50 Reacties

茅茅n jaar geleden

Wij zijn eind april begonnen voor nummer 2. heeft helaas nog niet mogen lukken. (eerste in 1x raak). Wij vinden het een prachtig idee als er max 2 jaar tussen zit. Wij hopen dat ze dan veel aan elkaar hebben. (verschilt natuurlijk per kind en karakter)

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lindab671

Heel persoonlijk voor iedereen!!! Mijn dochtet is nu 7 maanden en we hadden ...
Gefeliciteerd bij ons ook zo! Nu 4,5 week zwanger

茅茅n jaar geleden

Bij ons zit er 3 jaar tussen de kinderen. Ideaal. De oudste is zelfstandig genoeg om even zichzelf te vermaken als we bijvoorbeeld baby naar bed brengen.

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter is bijna 9 maanden en ben nu bijna 5 weken zwanger voor de tweede馃槏. Ze gaan samen opgroeien en dat geeft mij een heerlijk gevoel! En dan ben ik straks ook meteen klaar met luiers en babyhapjes en babyspullen. In 1 x alles weg doen. Heb zelfs stiekem een beetje spijt dat ik niet eerder begonnen ben 馃き

茅茅n jaar geleden

Reactie op Antepli27

Mijn dochter is bijna 9 maanden en ben nu bijna 5 weken zwanger voor de twe ...
ahh gefeliciteerd!! Wij zijn aan het proberen sinds ons zoontje 4 mnd is. Nog niet gelukt. Zit nu in mijn 2e wachtweek en hoop zo dat het gelukt is

茅茅n jaar geleden

Nu weer zwanger zijn lijkt me echt een verschrikking. Ik ben zelf ook bang voor weer een zware zwangerschap en dat ik dan dingen niet kan doen met mijn dochter omdat ik zwanger ben. Lijkt me ook best heftig voor je lichaam, zo snel weer zwanger. Ik heb nog niet eens de tijd/energie gehad om me te focussen op lichamelijk en hormonaal herstel (geef ook nog borstvoeding) dus brr mij niet gezien. Ik wil minimaal wachten tot mijn dochter 2 is. Enige twijfel is soms dat het een jaar duurde om zwanger te worden en uiteindelijk eerste ronde clomid zwanger geraakt. Als het weer langer duurt vind ik het lastig om ook al langer te wachten, maar als ik om die reden al begin voor ze 2 is en ik gelijk zwanger zou zijn vind ik dat veel te vroeg. Herkent iemand dat?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Veer21

Nu weer zwanger zijn lijkt me echt een verschrikking. Ik ben zelf ook bang ...
Ik herken wat je zegt. Ik ben ook erg ziek geweest in mijn zwangerschap, had HG.. dit is ook best traumatisch voor mijn man geweest. voor onszelf vinden wij 1 kindje voldoende. Maar wij hebben beide een broer (man), zusje (ik). Wij vonden dit beide heel waardevol in onze levens als kind en nog steeds. Hierom willen wij onze dochter dat ook graag geven. Het leeftijdsverschil als kind vinden we jammer (7 en 4), omdat we als kind in andere levensfases zaten. Dit is een reden dat wij ze dicht achter elkaar willen. Het zal voor mij hoe dan ook zwaar worden, of het nou nu is of over 4 jaar. Daarnaast denk ik; we hebben die wens, wat als er iets gebeurd waardoor het niet meer kan (baarmoederhalskanker bijv.). En dan spijt hebben. Of het duurt wel langer, waardoor het leeftijdsverschil ons inziens te groot wordt. Wij kiezen er dus voor om na mijn volgende menstruatie (begin september) ervoor te gaan (dochter dan 9 mnd) Maar het is idd wel veel wikken en wegen, dus snap je echt volkomen. Een zwangerschap is zwaar en met een kindje nog zwaarder.

茅茅n jaar geleden

Hier zoontje bijna 8 maanden, Vorige week achter gekomen dat ik weer zwanger was.. helaas nu een miskraam.. Waar ik bij mijn zoontje heel blij was, had ik nu echt wel rare gevoelens, van ohnee toch niet nu al weer!! Maar nu dat het een miskraam is vind ik het ook wel weer heel jammer. Ik denk ook wel dat het meespeelt hoe je kindje is of iemand er nu alweer voor gaat of niet, ik moet zeggen dat ons zoontje nu echt door makkelijke fases gaat, dat ik dus ook al denk aaahh nog eentje 馃檲

茅茅n jaar geleden

Onze kinderen schelen bijna 2,5 jaar vind dit wel leuke leeftijd verschil

茅茅n jaar geleden

Reactie op leonie12345

Wij hebben er 15 maanden tussen, ik was dus met 6 maanden weer zwanger. Het ...
Hier ook! Ons zoontje is 8 maanden en nu 10 weken zwanger, dus 15 maanden ertussen. Ik denk dat het onwijs pittig gaat worden!