25 Reacties

8 maanden geleden

Wat smeer je?

8 maanden geleden

Reactie op C hantal

Wat smeer je?
Sudocreme en heb net bepantene gesmeerd

8 maanden geleden

wij gebruiken dit, nooit meer rode/open billen gehad & je hebt maar weinig nodig.. alleen online te bestellen in NL, in belgie wel bij drogist te halen

8 maanden geleden

Ik heb ook veel gesmeerd maar dit hielp bij ons niet. Toen ben ik overgestapt naar talkpoeder. Dit hielp voor ons echt top.

8 maanden geleden

Ik maak de billetjes schoon met lauwwarm water, dep het droog met hydrofiele doeken. Smeer daarna een dikke laag bepanthene

8 maanden geleden

Oja en ik verschoon hem om de 2 uren ongeveer poep of geen poep. Het is nu sinds gisteren al weer een stuk beter

8 maanden geleden

Bij mijn dochter werkt smeren met vaseline, zelfs als de billen kapot zijn

8 maanden geleden

Reactie op Vony

Sudocreme en heb net bepantene gesmeerd
Ons zoontje is allergisch van sudocreme. Zodra ze bij de opvang 1 keer smeren ermee meteen alles rood en bultjes. Wellicht bij jouw kindje ook? Mijn zus haar kindje heeft het ook. Die gebruikt zinkzalf. Wij gebruiken zelf La roche Posay Lipikar, maar dat komt ook i.v.m. eczeem huid.

8 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Ons zoontje is allergisch van sudocreme. Zodra ze bij de opvang 1 keer smer ...
Nee, we gebruiken het al langer en vanaf het begin dit is echt omdat ik moet poetsen om zijn billen schoon te krijgen dat ze zo rood zijn

8 maanden geleden

Sudocrem zit veel parfum in, miss toch niet zo prettig als de billen al helemaal rood zijn? Bij mijn zoontje hielp het goed om pure zinkzalf (of olie) erop te smeren (van Dr Swaab). Toen het weer rustiger was konden we wel weer Sudocrem gebruiken :). Oh en ik deed wat babyolie op de billendoekjes, dat is een stuk zachter en fijner om mee schoon te maken. Sterkte! 🌸

8 maanden geleden

Baby billen zalf van dr Leenarts? Dikke lagen erop. Misschien vaker verschonen en smeren?

8 maanden geleden

Bij rode billen probeer ik altijd het grootste gedeelte schoon te maken met billendoekjes met daarop extra babyolie. En dat lijkt dan te helpen dat het minder pijn doet.

8 maanden geleden

Toen mijn zoon vuur rode billetjes had maakt ik het schoon met lauw water en smeerde ik het in met waleda billencreme toen was het heel snel weg

8 maanden geleden

en geen geparfumeerde billendoekjes gebruiken, maar gewoon waterdoekjes of natte washandjes. onze gastouder zweert daarnaast bij amandelolie

8 maanden geleden

Lauw water en washandje schoonmaken en daarna kokosolie er op. Bij elke verschoning. Hier net van de open billen af

8 maanden geleden

Ons zoontje heeft ook heel veel last van rode en open billen. Niks hielp.. totdat ik van iemand natuurlijke bijenwas zalf kreeg en dat hoef ik nu maar 1x te smeren en het is al over. Geen rode en open billetjes meer.. een aanrader dus.

8 maanden geleden

Ah, wat rot! Schoonmaken met een hydrofiele doek en lauwwarm water of water wipes. Insmeren met kokosolie.

8 maanden geleden

Weet niet of het inmiddels beter wordt, maar anders even checken of het geen schimmeltje is. Hadden wij hier ook. Onze dochter poept ook minimaal 4x per dag, maar toch helpt bepathen tussendoor echt wel tegen de uitslag, als fit niet zo is en je ziet satelietplekjes ( kleine stippeltjes rond de uitslag) dan snel met dakatarin bezig gaan!

8 maanden geleden

deze werkt heel goed, hier ook last van

8 maanden geleden

Reactie op Evelienaa

Weet niet of het inmiddels beter wordt, maar anders even checken of het gee ...
we zijn er waarschijnlijk achter waardoor we plak poep hadden en we daar zo voor moesten boenen, nu is het al beter en zijn de billen niet meer rood