoonde voordat jullie een kindje kregen. In dat opzicht is hij dus niet verandert maar verwacht jij dit wel van hem. Ik denk dat je echt heel goed voor jezelf moet nagaan waar jij uiteindelijk gelukkig van wordt en wat daarmee de beste keuze is voor jouw kind. Een gespannen thuissituatie heeft helaas veel invloed op een kind.

3 maanden geleden

Wat naar dat je je totaal niet begrepen voelt door hem. En dat hij het op zijn eigen manier ziet. Een kindje is een hele verandering in jullie leven. Als je een burn-out hebt of er tegen aan zit. Probeer de dingen doen die je lukt en als iets een dagje niet lukt is het helemaal niet erg. Probeer het door de situatie jezelf alsjeblieft niet op te leggen, want dat wordt het alleen maar erger. Is het maar een keer niet schoongemaakt. En ziet hij misschien vanzelf in dat hij ook eens mag helpen

3 maanden geleden

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2019/huishoudbattle/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#/

3 maanden geleden

Hier hebben we ongeveer dezelfde verdeling van werk (ik werk 26,5 uur in 3 dagen mijn partner 40 uur in 5 dagen en soms meer in 6 dagen). Bij ons is de verdeling zo dat ik kook als hij werkt en hij meestal kookt als ik werk (omdat ik vaak later thuis ben). Mijn partner doet de vuilnisbakken en ik doe verder het hele huishouden, omdat ik dus 2 dagen door de week thuis ben met ons zoontje. Daardoor vind ik ook dat dit mijn taak is. En als het een keer niet lukt, dan klaagt mijn vriend gelukkig niet (dat scheelt ook). Zoals hier al genoemd is, van 1 week niet poetsen (op stofzuigen na bij ons) wordt het niet meteen een vieze bedoeling. Een vrij traditionele rolverdeling 😜, maar ik ben daar content mee. Als jij het zwaar vindt, je vriend wil niet helpen en jullie kunnen het financieel aan, zou ik zeker eens kijken of een poetser (als is het 1 keer in de 2 weken) een mogelijkheid is. En wat misschien ook kan helpen; laat je vriend een keer een hele dag met je kindje alleen thuis 😜.

3 maanden geleden

En jij even een weekje weg, en hem alles laten doen? Dan kan hij ervaren hoe pittig her soms is. Bij ons heeft dat geholpen. Mijn man kwam zonder werk te zitten, waardoor ik een tijdje fulltime heb gewerkt en hij het huishouden en zorg voor ons zoontje meer op zich nam. Ook al was het natuurlijk niet leuk dat hij zijn baan verloor, toch denk ik dat t heeft geholpen om de rollen meer gelijk te krijgen en meer begrip te hebben naar elkaar toe. Van een afstandje lijkt thuis zijn namelijk heel chill, maar pas als je het zelf ervaart, dan weet je dat werken op kantoor soms veel chiller is dan thuis met een dreumes 😅