46 Reacties
2 jaar geleden
Jaa ik ga het doen. Ik heb de totsbots newborn en de happy nappies.
Ook wasbare doekjes van cheeky wipes
2 jaar geleden
Reactie op Demijd2013
Jaa ik ga het doen. Ik heb de totsbots newborn en de happy nappies.
Ook wa ...
Leuk! Had je ervaring met deze merken of gehoord dat deze goed zijn? Wij beginnen met newborn overbroekjes met prefold (gekregen van mijn schoonzus) en evt boosters (maat 1 erbij gekocht). En hebben om te proberen een All in one (AIO) van GroVia en voorgevormde luiers van Hu-Da met overbroekjes van Seedling Baby en Bamboolik aangeschaft.
Wasbare doekjes heb ik (nog) niet ingeslagen.
2 jaar geleden
Ik gebruik al anders half jaar wasbare luiers en zeker ga ik dit ook doen bij de ongeboren baby die binnenkort zal komen, ik gebruik een aantal soorten die ik onwijs prettig vind en hele goeie ervaring mee heb, ik gebruik happy Bear, en pocket luiers en nacht luiers, ik weet niet alle namen uit mijn hoofd maar deze lekken niet door en zitten netjes
2 jaar geleden
Ik gebruik ook wasbare doekjes
Luiertas inleggers die veel urine kunnen opnemen omdat mijn meisje enorm veel plast
Anavy nacht overdag ella house en bambinex luiers en popolino luiers en blumchen luiers gecombineerd met mother ease overbroekjes en popolino overbroekjes dit heb ik voor de baby in huis gehaald😅
2 jaar geleden
Hier heb ik prefolds met verschillende overbroekjes en bambinex voor de nachten tot de one size past. En voor de eerste weken ook een paar close pop in newborn. Die zijn wel echt mini en verwacht ik niet zo heel lang te kunnen gebruiken.
Als ze wat ouder is tweedelig little lamb en close pop in al klaar liggen. Dat werkte bij mijn zoon erg prettig.
2 jaar geleden
Reactie op sanne1991
Ik gebruik al 2,5 jaar huda’s mer verschillende overbroekjes en snachts ana ...
Was jij de huda’s met het klittenband dicht of open? Ik heb net een nieuwe set gekocht en moest ze 3 keer wassen voor gebruik maar uit de was laten ze best wat los… witte stukjes van de bamboostof. Heb het idee dat het door de klittenband komt
2 jaar geleden
Ik heb contact gehad met een consulent en die raadde aan om zodra de baby geboren is,een proefpakket te bestellen. Daar zitten allerlei wasbare luiers in van diverse merken die je dan een maand huurt. Zo kun je proberen welk merk de beste pasvorm bij je kindje heeft.
Het verbaasd me dan ook dat jullie allemaal al iets hebben aangeschaft.
Hoe hebben jullie kunnen kiezen voor een bepaald merk?
2 jaar geleden
Wij ook! Zelf billen doekjes gemaakt, en gebruik prefolds van avocado en overbroekjes van rumoparooz en nog wat merken. Heb 6 overbroekjes in newborn size ofzo. Ook heb ik twee hudas in newborn size en twee one size om te proberen naast de prefolds.
Ik kom er trouwens maar niet uit of meconium nou wel of niet makkelijk uitwasbaar is. Luiersites zeggen van wel, anderen van niet... Dus we hadden eerst wegwerp tot de meconium eruit is maar inderdaad die chemicaliën en plastic voor zo een jong huidje staan ons ook niet aan. Iemand een idee hierover?
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op 34firstbaby
Wij ook! Zelf billen doekjes gemaakt, en gebruik prefolds van avocado en ov ...
Wij gebruiken al wasbare luiers bij onze eerste dochter, direct vanaf de geboorte. De meconium ging er zonder problemen uit.
Bij onze dochter zijn we begonnen met het tweedelige systeem van Little Lamb. Eerst new born en daarna maat 2. Maar maat 2 zat niet goed en we zijn toen over gestapt op Totsbots. Dat bleken voor ons echt veel fijnere luiers te zijn! Veel zachter, betere pasvorm en betere absorptie. Omdat onze dochter een grote plasser is en op haar buik slaapt, hebben we voor de nacht Anavy XL nachtluiers met willen overbroekjes. Volgens mij zijn we daar rond de 10 maanden ofzo mee begonnen.
Een paar weken geleden haalden we de Little Lamb luiers van zolder gehaald. Ze waren toen zo’n 2,5 jaar oud en we hebben ze altijd netjes via de wasvoorschriften gewassen. Maar alle elastiek was eruit. We waren erg teleurgesteld. Nu hebben we via Marktplaats een groot pakket totsbots new born luiers gehaald. Zijn we eigenlijk ook veel blijer mee, ze voelen zo veel zachter. Een stuk aangenamer voor onze zoon die binnenkort komt.
Verder gebruiken we wasbare billendoekjes van Cheeky Wipes, heel fijn!
2 jaar geleden
Reactie op Altijdenergie
Ik heb contact gehad met een consulent en die raadde aan om zodra de baby g ...
Bijv. op basis van dubbele gootjes en hoe de randjes zitten bij anderen. Smalle pasvorm had ook onze voorkeur. En we hebben geen grote bestelling gedaan. Wij proberen één all in one en de Hu-Da voorgevormde luier met twee verschillende overbroekjes.
Maar we beginnen met gekregen newborn overbroekjes en prefold.
2 jaar geleden
Reactie op Altijdenergie
Ik heb contact gehad met een consulent en die raadde aan om zodra de baby g ...
Hier bij de eerste al wasbaar geluierd. Van hem had ik tweedelig nog liggen en een aantal sio luiers. Beetje gegokt maar extra close pop in uit Engeland gehaald omdat die bij mijn oudste goed bevielen. Mochten ze bij deze baby niet passen raak ik ze vast wel weer kwijt.
Prefolds had ik nog liggen en passen eigenlijk altijd. Dus gekozen om toch maar wat overbroekjes aan te schaffen.
Als je helemaal nieuw bent is huren wel heel erg goed hoor. Bij mijn oudste heb ik zelf elke keer tweedehands 1 of 2 luiers gekocht om te proberen en kwamen we uiteindelijk bij little lamb tweedelig, close pop in sio en anavy one size voor snachts uit. Bij hem wel pas vanaf 4/5 maanden dus direct one size.
2 jaar geleden
Reactie op Wills30
Wij gebruiken al wasbare luiers bij onze eerste dochter, direct vanaf de ge ...
Mijn little lambs zijn ruim 6 jaar oud en zijn gewoon nog prima na 3 jaar gebruik, uitleenperiode en een hele poos op zolder 🙈. Gek dat die van jullie na 2,5 jaar helemaal op zijn. Maar zal vast batch verschil inzitten.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Col22
Mijn little lambs zijn ruim 6 jaar oud en zijn gewoon nog prima na 3 jaar g ...
Oh, dat is wel heel gek! We waren echt teleurgesteld. Hadden onder andere ook geïnvesteerd in wasbare luiers met het oog ze voor meerdere kindjes te gebruiken. Maar zowel maat 1 als 2 was ‘op’.
2 jaar geleden
Ons kindje moet nog komen, maar onder het mom een goed begin is het halve werk hebben we een pakket van happy bear aangeschaft. Hier zitten twee systemen in (pocket en tweedelig). Het huren vond ik er bij veel partijen omslachtig uitzien en de reviews bij happy bear waren overtuigend, vandaar de keuze.
Benieuwd hoe het ons en jullie gaat bevallen!
2 jaar geleden
Reactie op Col22
Mijn little lambs zijn ruim 6 jaar oud en zijn gewoon nog prima na 3 jaar g ...
Hier ook nog een kleine in little lamb die minimaal de derde ronde zien, nog helemaal prima! Maar nu een maat groter geleend van vrienden die ook 2dehands gekocht zijn, en die zijn echt helemaal uitgelubberd... Denk dat 't ook scheelt of je ze aan de lijn droogt of niet.
één jaar geleden
Ik ben net begonnen met af en toe een wasbare luier, ik gebruik het tweedelig systeem en heb totbots en popolini.
Wat is jullie ervaring met kleertjes? Passen boxpakjes nog? Of kopen jullie alleen maar harem achtige broekjes? En hebben de kindjes geen last van dat hun kontje hoger ligt en dus hun rug altijd hol is? Ik leg doeken onder het matrasje zodat ze niet last krijgt van reflux of dergelijk, maar dat ondersteunt het ruggetje niet extra natuurlijk.
één jaar geleden
Wij gebruiken ook een tweedelig systeem: totbots basisluiers en popolini/petit lulu overbroekjes. Bevalt echt supergoed, hebben een paar keer wegwerpluiers gebruikt omdat de kraamzorg de kleur van de urine wilde zien, nou ik vind wasbaar zoveel fijner!! Nog nooit iets misgegaan met de wasbare en met de wegwerp meerdere keren. En wat gooi je veel weg, zo zonde. We gebruiken trouwens ook wasbare billendoekjes, echt ideaal. Kleertjes passen er bij ons goed overheen, zowel boxpakjes als broekjes. Je ziet alleen dat ze ietsjes strakker zitten bij zijn billen dan als hij een wegwerpluier aanhad, maar echt niet te strak.
één jaar geleden
Reactie op joleina
Wij gebruiken ook een tweedelig systeem: totbots basisluiers en popolini/pe ...
Mijn zoontje reageert enorm op billendoekjes, alleen waterdoekjes gaat goed, dus ik overweeg nu ook de overstap naar wasbaar. Luiers vind ik mentaal nog een stap te ver. Maar hoeveel billendoekjes heb je ongeveer nodig, en hoe vaak/ hoe was je het dan. En qua merken. En gebruik je de doekjes met water of anders wat?