50 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Nee, juist fijn! Lijkt mij vreselijk dat je net uit de luiers bent en dan d ...
Wij twijfelen enorm over snel weer een baby of niet. Hoor zoveel mensen zeggen dat je echt niet zo snel moet doen allemaal omdat het zo heftig is. Maar lijkt mij inderdaad ook chill om binnen een paar jaar uit de luiers te zijn en ze snel achter elkaar op school te hebben. Haha. Vaak denk ik, ach slapen nu toch al slecht. Kan prima 1 bij 😅. Maar goed. Mocht ik nu direct zwanger raken is mijn dochter alsnog 1.5 als de tweede komt. Mijn moeder kreeg er ook 3 heel snel achter elkaar. Zij vond het ook heerlijk, haha.

één jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Nee, juist fijn! Lijkt mij vreselijk dat je net uit de luiers bent en dan d ...
Het lijkt mij ook heerlijk dicht op elkaar. Wij willen als het ons gegund is ook rond oktober gaan voor een derde kindje. Onze oudste wordt in april 3 en de jongste in december 1. Het lijkt me voor de oudste leuk als ze veel kan meemaken van een nieuw broertje of zusje en niet al de halve dag op school zit. + je hoeft nog niet elke dag optijd klaar te staan 🙈 En als ik zie hoe blij ze op elkaar reageren; de oudste betrekt de jongste nu al overal bij, zo leuk. 🥰 Zie alleen maar voordelen 🤣

één jaar geleden

Oef.. 2 onder 2? Nee, ik wil graag pas een tweede wanneer de eerste (bijna) naar school gaat. Hoef ik overdag iig niet voor 2 kids te zorgen en is de oudste al een beetje zelfstandig (jasje aan, schoentjes aan) terwijl ik met een baby loop te zeulen. Je leest het waarschijnlijk al in m'n woordkeuze; ik vind het allemaal nogal heftig 🫠 Maargoed die van ons slaapt overdag heel slecht en is nu 8 maanden dus dat maakt alles zwaarder!

één jaar geleden

Reactie op Mama_R

Oef.. 2 onder 2? Nee, ik wil graag pas een tweede wanneer de eerste (bijna) ...
Overdag='s nachts

één jaar geleden

Wij hebben ervoor gekozen er minimaal 2,5 naar tussen te laten. (Werd 3 jaar). Dit vinden wij perfect. Eerst hebben we intens genoten samen van 1 kindje. De oudste, dochter, maakt haar babybroertje nu bewust mee en helpt graag mee met alles. En is totaal niet jaloers. Ze gaat bijna naar school en dan heb ik alle tijd voor haar broertje 🥰 een groter leeftijdsverschil is 100% chiller voor jezelf, en je relatie vinden wij. Oudste is zindelijk, kan zichzelf aankleden etc. En na een paar jaar dan vind je het weer leuk om in de luiers te zitten en ben je weer klaar voor slapeloze nachten 😜

één jaar geleden

Reactie op Cynthia0704

Wij willen als hij een jaar is weer proberen voor de tweede
Ja hier zit ik ook aan te denken. Vind ik een mooi verschil en heb je een jaar gehad om te ontzwangeren

één jaar geleden

Reactie op Mayaaaa

Wij hebben ervoor gekozen er minimaal 2,5 naar tussen te laten. (Werd 3 jaa ...
Ja dat zindelijk is ook wel een dingetje. Maar ik denk zo: ik zit dan nu in de tropenjaren. Over paar jaar klaar en dan heb ik ze voor mn 30e 😄 als ik dan 40 ben heb ik lekker veel vrijheid.

één jaar geleden

Ik vind dit ook zo moeilijk! Ik had nooit een kinderwens en ineens was daar het leukste kindje ter wereld.. voor mij is ons gezin nu wel goed. We hebben het heerlijk met z'n 3tjes. Maar ik zie bij mijn zus (3) hoe leuk haar kinderen het samen hebben en dat gun ik onze kleine ook. Aan de ene kant wil ik er niet teveel tijd tussen want ik zit nu toch midden in alles leren, aan de andere kant wil ik optimaal van onze kleine genieten. . Maar ja mijn leeftijd stopt niet even en houd geen rekening ermee dat ik nog even de quality time wil 🤣

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde met eerste van 7 maanden. Besloten toch ervoor te gaan en kijk ernaar uit ^^

één jaar geleden

Onze dochter is van 22 december. Wij hebben besloten om er na onze vakantie voor te gaan. Mijn eisprong is waarschijnlijk in de laatste dagen van onze vakantie rond 23 september. Dat is het moment dat wij het willen gaan proberen. Het lijkt mij heel mooi om ze ongeveer even oud te hebben, zodat ze in dezelfde levensfase zitten en hopelijk samen veel kunnen gaan doen later ☺️

één jaar geleden

Heel persoonlijk voor iedereen!!! Mijn dochtet is nu 7 maanden en we hadden het al over een 2e kindje gehad en dachten laten we het proberen en hrt komt wanneer het komt en vandaag rr achter gekomen dat het de eerste keer gelijk raak is🙈

één jaar geleden

Reactie op Lindab671

Heel persoonlijk voor iedereen!!! Mijn dochtet is nu 7 maanden en we hadden ...
Gefeliciteerd!🥰

één jaar geleden

Reactie op Samantha-1994

Onze dochter is van 22 december. Wij hebben besloten om er na onze vakantie ...
Ja dat lijkt mij dus ook heel mooi!

één jaar geleden

Reactie op Mayaaaa

Wij hebben ervoor gekozen er minimaal 2,5 naar tussen te laten. (Werd 3 jaa ...
Ja eens, dit lijkt mij ook zoveel fijner dan weinig leeftijdsverschil!

één jaar geleden

Reactie op Becky24

Ja dat zindelijk is ook wel een dingetje. Maar ik denk zo: ik zit dan nu in ...
Zindelijkheid kan als je het wil (en je kindje eraan toe is) ook heel snel gaan. Onze oudste was met 1jaar en 10 maanden zindelijk :-) dus dat hoeft geen reden te zijn om te wachten <3

één jaar geleden

Wij zouden graag voor een tweede willen proberen als onze eerste 1,5 is. Dus volgend jaar zomer

één jaar geleden

Ongeveer 2.5 tot 3 jaar ertussen? Vrienden van mij hebben een zoontje van net 2 en 4 maand geleden een dochter gekregen. Zoontje zit nu hartstikke in de peuterpubertijd en ik merk aan alles dat zij hier heeeeeel veel moeite mee heeft in combi met haar zoontje...

één jaar geleden

Onze zoon was precies 2,5 jaar toen ons dochtertje werd geboren. Je kunt het natuurlijk niet plannen, maar zelf vind ik dit een ideale leeftijd. Ze begrijpen al meer , kunnen zelf al iets meer en ons zoontje vond het super om mee te helpen. En nog steeds, tuurlijk heeft hij ook wel wat last van jaloezie, maargoed daar leert hij ook wel mee omgaan.

één jaar geleden

Onze meiden schelen 2 jaar. En ik vind het heel fijn. Oké tijdens de zwangerschap was het soms wel zwaar; de trap op tillen bijv ging niet meer met een dikke buik. Ik vind het fijn dat we nog een beetje gewend zijn aan moeilijke nachten en nog niet uit de luiers zijn. Alles zit nog een beetje vers in t geheugen zeg maar. Ik vond het belangrijk dat mijn oudste niet heel goed kon realiseren dat eerst alles alleen van haar was en “ineens” er nog een kindje was waarmee ze alles moest delen. En nu vind ik het wel Chill dat als ik de luier van de een ben vergeten, ze de andere maat ook nog passen. Ik vind de dynamiek met twee kleintjes ook leuk. Maar ieder kind is anders en je weet toch nooit hoe het uitpakt. Ik zou zeggen, wanneer het goed voelt, dan doen.

één jaar geleden

Wij hebben alles😅😅 3 jaar ertussen, 2.5 jaar ertussen, 7 jaar ertussen en 12 maanden ertussen. Voor alles zijn voor- en nadelen te noemen. Maar deze 12 maanden vind ik persoonlijk heel fijn! Het is pittig, maar zo leuk voor onze dochter van 1 jaar!