23 Reacties

3 maanden geleden

Bij ons geld de regel, niet eten is geen toetje. Oudste van bijna 4 is een moeilijke eter, maar een lekker toetje doet wonderen en daardoor eet hij beter. Wel moet hij de helft minstens opeten, haha.

3 maanden geleden

Hoi hoi, Eten jullie zelf thuis later dan op de opvang en bij opa en oma ? Onze kleine eet het beste rond 5 uur. Na half 6 hoef ik niet meer met warm eten aan te komen dan komt er niks in. Wij zijn veder niet streng en gaan er geen ding van maken dus een toetje mag altijd. Wij hebben 1 dag in de week dat we laat zijn dan eet ze savonds een broodje want dit krijg ik e r dan nog wel in. Er komt vast weer een tijd dat ze beter eet denk ik dan maar .

3 maanden geleden

Wij eten warm in de ochtend (gewoon als ontbijt), dan is niemand nog moe. En groente als snacks in de ochtend, bijvoorbeeld een bakje met appel, banaan en komkommer. Gaat hier altijd op

3 maanden geleden

Reactie op Cil

Hoi hoi, Eten jullie zelf thuis later dan op de opvang en bij opa en oma ...
Bij de opvang kreeg die het vandaag voor het eerst in de middag. Dat gaan we nu thuis ook proberen. Bij opa en oma zelfde tijd als bij ons. Super gek dus...

3 maanden geleden

Hier krijgt hij sws geen toetje. Hij eet nu in de avond ook minder goed (en kan er een flinke heisa van maken), dus dan eet hij niet. De volgende dag proberen we het gewoon weer opnieuw. Vanavond heeft hij wel weer een grote kom courgettesoep gegeten. Hij krijgt voor het slapen wel altijd nog een flesje.

3 maanden geleden

Reactie op C hantal

Bij ons geld de regel, niet eten is geen toetje. Oudste van bijna 4 is een ...
En gebruiken jullie deze regel ook al voor die van 1.5 jaar?

3 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Bij de opvang kreeg die het vandaag voor het eerst in de middag. Dat gaan w ...
Tussen de middag is ook een goede inderdaad ! Dan hebben ze het maar gehad . Wel gek of hij jullie aan het uitproberen is. Opa en oma moeten maar vaker komen eten 🤣 Hopelijk helpt in de middag warm eten !

3 maanden geleden

Reactie op iiiertje

En gebruiken jullie deze regel ook al voor die van 1.5 jaar?
Bij onze dochter van 1,5 jaar ook ja, waarom? Omdat de regels ook voor haar gelden, anders krijg je "mama, Evelien mag het wel".

3 maanden geleden

Reactie op Cil

Tussen de middag is ook een goede inderdaad ! Dan hebben ze het maar gehad ...
Nou precies dat dus. En CB zei dat het een fase is. Maar een half jaar vind ik toch al erg lang...

3 maanden geleden

Reactie op C hantal

Bij onze dochter van 1,5 jaar ook ja, waarom? Omdat de regels ook voor haar ...
En snapt ze dat ook al? Ons zoontje is ons enigste kind nog.

3 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Nou precies dat dus. En CB zei dat het een fase is. Maar een half jaar vind ...
Dat vindt ik ook lang inderdaad, hoop dat in de middag eten helpt of mischien iets eerder op de avond. Vooral veel uitproberen wat werkt ! En anders als tussendoor snackjes groente of bij het fruit ? Zodat hij wel voldoende binnen krijgt op een dag.

3 maanden geleden

Reactie op iiiertje

En snapt ze dat ook al? Ons zoontje is ons enigste kind nog.
Ze snapt het zeker ja, haha. Al is zij echt een goede eter, dus nooit problemen.

3 maanden geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Wij eten warm in de ochtend (gewoon als ontbijt), dan is niemand nog moe. E ...
Dus warm eten, rijst kip en groente in de ochtend bijvoorbeeld? Of boerenkool met rookworst in de ochtend? Appel en banaan zijn overigens geen groente, maar fruit.

3 maanden geleden

Reactie op C hantal

Dus warm eten, rijst kip en groente in de ochtend bijvoorbeeld? Of boerenko ...
Groente erbij in de ochtend, naast het fruit. Dacht dat dat wel duidelijk was 🙈 En ja, rijst kip groente in de ochtend, bijvoorbeeld. Ik maak de saus met groenten (onder andere) meestal in de slowcooker en dan koken we in de ochtend de pasta of rijst er vers bij. Het is even wennen, maar echt heerlijk. En genoeg energie om de dag goed te beginnen! In de zomer bak ik groentemuffins, dan hebben we er minder zin in. En dan nog een bakje overnight oats erbij met onder andere fruit en soms wortel.

3 maanden geleden

Ik heb hier thuis ook een moeilijke eter, en aangezien dat hij een pre-en dysmatuur is was ik altijd bezorgd om zijn groei en dus hoe hij eet. Het is bij ons ook hetzelfde; bij een vriendin van mij at ie voor mijn ogen een boterham met boter op, thuis wilt hij niet eens hap van iets waar boter op zit. Op de opvang eet hij alles en nog wat, en veel. Als we met veel mensen zijn (uiteten of gasten thuis hebben oid) dan eet hij ook redelijk goed. We zijn al de nodige experts bezocht en nu hebben we een hele goede kinderdietist gevonden. Zij heeft zijn hele dagschema bekeken, hoeveel hij drinkt en wat hij eet en wat niet, zijn gedrag en alles, en nu begint hij langzamerhand echt veel beter te eten. Die belangrijke factoren waar zij naar keek bij het avondeten: - Vermoeidheid - Calorie inname van die dag (misschien al verzadigd?!) - Snackmoment (wanner een wat, is er verandering als je dat weglaat?) - Hoeveelheid drinken en drinktijden (buikje al gevuld is met water?!) - Hoe gezellig is het aan tafel? - Zijn er andere prikkels wat zijn aandacht weg kunnen nemen? - Welke voorbeeld krijgt hij van ons? - Zijn wij gestrest als hij niet eet? ( dat was ook een hele grote stap voor mij om los te laten en dat hielp al ook wat) Ik hoop dat je iets mee kan, en als je wilt sparren mag je altijd een pb sturen 😊 Heel veel succes!!!

3 maanden geleden

Hier ook al heel lang een probleem. Maar zonder eten naar bed zorgt voor een groot drama en slaapt ze echt niet. Wij geven altijd eerst een klein bordje met ons eten. Is vaak direct "nee", of het ligt op de grond. Dan krijgt ze droge rijst of pasta. Als ze iets echt niet eet krijgt ze een broodje. Ze krijgt altijd een toetje, dat is altijd yoghurt (met havermout.. vult tenminste nog). Inmiddels zijn we zo ver dat ze wel weer groente wil proeven. Ze spuugt het altijd uit, maar we zijn weer een stap verder. Vertrouw er wel op dat het wel weer goed komt. Bij opa en oma eet ze ook niet. Hier werkt rauwe groente overdag ook niet, de warme maaltijd als middageten ook niet. Ook alles los, dus groente, saus en de pasta oid ook niet. Meehelpen met koken niet. Ze eet wel zat fruit, dus prima. Kan het er ook niet indrukken..

3 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Hier ook al heel lang een probleem. Maar zonder eten naar bed zorgt voor ee ...
At ze ook opeens die groente weer?

3 maanden geleden

Reactie op iiiertje

At ze ook opeens die groente weer?
Ze at heel lang alleen banaan en appel. Van de een op de andere dag eet ze weer heel veel soorten. Groente wil ze van 1 op andere dag weer proeven. Ze neemt een hap, kauwt een keer en spuugt het uit. Ze eet dus nog niet echt, maar ze proeft in ieder geval weer.

3 maanden geleden

Ik zou zelf dan ook geen yoghurt aanbieden dit wordt inderdaad gezien als beloning. Als je zoontje honger heeft eet hij het echt wel. Mijn zoontje eet bij ons thuis bijna niks tijdens het avondeten maar bij oma en opa en op het kdv eet hij alles op haha. Ik ken een kindje dat niet wilde eten ze was al 3.5 en ouders zijn echt onderzoeken laten doen en uiteindelijk heeft de deskundige gezegd het eten wat ze voor krijgt moet ze eten en anders niks anders. Kinderen gaan uittesten en waarschijnlijk klinkt de yoghurt veel lekkerder dan de rijst met groente en vlees. Snap ik ook wel haha.

3 maanden geleden

Hier heeft hij vorige week voor de 2e keer gehad dat hij een aantal dagen geen warm eten wilde.... wij geven hem dan gewoon een boterham, wil wel dat hij iets eet. Vind het raar om hem dan maar met honger de nacht in te sturen... Zie een boterham dan ook niet als beloning! Vaak wil hij toch van ons bord dan wel proeven, ook al spuugt hij 9/10x alles uit of gooit ie t op de grond