17 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben naar fase 2 met DR Brown gegaan toen ik Johannesbroodpitmeel ging toevoegen aan mijn voeding.. daardoor werd het dikker en kwam het niet door de fase 1 heen. Anders denk ik dat je het beste naar jouw kindje kan kijken. Als die het goed doet met de fase 1 en niet te lang over zijn voedingen gaat doen zie ik geen reden om te veranderen. Reden is vaak dat het kindje meer voeding krijgt en dan een groter speentje nodig heeft omdat het anders te zwaar word om de fles leeg te krijgen maar daar heeft jouw kindje geen last van als ik het zo lees. Ik zou dus lekker op de fase 1 blijven want qua vorm etc is er geen verschil!

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 3 maanden maar zit nog op speentje 0馃き van avent. Hij drinkt anders zo gulzig.

3 jaar geleden

De mijne is ook gulzig en ben ook nog op speen 1 op 11weken.

3 jaar geleden

Ik heb toevallig vandaag voor het eerst de fase 2 speen gebruikt. Van de Brown. M'n dochter is 3 maanden en deed behoorlijk lang over de fles met fase 1. Voornamelijk omdat ze aan het eind heel erg veel met haar hoofd gaat draaien. Ze heeft spruw dus dat zal vast meespelen. Met de fase 2 speen heeft ze haar fles inderdaad in zo'n 10 minuten op, maar ze lijkt daar geen last van te hebben. Ze verslikt zich niet. Waarom zou het niet goed zijn als ze zo snel drinkt? Krijgt ze daar last van ofzo?

3 jaar geleden

10 min is iets te snel. Maar die van ons doet hetzelfde en heeft al sinds week 6 speen 2. Speen 1 ging ie van krijsen omdat ie geen geduld had. En op speen 2 heeft ie zijn fles tussen 10-15 min leeg, maar is wel een happy baby, dus ook al is het te snel, een gelukkig kind vind ik belangrijker. Hij drinkt wel 7 flessen per dag a 120cc

3 jaar geleden

Reactie op Mamama811

Ik heb toevallig vandaag voor het eerst de fase 2 speen gebruikt. Van de Br ...
Onze zoon heeft verborgen reflux. Dus ik ben bang dat dat erger wordt als die zo snel drinkt.

3 jaar geleden

Reactie op iiiertje

Onze zoon heeft verborgen reflux. Dus ik ben bang dat dat erger wordt als d ...
Bij ons ook verborgen reflux...en voor de zuigbehoefte is langer drinken ook beter

3 jaar geleden

Herkenbaar! Goede tip is om dan het difrax speentje erop te zetten! Difrax S zit precies tussen maatje 1 en 2 van dr Brown in dus de perfecte overgang! Bij ons was het probleem meteen opgelost. Past prima op de dr Brown flessen.

3 jaar geleden

Mijn oudste heeft altijd uit de difrax s speen gedronken. Waarom zou je overstappen als de voeding hetzelfde blijft?

3 jaar geleden

Ons zoontje is nooit overgestapt naar een grotere speen. Hij is nu 2 en drinkt soms nog uit de maat 1 speen van dr Brown. Maar hier drinken ze allebei ook redelijk snel. Dus dan is er geen reden om over te stappen.

3 jaar geleden

Wij zijn vandaag overgegaan naar de fase 2 speen van de brede dr brown fles omdat ze heel erg aan het vechten was met de fase 1 speen ( meeste tijd krijgt ze de borst en dat gaat heel erg snel) morgen eerste dagje gastouder / oma en we toch willen dat ze wel nog iets drinkt

3 jaar geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Wij zijn vandaag overgegaan naar de fase 2 speen van de brede dr brown fles ...
Ze drinkt nu wel beter

3 jaar geleden

Reactie op kristelino1

Ons zoontje is nooit overgestapt naar een grotere speen. Hij is nu 2 en dri ...
Mag ik vragen wat hij dan drinkt uit een fles? Ons zoontje is 2,5 en drinkt uit een beker namelijk..

3 jaar geleden

Wij zijn een week geleden over gestapt. Dochter is 14 weken en drinkt 180ml. Met fase 1 speen deed ze hier zo鈥檔 30-40 minuten over en dronk ze het niet meer op. Ging draaien met haar hoofd en de speen wegduwen. Nu met fase 2 drinkt ze alles weer op in 15-20 minuten.

3 jaar geleden

Reactie op C hantal

Mag ik vragen wat hij dan drinkt uit een fles? Ons zoontje is 2,5 en drinkt ...
Hij is 7 jaar nu. Drinkt vanaf 15 maanden alles uit een open beker. Maar dus nooit andere speen gebruikt zolang hij uit de fles dronk.

3 jaar geleden

Reactie op Col22

Hij is 7 jaar nu. Drinkt vanaf 15 maanden alles uit een open beker. Maar du ...
Er stond 2 jaar, vandaar m'n vraag haha.

3 jaar geleden

Reactie op C hantal

Er stond 2 jaar, vandaar m'n vraag haha.
Haha ja hij drinkt ook alles uit een beker of glas.. maar soms krijgt ie 鈥榮 avonds nog een flesje melk. Gewoon uit een pak melk. Dan ligt hij lekker op de bank met een flesje voor dat hij naar bed gaat. Ik moet er misschien een keer mee stoppen 馃槄