21 Reacties

één jaar geleden

Hi =) Ik maak mijn dochtertje nooit wakker overdag. Tenzij wij echt weg moeten. Ik kijk echt naar wanneer zij moe is en dan gaat ze slapen en ze slaapt zolang zij wil. Ik lig tenslotte ook nooit om dezelfde tijd in bed. Luister goed naar je gevoel, ik hoor ook wel eens dat het kan helpen om overdag kortere slaapjes te doen zodat de nacht beter gaat. Ik kan je daar geen tips over geven.

één jaar geleden

Ik heb me gebaseerd op de slaapgids/ tips van snuggles & dreams. Daar raden ze aan je kindje wel wakker te maken zodat hij/zij ‘s nachts goed slaapt. Bedoeling is dat je kindje moe is ‘s avonds en ‘s nachts goed slaapt. Als ze overdag teveel slaap hebben, dan ga je de moeilijkere nachten in de hand werken. Succes!

één jaar geleden

Ja ochtend slaapje maximaal een uur Middag slaapje maximaal twee uur anders is het drama met in slaap komen in de avond

één jaar geleden

Reactie op Lucie90

Hi =) Ik maak mijn dochtertje nooit wakker overdag. Tenzij wij echt weg mo ...
Dat was wat ik tot nu toe ook inderdaad altijd deed. Ik hou een wakkertijd als richtlijn aan, maar kijk wel naar signalen zoals gapen en in ogen wrijven. Maar was benieuwd naar ervaringen rondom wakker maken. Bedankt voor je reactie!

één jaar geleden

Reactie op babyPut

Ik heb me gebaseerd op de slaapgids/ tips van snuggles & dreams. Daar r ...
Dat klinkt erg logisch. We zullen vanavond eens extra analyseren of we zien dat hij wel moe genoeg is en even kijken hoe het slapen verder gaat.

één jaar geleden

Reactie op Igrayne24

Ja ochtend slaapje maximaal een uur Middag slaapje maximaal twee uur ander ...
Bedankt voor je reactie. Mocht ik nu ervaren dat vanavond en vannacht echt dikke drama is dan ga ik dit ook als richtlijn proberen aan te houden.

één jaar geleden

Onze dame nog nooit wakker gemaakt en slaapt altijd gewoon door snachts! Gisteren zelfs een middagdutje van 3 uur gehad, ik neem het er maar van 😅😜

één jaar geleden

Wij maken hem hier wel wakker half 4 en maximaal 3 uur slapen overdag. Anders komt hij 's avonds niet in slaap.

VRIEND

één jaar geleden

En bedoel je met ‘s avonds slecht slapen niet goed in slaap komen/ daar lang over doen? Of wordt heel veel huilend wakker? Moeilijk in slaap vallen zou kunnen betekenen dat ie nog niet moe genoeg is (of juist oververmoeid). En geef je hem ‘s nachts ook even de tijd om zelf opnieuw z’n draai te kunnen vinden? Onze meid geeft ‘s nachts namelijk ook wel eens een klein huiltje maar dan wachten we vaak even en valt ze vanzelf weer in slaap. Maar toen ze nog bij ons op de kamer sliep tot 8 maanden was ik bij ieder morretje alweer aan het voeden (borst). Onze kleine meid van bijna 10 maanden slaapt overdag thuis (op opvang juist heel onregelmatig) twee blokken van twee uur. Dat is natuurlijk best veel, dus slaapt ze meer dan een kwartier langer dan maak ik haar wel wakker. Maar meestal wordt ze dan ook breed lachend wakker dus heb niet het idee dat ze het nog heel erg nodig had. Ze slaapt ‘s nachts ook prima, zo’n elf uur. Ik heb in het slaapboek Droomritme gelezen dat baby’s van 8-10 maanden meer vaste slaaptijden nodig hebben en dat wakkertijden minder leidend zijn (letten op slaapsignalen).

één jaar geleden

Reactie op babyPut

Ik heb me gebaseerd op de slaapgids/ tips van snuggles & dreams. Daar r ...
Een vriendin van mij had dankzij het wakkermaakadvies van snuggles en dreams een oververmoeid kindje. Ik zou echt waken voor überhaupt massa-slaapschema’s (want ieder kindje is anders) en wakker maken van je kindje.

één jaar geleden

Reactie op Eva L

En bedoel je met ‘s avonds slecht slapen niet goed in slaap komen/ daar lan ...
Vaak veel huilen en onrustig zijn en daardoor niet de rust kunnen vinden om in slaap te komen. Ik blijf altijd op zijn kamer tot hij in slaap gevallen is. Als ik de kamer uit loop dan is het direct in zware paniek huilen. Vaak wordt hij ook rond 22.00 wakker als wij ook naar bed willen gaan. Het is moeilijk om hem dan weer goed in slaap te krijgen in zijn eigen bed. Soms is hij dan ook ineens weer heel erg actief. En soms zitten er wel dagen tussen dat het savonds zonder huilen gaat en dat hij niet continu wakker wordt. Vanavond gaat het best prima moet ik zeggen. Ik geef ook nog borstvoeding en in principe is het niet meer nodig om hem snachts te voeden. Dat gebeurt nog een enkele keer als hij echt weer heel overstuur is.

één jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Een vriendin van mij had dankzij het wakkermaakadvies van snuggles en dream ...
Inderdaad. Hebben wij ook met onze eerste gehad. Na tien maanden haar volgen werd in onzeker omdat zij voor mijn gevoel de enige was die snachts nog minimaal één keer wakker werd en iedereen raadde slaapschemas aan dus toen zijn we er meer structuur in gaan brengen en haar wakker gaan maken overdag, maar daardoor werd ze alleen maar oververmoeider en raakten we van de regen in de drup…

één jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Een vriendin van mij had dankzij het wakkermaakadvies van snuggles en dream ...
Neen idd. Heb je gelijk in. Hij zit nog niet aan de korte slaaptijden in de ochtend vb. Hier vaak nog wel anderhalfuur ochtend en 2h nm :-) maar wel handig om regelmaat te krijgen.

één jaar geleden

Wij zijn ook zoekende. Doen nu in de ochtend 1 uur en middag 2 uur maar alsnog heel vroeg wakker.. als we haar laten slapen, slaapt ze in de ochtend makkelijk 3 uur..

één jaar geleden

Lekker laten slapen, dan slapen ze snachts ook beter

één jaar geleden

Wij maken eigenlijk nooit wakker. Tenzij ze na half 5 's middags nog slaapt. Of 's ochtends de 2 uur overschrijdt. Als ze te lang slaapt overdag heeft ze niet genoeg slaapdruk voor 's nachts.

één jaar geleden

Hoi, wat vervelend. Hier ook een ontzettend slechte slaper gehad zowel overdag als ‘s nachts. Uiteindelijk een consult bij een slaapcoach gedaan en die adviseerde om wel maken te maken na 2 uur slapen (uitzondering van bijv zwemmen of andere fysieke activiteiten). Dit om de slaapdruk voldoende te houden voor de nacht. Had direct effect op de nachten! Succes

10 maanden geleden

Reactie op babyPut

Ik heb me gebaseerd op de slaapgids/ tips van snuggles & dreams. Daar r ...
Hoe lang laat je de dutjes duren? Ik heb deze ook net aangeschaft. Nu nog even tijd vinden om te lezen haha

10 maanden geleden

Reactie op Poppy85

Hoe lang laat je de dutjes duren? Ik heb deze ook net aangeschaft. Nu nog e ...
Voormiddag zitten we hier nog aan een dikke uur (terwijl gids zegt voor baby 10 maand 3 kwartier) maar ik kijk ook goed nr hem en hij heeft wel meer slaap nodig. En dan in de namiddag 2h dut. Dus vb. Wakker om 7h- dutje 1 rond 9h30 tot 10h30-11h. Dutje 2 rond 13h -13h30 tot 15h-15h30. Bedje om half 7-7h

10 maanden geleden

Reactie op babyPut

Voormiddag zitten we hier nog aan een dikke uur (terwijl gids zegt voor bab ...
Top, dat doe ik nu ook.. voormiddag kan ze langer, maar maak haar nu indd sinds week na uur wakker