18 Reacties

9 maanden geleden

Ach gossie. Dit ziet er heftig uit. Wat naar! Moet idd dingen uitgesloten worden qua allergie bij een huidarts. Kan het iets zijn qua voeding? Dat zou ik ook nog uitsluiten. Ons zoontje had flinke exceem en met vette crème ging dat weg dus dat klopt dan idd niet. Ik zit ook nog aan dingen te denken als gordelroos/psoriasis. Iets waar antibiotica tegen nodig is of een eigen behandeling en waar een arts iets over moet zeggen. Dus regel zsm een doorverwijzing. Desnoods via een kinderarts of jeugdverpleegkundige in de buurt.

9 maanden geleden

Waarom vraag je niet om een verwijzing naar de dermatoloog? Denk dat die er beter raad mee weet.

9 maanden geleden

Heel veel beterschap ❤️

9 maanden geleden

Reactie op nounoush

Waarom vraag je niet om een verwijzing naar de dermatoloog? Denk dat die er ...
Dit ga ik ook doen na de kerstdagen

9 maanden geleden

Gebruik je al hypoallergene wasmiddel?

9 maanden geleden

Reactie op Miss_Elien

Ach gossie. Dit ziet er heftig uit. Wat naar! Moet idd dingen uitgesloten w ...
Fijn dat bij jullie de crème zijn werk gedaan heeft zeg💙.

9 maanden geleden

Gebruik je al hypoallergene wasmiddel?
Ja, zit er zelfs over na te denken om zijn kleding helemaal niet meer te gaan wassen met wasmiddel. Maar weet niet of het dan schoon word. Gebruiken nu namelijk ook nog die vette crème en dat wil ik er wel uit hebben.

9 maanden geleden

Reactie op Nathalie_1993

Fijn dat bij jullie de crème zijn werk gedaan heeft zeg💙.
Ja, blij mee. Flink gesmeerd en op de opvang deden ze het ook consequent.

9 maanden geleden

Reactie op Nathalie_1993

Ja, zit er zelfs over na te denken om zijn kleding helemaal niet meer te ga ...
Ik gebruik neutral voor mijn baby en was ik apart van onze eigen was. Misschien dat dat helpt? Maar zeker doen hoor een verwijzing naar een dermatoloog.

9 maanden geleden

Is het ging netelroos? Ons meisje heeft dit ineens sinds gisteravond

9 maanden geleden

Germ! Hopelijk vinden jullie snel de reden! Gebruiken jullie Zwitsal? Mijn dochter kreeg namelijk uitslag op haar rug en schouders van Zwitsal. Ze kan alleen de wasgel met lavendel verdragen.

9 maanden geleden

Reactie op MissG86

Germ! Hopelijk vinden jullie snel de reden! Gebruiken jullie Zwitsal? Mijn ...
Wij hebben tot 3 maanden geleden Zwitsal gebruikt. Gebruiken nu eigenlijk helemaal geen zeep meer sinds dat hij uitslag heeft. Wassen alleen zijn haren met baby shampoo en dat spoelen wij uit en daarna gaat hij in bad.

9 maanden geleden

Vandaag bij de huisarts geweest. Ze blijven erbij dat het eczeem is. Weer een nieuw tubetje gekregen, maar moeten het eerst proberen op een klein stukje huid. Gaat dat oke dan verder smeren over heel zn lichaam. En ik heb eindelijk een verwijsbrief voor een dermatoloog.

9 maanden geleden

Ik wou al zeggen door laten verwijzen naar de dermatoloog, maar die heb je nu gelukkig gekregen! Hopen dat het tnieuwe tubetje helpt en anders de dermatoloog weet wat het is. Sterkte!

8 maanden geleden

Die van mij heeft dit ook gehad. Oplossing was een crematogol creme met 20 % vasaline. Voor de hormoon zalf. Advies ook om hem maar 1 keer per week in bad te doen en 1 keer per week on de douche. Ook geen zwitsal of zo gebruiken ivm de parfum. En na iedere wasbeurt extra insmeren met de creme. Heeft wel 3 weken geduurd maar nu bijna nergens meer last van.

8 maanden geleden

Reactie op MStult

Die van mij heeft dit ook gehad. Oplossing was een crematogol creme met 20 ...
Die crème hebben wij ook gehad, maar daar werd zijn huid weer rood van. Wij gebruiken nu koelzalf zonder rozenolie, dit gaat oke. In een paar dagen tijd heeft ons zoontje het helaas op heel zn lichaam (op zn voetjes na). Vandaag bij de dermatoloog geweest. Het is een eczeem, maar dat wisten wij al. Een nieuw zalfje meegekregen. Moeten met 2 dagen al verbetering zien. Afwachten maar 🤞. Hij is hyper allergisch. Daar kwam de dermatoloog mee. In bad doen wij 2x in de week max. En inderdaad ook zonder zeep. Doen alleen zn haren vanwege de gel. Spoelen zijn haren ook af voordat hij in bad gaat zodat de shampoo niet in zn badje komt. Wasmiddel gebruiken we al waar geen troep in zit. Lief dat je je advies wel meedeelt, helaas hebben wij dit al geprobeerd. 😘

8 maanden geleden

Reactie op Nathalie_1993

Die crème hebben wij ook gehad, maar daar werd zijn huid weer rood van. Wij ...
Wij hebben een dochter met flink eczeem. Advies van de eczeemverpleegkundige was hier echt max 1 keer per week in bad, liefst nog minder. Inderdaad zonder zeep. Water droogt enorm uit. Elke dag smeren smeren smeren. Vet houden. Zeker drie keer per dag. Liefst de zalven er een beetje op deppen ipv wrijven. Met wrijven maak je de huid kapot. Katoenen kleding. Geen synthetische stoffen. Ben wel benieuwd wat je hebt gekregen voor een zalf. Wij hebben een route via de kinderarts en eczeem verpleegkundige gelopen. Hier hebben we heel veel tips en adviezen van gehad. Zij heeft ook speciale krabpakjes voorgeschreven. Deze heeft onze dochter 's nachts aan en worden vergoed via de zorgverzekering, als ze maar voorgeschreven worden. Mocht het bij de dermatoloog niet lukken, kun je altijd via deze weg proberen. Bij ons is het nu heel stabiel. Soms vlamt het op bij bijvoorbeeld weersverandering of als ziek is/vaccinatie krijgt.