38 Reacties

één jaar geleden

Ohhhhhhhh en wat ik anders zou moeten doen , maar waarschijnlijk …… ( zzzeker te weten mezelf niet aan zal houden ) …….. MINDER KLEERTJES KOPEN DIE EERSTE MAANDEN 🤣🤣🤣

één jaar geleden

Ik heb bij de 2e eigenlijk weinig anders gedaan. Wel had ik me voorgenomen om meer te genieten van de tijd dat ze zo klein zijn, omdat ik bij de eerste niet door had hoe snel dat voorbij gaat. Dat heb ik ook gedaan, maar het ging alsnog veel te snel 😂

één jaar geleden

- ik zou me absoluut niet meer gek laten maken door het CB. (met een prematuur/dysmatuur 5 weken te vroeg en laag gewicht was het nooit goed volgens hun) Dat is wel iets wat ik heb geleerd van de 1e 6 maanden en mede door de kinderarts. - Minder druk maken qua voedingen. Ze geven het wel aan wanneer ze honger hebben 🤪

één jaar geleden

Ik zou de commentaren over contact dutjes beter negeren. En ik zou ook meer de draagzak gebruiken doorheen het huis. Ik heb er nu spijt van dat we dat zo weinig gedaan hebben. Mijn dochter zit nu niet altijd graag in de draagzak. Maar ze wil ook geen seconde alleen gelaten worden, dus het is momenteel even moeilijk om iets gedaan te krijgen in huis 😅

één jaar geleden

Bij de eerste hield ik van alles bij; voeding, slaapjes, luiers. Kreeg er enorm veel stress van als het niet ‘klopte’. Dat mocht toen niet meer van mijn man en dat gaf veel lucht. Bij de eerste was ik soms ook onzeker als ze moest huilen en ik haar niet kon troosten, ik voelde me dan zo waardeloos. Toen had mijn man weer een goed idee: het doel moet niet zijn haar te laten stoppen met huilen, maar om er voor haar te zijn. Die tip heb ik aan zoveel anderen meegegeven! Echt heel blij mee! Wat ik bij allemaal hetzelfde heb gedaan en altijd zo zou houden: - bij onrust (kindje of jezelf) naar buiten - knuffelen is belangrijker dan huishouden (al is mijn huis wel schoon en redelijk netjes hoor ☺️) - alle kinderen mogen altijd helpen als ze willen.

één jaar geleden

Reactie op Kimberly✨

Ik zou de commentaren over contact dutjes beter negeren. En ik zou ook meer ...
Precies dit! Hetzelfde probleem hier. Maar ik vond het ontzettend lastig hoe te dragen en full time kolven tegelijkertijd. Ik kolfde in het begin nog om de 2 uur, en hij viel meestal in slaap voor dat ik moest gaan beginnen.😑

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde, wij denken ook aan 2.5 a 3 jaar verschil. Ik zou vooral de kraamvisite anders doen. Elke vage kennis is hier geweest en de eerste 4 weken dat mijn man thuis was hebben we elke dag wel visite gehad. Wat een ramp!

één jaar geleden

Reactie op Georgina R

Precies dit! Hetzelfde probleem hier. Maar ik vond het ontzettend lastig ho ...
Ik heb de eerste maanden ook fulltime zitten kolven. Dit is inderdaad lastig om dan ook nog een baby in draagzak te dragen 😕

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Geen kraambezoek in de kraamweek op de opa’s en oma’s na. Meer hulp vragen. ...
Ook na een ‘huilbaby’ kan emdr erg goed werken!

één jaar geleden

Reactie op Georgina R

Heel lief van je, dankjewel voor je reactie 💜 Ik heb EMDR ook gehad, en de ...
Deze kwam ik toevallig net tegen en moest even aan je denken: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7103747916959240192?utm_source=share&utm_medium=member_ios

één jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Bij de eerste hield ik van alles bij; voeding, slaapjes, luiers. Kreeg er e ...
hele waardevolle reactie. Ik ben nu zwanger van de tweede en ik voel al een soort van kalmte over mij heen komen.

één jaar geleden

Reactie op lvdee

Ook na een ‘huilbaby’ kan emdr erg goed werken!
Jaaa ik denk dat als de babytijd helemaal voorbij is we daar wel naar gaan kijken inderdaad😊 bedankt voor je reactie🥰

één jaar geleden

-cosleeper ipv wiegje. Na keizersnede moest ik elke keer ons zoontje optillen en wegleggen over de rand van de wieg, was vervelend voor mijn buik. -minder kraamvisite in de eerste 6 weken. -minder moeilijk doen om samen in slaap te vallen ipv altijd wegleggen. Ik slaap super licht en ons mannetje wilde echt niet alleen slapen en sliep zo slecht. Elke keer wakker bij het wegleggen. Ik was doodop en wil dat echt anders doen. -wel ziekmelden op werk bij de extreme misselijkheid die ik heb ervaren in de vroege zwangerschap. Ik had net een nieuwe baan en heb alle gemiste uren ingehaald tegen het einde van de dag. Ook zitten kotsen tussen meetings door, was bijna niet vol te houden, voelde me zo beroerd. Voor de rest eigenlijk vooral dingen die ik zeker weer opnieuw ga doen. Zoals met 34 weken met verlof , vond het heerlijk, zo genoten van het laatste stuk zwanger zijn en de voorbereidingen. De vroege echo lekker laat inplannen zodat het met 8,5 weken al goed voelde pm te vertellen aan vrienden. Goed gebruik maken van het betaalde puderschapsverlof dat mijn vriend en ik hebben ondanks dat werk erg druk is. En lekker go with the flow. Niet te veel lezen en niet op de klok kijken , alles komt vanzelf goed!!

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Jaaa ik denk dat als de babytijd helemaal voorbij is we daar wel naar gaan ...
Je zou Ivm alle wachtlijsten kunnen overwegen je alvast ergens aan te melden, als je dan eenmaal aan de beurt bent kun je altijd kijken of het je nog nodig lijkt

één jaar geleden

Bij mijn tweede heb ik haar heel Vaak een fles in de box / bed gegeven. Omdat ik nog een peuter heb rondlopen, had ik niet altijd de tijd om uitgebreid te zitten en flesje te geven. Dus nu ligt ze vaak op haar zij in haar ledikant met de fles op een knuffeltje, en dan drinkt ze zo zelf de fles leeg en valt ze in slaap. Afgekeken bij m’n vriendin met 4 kinderen. Ik vond het eerst heel zielig maar soms door tijdgebrek moet het wel. En ik vind het nu heel handig want als ze na de fles toch gaat slapen dan heeft ze mij er niet meer bij nodig. Ze slaapt overigens ook prima zonder fles gelukkig. Maar zo heb ik dat dus bewust anders gedaan bij m’n tweede.

één jaar geleden

Reactie op lvdee

Je zou Ivm alle wachtlijsten kunnen overwegen je alvast ergens aan te melde ...
Oh Jaa dat is een goede tip! We gaan ons er eens in verdiepen. We hebben gisteren na 8,5 maand!!!! Eindelijk officieel antwoord waarom ze zo veel huilt. Wat wij vanaf het begin al dachten, maar waar ze ons steeds vanaf gingen praten, namelijk Koemelkallergie

één jaar geleden

Het eerste wat ik zou doen na een positieve test. De huisarts bellen voor pilletjes tegen misselijkheid. En beter op mijn eigen lichaam passen.

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Oh Jaa dat is een goede tip! We gaan ons er eens in verdiepen. We hebben gi ...
O dat lijkt me al erg schelen! Fijn dat jullie nu de oorzaak weten. Als je merkt dat je getriggerd blijft worden door gehuil is emdr nog wel echt de moeite waard! Hoeft waarschijnlijk maar twee of drie keer en dan kun je er al vanaf zijn. En dan op je gemak nadenken over of jullie een tweede zouden willen, los van de heftige ervaringen met de eerste