23 Reacties

3 maanden geleden

Hoi! Wat lastig Ik lees veel over dat yoghurt een beloning zou zijn. Hier ben ik het niet mee eens. Wij eten eigenlijk geen toetjes, en proberen al het eten gelijkwaardig aan elkaar te laten zijn. Heeft ze zin in een broodje hagelslag? Prima. Heb je zin in een broodje jam? Net zo prima. Bij ons is yoghurt niet een beloning. Het is gewoon zuivel, ook goed voor haar! Denk zelf namelijk dat als je dingen als "speciaal" of "toetje" gaat benoemen en aanbieden, ze hier juist altijd voor willen gaan. Dan proberen wij dus niet zo te doen. Tot nu toe werkt dat heel goed, en kiest ze zelf vaak ook voor een banaan/kiwi ofzo ipv een liga. Ik weet dat hier een tweedeling is van meningen inderdaad. Ik zou gewoon doen wat voor jullie goed voelt! Sowieso groenten aan blijven bieden. Heb je al eens geprobeerd om een potje olvarit aan te bieden? Onze dame kiest soms in de supermarkt zelf een potje uit, die wil ze dan thuis ook eten haha. Succes in ieder geval!! 🩷

3 maanden geleden

Zit er bij jullie thuis voldoende tijd tussen de laatste middagsnack en het avondeten? Wij geven onze zoon na 16u geen middagsnacks meer zodat hij voldoende eetlust heeft rond dinertijd (bij ons meestal tussen 17.30-18.00).

3 maanden geleden

Wij bieden het eten aan en zij beslist hoeveel en wat ze er van eet. We eten nooit toetjes. Soms (1x per 3 maanden ofzo) lust ze iets echt niet. Dan probeert ze het wel, maar zegt ze ‘bah’. Dan geven we wel wat anders waarvan we weten dat ze het lust. Bijvoorbeeld tomaat, brood en yoghurt. Maar als ze niks eet, maar we weten dat ze het wel lust, dan geven we dus geen alternatief. Dit duurt meestal maximaal 2 dagen en dan eet ze weer mee.