19 Reacties
9 maanden geleden
Hier is vooral spelen binnen en buiten en op heel de dag kwartiertje tv kijken naar das ook meer dat ze ook nog grotere zus heeft
9 maanden geleden
wij hebben in huis een speelhoek voor hem. hier zitten we samen en spelen we wat. Verder vind hij het geweldig om te ontdekken wat er allemaal in huis is en hier laat ik hem best vrij in.
verder doe ik de dagelijkse dingen gewoon.
hij gaat overal mee na toe. de winkel vind hij helemaal geweldig. hij weet dan ook heel goed wat hij lekker vind haha.
wij zijn niet zo strikt met scherm tijd en bumba en juf roos zijn hier favoriet! max een half uurtje.
sinds 2 dagen loopt onze kleine man gewoon😱🥹..... dus nu is hij vooral druk bezig met te ontdekken wat hij kan.
9 maanden geleden
Voornamelijk speelt ze met het speelgoed van haar grote broer, haar eigen is niet interessant. Ze hebben keukentje, daar kan ze uren zoet mee zijn, alles in het boodschappenkarretje doen en bij mij in de keuken dumpen. Auto'tjes, eigenlijk alles wat niet voor haar leeftijd is maar daar laten we haar los in. Verder hebben wij onze inrit afgelopen zomer dicht gemaakt, schommel opgehangen - zandbak en de speelauto's + step van ons zoontje.
9 maanden geleden
Reactie op Qkct
wij hebben in huis een speelhoek voor hem. hier zitten we samen en spelen w ...
Ach wat super! Hoe oud is je zoontje?
9 maanden geleden
Reactie op C hantal
Voornamelijk speelt ze met het speelgoed van haar grote broer, haar eigen i ...
Schommel is ook nog wel een idee!
9 maanden geleden
Naar de bibliotheek, misschien wordt daar wel iets georganiseerd voor kleintjes zoals voorlezen of spelen? Met een lekker buitenpak en waterdichte slofjes kan je ook naar de speeltuin. Even zoeken of er in de buurt iets is met geschikte speeltoestellen.
Thuis rommelt mijn kind een beetje aan. Even samen spelen met blokken, dan weer zelf spelen met de stapeltoren of pop. Samen een boekje lezen. Ik ben er minder goed in maar mijn man wel: hij doet gewoon het huishouden met kind erbij en geeft haar dan ook taakjes (bijvoorbeeld samen de was opvouwen en zij krijgt dan een handdoekje om ook 'op te vouwen').
Qua klimmen: ik laat mijn kind nu zelf de trap opklimmen. Je bent zo tien minuten verder en zij vindt het leuk en interessant.
Sinds kort vind ze het ook leuk om met een potlood op papier te krabbelen en stickers te plakken (even helpen met de sticker een klein stukje van het vel halen, dan peutert zij het eraf en plakt het op papier).
9 maanden geleden
Ik vind de dagen dat ik thuis ben met de kids (13mnd en bijna 4 jaar oud) erg lang duren als we niet de deur uit kunnen. Dus probeer altijd een momentje buiten in te plannen. Of ga met ze naar het dorp om boodschappen te doen. Soms ook naar de stad, gewoon om er ff uit te zijn. ik heb voor mijn kids overalls (merk Ielm) zodat ze ook in minder weer wel lekker de speeltuin in kunnen. Mijn jongste loopt ook nog niet. Of we gaan wandelen; jongste in de wagen, oudste op haar loopfiets. Kijk wel weer uit naar beter weer hoor...houden ze het net wat langer vol!
Voor binnen zorg ik dat speelgoed regelmatig gewisseld wordt zodat het interessant blijft. En met slecht weer, doe ik vaak iets speciaals; bijv. een kleed over de tafel zodat we een tent hebben, salontafel aan de kant en dan een parcours maken van de wobbel en stapstenen. Of samen koekjes bakken (met de oudste dan). Ik vind de oudste vermaken nog lastiger dan de jongste...ze is echt toe aan nieuwe uitdagingen en aan school....
9 maanden geleden
Hetzelfde als de reacties; wandelen naar de winkels, speelpak aan en naar de speeltuin, kinderboerderij, stad in om koffie te drinken of te lunchen. Maar ga ook regelmatig naar MonkeyTown of andere indoor speeltuinen
9 maanden geleden
Mijn dochter van 14 maanden wordt pas rond 10 uur (half 11) ‘s ochtends wakker 🙈
Hier ook geen schermtijd maar de dag is zo ingevuld met opstaan eten, boekjes lezen luiers en boodschappen. Als we verder tijd hebben ga ik soms langs m’n ouders, of even n stukje fietsen, kinderboerderij, bibliotheek
9 maanden geleden
Onze dag begint ook om 0600, soms 0545.
Na het ontbijt zwaaien we de meisjes uit die naar de peuterspeelzaal worden gebracht door papa. Daarna maken we een wandeling van zo’n 45-60 minuten. Vervolgens doen we samen hetgeen wat ik die dag in huis moet doen. Koken (tripptrapp mee de keuken in), de was, bedden verschonen, schoonmaken… noem maar op. Onze zoon loopt me vrolijk achterna en helpt met knijpers of wat dan ook, hij kan heel goed opruimen en sorteren. Dan even fruit eten en lekker bedje in.
Daarna lunchen en dan spelen we samen even, liedjes met gebaren, wat boekjes lezen of wat dan ook.
Dan komen de meisjes thuis en dan speelt Joel graag met zijn zussen. Soms nog een powernapje. Bij mooi weer naar de speeltuin, kinderboerderij, avonturenpad (is gewoon een wandelpad door de natuur). Soms nog naar de bieb, want daar hebben ze soms voorlezen. Maar thuis spelen kan ook. Eind van de dag is het hier stoeien en dansen op muziek met papa.
Maar goed, uiteindelijk neem ik de kinderen vooral mee in mijn dag en de dingen die ik toch al zou doen. Ik geniet ervan om met ze samen dingen in huis te doen. We doen doelgerichte dingen en werken echt samen. Ze zijn trots dat ze echte helpers zijn. Hoe klein ze ook zijn, ik zie ze genieten van het meedoen en het erbij horen ☺️
9 maanden geleden
Hier een dreumes van bijna 14 maanden. Onze (vrije) dag begint om 7.30 uur dan gaan we wassen, aankleden, lekker ontbijten en de oudste 2 naar school brengen in de kinderwagen of gewoon een rondje wandelen richting de bakker voor een verse eierkoek,liedjes zingen onderweg en alles benoemen wat we zien. Even kijken bij de eenden en zwanen dat soort dingen. Thuis even lekker spelen met het speelgoed, boekjes, activiteitentafel, de klim blokken (die van ons loopt wel) en dan is het tijd voor fruit. Daarna gaan we altijd even muziek luisteren bijvoorbeeld Juf Roos ( wel op de tv maar kan ook via de boxen alleen), mama helpen stofzuigen en was vouwen (gooien), even samen aan tafel zitten met een krijtje en papier of boekjes, de eierkoek eten en rond 12.00 uur met een klein flesje naar bed. Om 14.00 uur wakker, boterham eten en smiddags probeer ik altijd iets buiten de deur te gaan doen. Dus naar de kinderboerderij, de binnenspeeltuin, langs opa en oma, met vriendinnen afspreken die ook kinderen hebben en dan rond 16.00 uur terug. Lekker mais vingers eten of een ander tussendoortje, nog even spelen (baby instrumenten e.d.) soms even in de box. Om 17.00 uur kijkt hij 20 min tv, dan koken, eten, in bad en om 19.30 uur weer naar bed. Hopelijk heb je er iets aan😊
9 maanden geleden
Hier is het vooral spelen met speelgoed en boekjes lezen. Verder gaan we ook elke dag naar buiten. Bijvoorbeeld naar de kinderboerderij, wandelen, boodschappen, fietsen, ergens wat drinken of lunchen. Vind vooral dat de dag lekker opbreekt als we dus de deur uitgaan. Verder slaapt ze ook nog 2,5 uur, dus gaat de dag toch best wel snel om met ook nog alle maaltijden erbij.
9 maanden geleden
ik weet niet hoeveel ze nog slaapt? mijn dochter doet nog twee slaapjes dus dat maakt ook uit. Op een thuis dag doordeweeks eerst mijn zoon naar school brengen, dan wat spelen, de was etc. dan fruit en slapen. Even spelen en lunch. Zoon weer uit school ophalen. Dan weer even spelen, snackje, nog weer slapen. Na laatste slaapje meestal even met zijn drieën naar de speeltuin.
In weekend gaan we ook nog wel boodschappen doen bv of een klein uitje, ergens lunchen etc.
Spelen is voornamelijk alles uit een bak trekken, met haar keukentje rommelen, boekjes lezen/liedjes zingen, samen toren bouwen en omgooien, vormenstoof oefenen. En lopen, lopen, lopen 😅
8 maanden geleden
Hier nemen de eetmomenten ook wat tijd in beslag. Ik ga zeker iedere dag een aantal keer naar buiten (vanwege de hond). De ene keer zit hij dan in de wagen en de andere keer op de loopfiets. Er zit zo’n stang aan zodat ik hem kan duwen. Hij kijkt dan zijn ogen uit en zwaait naar iedereen die hij tegen komt.
Ook hebben we een schommel in de tuin, af en toe een zwier eraan geven en je kunt zelf nog best wel wat in de tuin doen dan.
Ik kijk er wel naar uit dat het leven meer buiten gaat plaatsvinden als het voorjaar is, dat verrijkt toch de mogelijkheden ook.
Verder doe ik op een dag minstens 1 ding buiten de deur met hem. Al is het maar even langs een winkel of een vriendin. Met het middagdutje ben ik vaak weer terug en gaan we allemaal even plat haha
8 maanden geleden
Oja! Gisteren ben ik met de loopkar naar buiten gegaan voor een rondje om ons blok van 4 huizen. We waren toen zeker een half uur weg voor dat kleine rondje haha. Maar meneer stond op veel plekken stil om om zich heen te kijken of dingen aan te raken/te ontdekken. En hij kon een flink stuk oefenen met lopen!