22 Reacties

één jaar geleden

Hier doet onze zoon de 2-3-4 ritme. Wij forceren niks, maar we zien dat hij dat uit zichzelf doet. Hij is van 7-12 en volgens mij gaan ze rond 8/9 maanden langzaam naar 2 slaapjes, maar dat is voor elk kind ook weer verschillend.

één jaar geleden

Hi, wij zijn al zo goed als over 75% van de tijd (eind deze maand 7 maanden). Omdat ze 's ochtends 2.5 tot 3 uur kan slapen en dan na eerste dutje dus rond 11u wakker is, dan blijft ze 2.5 tot 3 uur wakker en slaapt dan nog 1.5 uur. Ze is dus tussen 15-16 wakker uit haar laatste dutje en gaat dan tussen 18.30 en 19 naar bed. Soms loopt alles anders, dan doet ze wel nog een 3e dutje omdat anders de tijd tussen naar bed gaan wel erg lang wordt. Maar dan gaat ze ook later de nacht in. Jouw kindje is best op tijd wakker nog uit haar 2e dutje. Dus ik zou persoonlijk of de bedtijd vervroegen (rond 18u) en dan geen 3e dutje. Of 3 dutjes maar dan een uurtje later de nacht in. Maar net wat bij jullie past.

één jaar geleden

Hier is het wisselend, de ene keer wel en de andere keer niet. Als zij om 6 uur wakker is dan kan ze het niet met 2 dutjes redden. Als zij die dag dan een 3e dutje heeft is dit vaak rond half 5 maar dan maak ik haar wel na zo'n 20 minuten weer wakker zodat ze wel rond 19:00/19:30 uur weer kan slapen!

één jaar geleden

Hier al paar weken 2 slaapjes. Hij kan tussen zijn slaapjes 3 uur wakker zijn. Dus als hij slaapt van 9 tot 11 en van 2 tot half 4. Kan hij volhouden tot ongeveer half 7.

één jaar geleden

Hier zitten we ook al op 2 slaapjes

één jaar geleden

Die van mij zit eigenlijk al maanden op twee slaapjes, al las ik over al dat drie ‘moest’. Maar hij slaapt van 19.30 uur tot 7.30/8.30 met één keer wakker worden. Dan tussen 10 en 11 meestal nog een dutje van 1-2 uur en in de middag nog eentje van 1-2 uur. Soms zitten er uitschieters van 3 uur tussen.

één jaar geleden

Hier wisselt het nog...bij de opvang nog wel 3 slaapjes (sochtends eerder wakker en over de meer indrukken, dus eerder moe) Thuis zit ik vaak al wel op 2 slaapjes. Vaak tussen 06:00-07:00 uur wakker. Dan tussen 09:00-10:00 uur naar bed, ze slaapt Dan gemiddeld 2 uurtjes. Dan tussen 14:00-15:00 uur naar bed. Vaak tussen 15:30-16:30 uur wakker. En dan gaat ze rond 19:30-20:00 uur weer naar bed. Ze wordt eind van de maand 7mnd. Ze kan al 3 a 4 uurtjes wakker zijn voordat ze moe wordt. Kijk vooral naar je kindje wat hij/zij nodig heeft, ieder kind is anders.

één jaar geleden

Ik lees mee want dit is exact ons schema

één jaar geleden

Ze heeft vandaag van 9 tot 10.45 geslapen en heb haar toen 13.45 weer naar bed gebracht. Ze werd rond 15.00 wakker dus zou opzich moeten lukken. Ik kijk het aan 😊 ze kan best lang wakker blijven namelijk

één jaar geleden

Ze doet nu een weekje 2 slaapjes (bijna 8 maanden). Dit lukt wel alleen als ze minimaal om kwart voor 3 pas wakker is 's middags. Ze kan sinds kort best lang wakker zijn. Ze is 's ochtends vaak wel vroeg wakker, maar kan het meestal wel rekken tot half 10 / kwart voor 10 voor ze op bed gaat. We geven dan voor het slaapje fruit. Vaak slaapt ze tot een uur of 11. Dan om 12 uur broodje en om 13.15 / 13.30 fles (ze krijgt nu ook nog maar 3 flessen op een dag). Dan weer op bed tegen 14 uur, hopelijk slaapt ze dan tot 15 uur / half 4....

één jaar geleden

Onze zoon is einde van de week 8 maanden. Hij vond het 3e slaapje al maanden lastig dit moesten we altijd met de auto doen of even wandelen. Nu lukt dit al 2 weken niet meer ook al is hij om 2 uur smiddags al wakker.. Dit is ongeveer zijn schema nu Wakker rond 6uur Ik rek zijn 1e slaapje tot minimaal 9 uur. Slaapt tot 10(maak hem wakker) Is dan 2.5 uur-2.75uur wakker Slaapt rond 12:30-12:45 En dan hoop ik altijd dat hij dan na 14:00 wakker wordt. Dan tel ik daar max 4uur bij op. Hij gaat dus geregeld rond 18:15 naar bed. Ik merk dan ook weinig verschil met hoe vroeg hij in de ochtend wakker wordt. Dit is meestal rond 6uur. (Hier ben ik al blij mee, een tijdje nog veel vroeger geweest ) toen stelselmatig dutje opgeschoven naar 9uur en dat probleem verviel vanzelf gelukkig..

één jaar geleden

Hier sinds 7.5 maanden, van de een op andere dag weigerde ze haar derde slaapje die voorheen altijd makkelijk lukte. Na 1 week flink gerommel is er weer ritme. 06.30 uur ongeveer wakker, dutje van 09.00 uur tot max 10.30 uur, dan van 13.00/13.30 uur tot ongeveer 15.00 uur. +- 19.00 uur in bed.

één jaar geleden

In jou geval zou ik proberen het avond slaapje een half uur later te doen. 19.00 is een hele vroege bedtijd en typisch Nederlands zeker in zomermaanden maak je dan nog geen melatonine aan. Vaak is de wakkertijd aan het einde van de dag ook wat langer dan begin van de dag om slaapdruk te verhogen. Ik lees dat het bij jullie het andersom is.

één jaar geleden

Reactie op Wao

In jou geval zou ik proberen het avond slaapje een half uur later te doen. ...
Eens! Dan is de kans dat de kleine later wakker wordt waardoor je de slaapjes kunt verlaten en het derde slaapje (uiteindelijk) niet meer nodig is :)

één jaar geleden

Onze jongen doet een hele lange slaap van ongeveer 3 uur. En tussendoor soms even in de box.

één jaar geleden

Reactie op Demner

Hier sinds 7.5 maanden, van de een op andere dag weigerde ze haar derde sla ...
Ja dit ga ik ook proberen aan te houden 😊

één jaar geleden

Met 6 maanden het 2-3-4 ritme aan gaan houden en dus geen 3e slaapje meer. Ging prima en kun je smiddags ook eens weg ipv thuisblijven omdat je kindje een namiddagdutje doet. Ik vind het heerlijk sinds die 3e dut eraf is. Hij deed m nog wel maar sliep ook dan savonds steeds later en weer vroeg wakker

één jaar geleden

Ondertussen gaat het hier goed! 2-3-4 ritme inderdaad en ze valt savonds nu ook veel makkelijker in slaap

één jaar geleden

Reactie op Chantal000

Ondertussen gaat het hier goed! 2-3-4 ritme inderdaad en ze valt savonds nu ...
Is het laatste stukje van 4 ook echt altijd 4? Wij zitten nu sinds een week op 2-3-4 maar vaak is het laatste stukje nog iets te lang en wil ze eerder naar bed. Misschien moet ze er nog even aan wennen. Hoe was dit bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op CRLS2010

Is het laatste stukje van 4 ook echt altijd 4? Wij zitten nu sinds een week ...
Vandaag sliep ze tot half 4 dus was het laatste stukje 3.5 uur tot 7 uur. Gisteren daarentegen sliep ze maar tot kwart over 2 en heb ik haar daarna niet meer in slaap kunnen krijgen en waa het laatste stukje bijna 5 uur 😅. Ik zou wel willen dat ze minimaal tot half 3 slaapt (ideaal gezien). Dan zou ze nog een half uurtje eerder naar bed kunnen om half 7. Eerder gaat gewoon echt niet lukken ivm werk/kinderen halen/koken/eten 😅