46 Reacties

één jaar geleden

Reactie op joleina

Wij gebruiken ook een tweedelig systeem: totbots basisluiers en popolini/pe ...
Dat klinkt goed! Heb je niet het idee dat je kindje last heeft van de andere lighouding doordat de kont zoveel hoger ligt? Corrigeer je dit ook met verhogen van het bedje aan de hoofdzijde bijvoorbeeld? Wasbare billendoekjes wil ik voor thuis ook gaan doen. Vooral omdat je anders alsnog met een prullenbak en luieremmer zit. Plus het afval natuurlijk. Voor onderweg en momenteel gebruiken we nog plasticvrije doekjes. Wat voor billendoekjes gebruik je? Met een billenspray of vooraf bevochtigde doekjes

één jaar geleden

Wij gebruiken ook tweedelig systeem (totsbots). Ons zoontje was prematuur dus hij heeft eerst twee weken in het zkh gelegen en daar dus wel wegwerp aan gekregen. Super zielig want die newborn poep is heel dun en zuigt in die luiers die zich vervolgens heel erg vastzuigt/-plakt aan zijn billetjes. Moet je er echt af trekken. Met brullen als gevolg. En rode bolletjes en plekken in de liezen. Ellende die wegwerp. En het stinkt ook erg in vergelijking met wasbaar. Ook doekjes dien we wasbaar hier want daar krijg je de billen veel beter mee schoon. Lekker nat in de box (cheecky wipes)of voor het verschonen even warm maken onder de kraan (of even thermosfles warm water bij de doekjes zetten!). Vaak met een paar keer vegen alles schoon! Dat is ook een voordeel van wasbare luiers; alles plakt aan de luier en vaak maar weinig wat nog met een billendoekje hoeft schoongemaakt te worden. Hier alles in een keer in de wasmachine. De vlekken die er niet uit gaan gewoon even bleken in de zon🌞

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Ik ben net begonnen met af en toe een wasbare luier, ik gebruik het tweedel ...
Ondertussen een maand in gebruik (pocket en tweedelig van happy bear) en ik vind het super! Billetjes zijn zelden erg vies en ook geen last van luieruitslag. Het tweedelige systeem vind ik het makkelijkst om aan te trekken, heb ook het idee dat het voor mijn dochter het lekkerst zit. Nadeel is wel dat het binnenste gedeelte echt helemaal nat wordt, dat lijkt me zelf dan weer niet zo lekker voor zo'n kleintje. We merken dat ze iets sneller uit de boxpakjes en rompertjes groeit dan als we wegwerp hadden gebruikt (vind ik zelf niet zo'n issue, uit kleren groeien ze toch). Ze lijkt er geen last van te hebben bij het liggen. Hier nog geen wasbare billendoekjes maar wel wasbare zoogcompressen. Nemen veel meer op dan wegwerp en het scheelt ook behoorlijk in de kosten.

één jaar geleden

Reactie op ETilburg

Ondertussen een maand in gebruik (pocket en tweedelig van happy bear) en ik ...
Dankjewel voor het delen v van je ervaring! Hier ook wasbare zoogcompressen inderdaad. Veel comfortabeler! Billendoekjes ga ik mij in verdiepen nog. En langzaam wennen we nu aan wasbare luiers

één jaar geleden

Hi, ik heb de bambinex wasbare luiers gekocht met verschillende overbroekjes. Ik vraag me af hoe jullie de luiers wassen? Week je de vieze luiers eerst of meteen de was in? En met welk merk waspoeder? Hoeveel graden? Ben benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op lcsl

Hi, ik heb de bambinex wasbare luiers gekocht met verschillende overbroekje ...
https://www.billenboetiek.nl/blog-over-wasbare-luiers/hoe-was-ik-mijn-wasbare-luiers/ Van weken kan de stof beschadigen, dat kun je dus beter niet doen. Wij gebruiken ariel sensitive wasmiddel, 60 graden. Eerst t programma intensief spoelen met een beetje wasmiddel en alleen de luiers erin (dan wordt alle urine etc er goed uitgespoeld) daarna handdoeken enzo erbij en dan een 60 graden was.

één jaar geleden

We hebben wasbare billendoekjes van cheeky wipes en dat bevalt veel beter dan wegwerp! Het is makkelijker schoon te maken en je hebt maar 1 doekje nodig per verschoning. We hebben een box met 25 doekjes waarbij we alleen water gebruiken en niet de etherische oliën van cheeky wipes. We wassen ze ongeveer iedere 3 dagen. Ze kunnen vanuit de wasmachine zo de doos weer in omdat ze toch nat gebruikt moeten worden. We stoppen meestal 10 doekjes per keer nat is de doos waarmee we dan ruim 1 dag voorruit kunnen. Je kunt de doekjes maximaal 3 dagen nat in de doos bewaren.

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Mijn zoontje reageert enorm op billendoekjes, alleen waterdoekjes gaat goed ...
Wij hebben die van de billenboetiek, https://www.billenboetiek.nl/accessoires/alle-accessoires/wasbare-billendoekjes/ Hebben er nu 20, maar dat is net wat weinig. Ik denk dat we er nog 10 bijkopen. We wassen elke 2-3 dagen vanwege de luiers. Zelfde programma als de luiers, maar als je die niet hebt zou ik ze niet zo intensief wassen denk ik. Naast het verschoonkussen staat bij ons een plantenspuit met water, daarmee maken we het doekje nat (je kunt evt nog iets door het water doen, wij doen dat niet).

VRIEND

één jaar geleden

Wij gebruiken ook wasbare luiers en billendoekjes. We hebben het tweedelige systeem van totsbots. Qua kleding merken we dat onze zoon iets sneller uit broekjes en boxpakje groeit, maar vind het nog wel meevallen met hoe snel hij eruit groeit. Voor de rompers hebben we een paar romperverlengers gekocht. Aanrader! Billendoekjes hebben we van cheeky wipes. We hebben daar nog wel wat extra doekjes bij. Onze oudste dochter draagt ‘s nachts ook nog wasbare luiers. We gebruiken alleen water voor de doekjes en hebben ook een thermosflesje warm water op de commode staan. Af en toe gebruiken we reinigingsmelk voor luierverschoning van Weleda erbij. Dat is ontzettend fijn spul! Het huidje voelt dan erg zacht en wat ingedroogde poep veeg je er heel makkelijk mee weg.

één jaar geleden

Ik zag net dat de totsbots basisluiers bestwel veel afgeprijsd zijn bij kaatjekatoen! Ik denk de printjes die eruit gaan ofzoiets? Heb alvast maat 2 besteld, want het scheelt bestwel veel geld🙈 (13 euro ipv 19,50..), misschien voor één van jullie een goede tip 😊.

één jaar geleden

Reactie op joleina

https://www.billenboetiek.nl/blog-over-wasbare-luiers/hoe-was-ik-mijn-wasba ...
Oh wat goed, dankjewel!

één jaar geleden

Wij gebruiken ook wasbare luiers, 2delig we hebben de broekjes van Blumchen en een overbroekje. Onze dochter is nu 3 weken oud en ik vind dat ze door dat enorme pakket om haar billen moeilijker beweegt dan in wegwerp(de luiers waren eerst te groot). Bijvoorbeeld beentjes optrekken en knieën naar de buik brengen Hoe ervaren jullie dit?

één jaar geleden

Reactie op Sufjuffie

Wij gebruiken ook wasbare luiers, 2delig we hebben de broekjes van Blumchen ...
Ik gebruik nog newborn snap-in-ones van elskbar en bare and boho. Dat zijn vrij dunne pakketjes vergeleken met het tweedelige systeem. Ben daar zelf heel tevreden over eigenlijk... Onze kleine was dysmatuur en is nu pas 3,4kg (bij 7weken) dus die newbornsize was het wel waard. Gaan mee tot 5,5kg zeggen ze zelf. Als hij hieruit gegroeid is liggen er totsbots all-in-ones klaar. Ben benieuwd hoe ik die ga vinden.

één jaar geleden

Ik heb ze van happy naps. Inmiddels 15 dagen mee bezig en ik ben zeer tevreden. Hun klantenservice is top. De kwaliteit is top. Super leuke printjes en ik vul ze snachts aan met hydrofiele washandjes van baby dump. Heb een enkele keer een nat ruggetje gehad. Dan paste ik de inleggers aan aangezien mijn baby in 1x heel veel plast. En nu nergens meer last van. Echt super! Raad het iedereen aan.

één jaar geleden

Reactie op Amidala

Ik gebruik nog newborn snap-in-ones van elskbar en bare and boho. Dat zijn ...
Ik heb ook het idee om over te gaan op de totsbots. Onze meid is ook 3.4kg en onze blumchen gaan tot 4 kg maar ik ben niet tevreden over de pasvorm. De totsbots beginnen volgens mij vanaf 4kg tot 9 in maat 2? Is dit een mooie tussenstap om uit te vogelen wat goed bij onze meid past?

één jaar geleden

Reactie op Sufjuffie

Dit herken ik wel, als ik bijv met haar beentjes wil fietsen als ze krampjes heeft. Dit wordt wel snel beter!

één jaar geleden

Iemand tips voor luieruitslag? Ik ben nu 4 dagen geheel over op wasbaar. Dit hadden we sowieso in de planning maar gezien ons meisje wat klein was hadden we het even uitgesteld. Nu heeft ze al weken luieruitslag bultjes rond haar anus en was dit de druppel om nu over te gaan op wasbaar. Echter gaan de bultjes nog niet weg.. ik verschoon elke 2 uur overdag en smeer elke keer wat sudocreme. Volgens het cb was het geen schimmel maar echt luieruitslag.

één jaar geleden

Reactie op Sufjuffie

Ik heb dit trouwens ook gedacht, daarom even gewacht tot ze 4kg was. Nogsteeds is het een heel pakket natuurlijk. Maar de stand van de beentjes zo schijnt dus juist heel goed te zijn voor de ontwikkeling van de heupen en ze lijkt er geen last van te hebben. Als ze wat groter worden wordt het allemaal weer iets meer in verhouding natuurlijk

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Iemand tips voor luieruitslag? Ik ben nu 4 dagen geheel over op wasbaar. Di ...
Geen ervaring mee, maar van een vriendin gehoord dat je er dan wat wol tussen moet doen en dat dat goed helpt! Vind je ook terug op veel sites over wasbare luiers, bijvoorbeeld https://www.nappys.nl/popolini-heilwolle-scheerwol

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Iemand tips voor luieruitslag? Ik ben nu 4 dagen geheel over op wasbaar. Di ...
Ik gebruik geen sudocrem, maar diaper cream van Naif. Werkt bij ons heel snel bij luieruitslag! En mijn schoonmoeder zweert bij de zinkzalf van dokter Swaab.