15 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben haar met veeeeel geduld leren drinken uit een rietjesbeker. Is er iets kwa eten waar je zoontje op sabbelt? Mijn dochtertje sabbelde altijd op die maisstengels. Tijdens het eten van een maisstengel, smeerde ik een stukje van die maisstengel op het rietje en deed het rietje tussendoor in haar mond. Dan zoog ze 1x en kwam er water uit. Na dat vaak herhalen had ze het ineens door

één jaar geleden

Hier snapt hij die andere bekers ook niet. Eigenlijk hetzelfde als bij jou. Tuitbeker wel maar komt het te snel uit waardoor ie zich verslikt (hij zuigt altijd vrij hard altijd al kleiner speen gehad ook daardoor). Ik geef nu gewoon flesje water met kleine speen en af en toe uit beker drinken oefenen, zodat hij in ieder geval de smaak van water leert kennen. Ik denk/hoop dat het uiteindelijk vanzelf beter gaat met drinken uit een beker 🫣

één jaar geleden

Wij zijn wel begonnen met oefenen toen ze 5,5 maand was en ik denk dat ze een maand later eruit kon drinken

één jaar geleden

Ik bood de rietjesbeker wel echt minstens 6x per dag aan

één jaar geleden

Ik moet dus geduld hebben en veel aanbieden. Nog even doorzetten dus. Dat met dat laten zuigen op iets anders, ga ik ook proberen. Bedankt voor de snelle reacties. 🧡

één jaar geleden

Gewoon in een flesje aanbieden mag ook hoor! Andere bekers hebben ze nog lang genoeg de rijd voor om te leren! 😉 tuitbeker is idd niet aan te bevelen, kunnen kinderen een slappe mondmotoriek van krijgen. Gewone en 360 graden beker heeft de voorkeur, maar een rietjesbeker mag ook. Werk zelf op kdv en onze baby's gaan meestal pas rond een jaar over op een rietjes beker of 360 graden beker. De meeste snappen het nog niet om hier uit te drinken als ze zo jong zijn of gaan er alleen maar mee spelen. Dus bieden wij het in het begin gewoon aan in een klein flesje.

één jaar geleden

Afgelopen week hierover gesproken met onze TOP fysiotherapeut. Ze zei dat tuitbeker en rietjes beker zijn slecht, maar veel ouders het pakken vanwege dat hun kind de 360 graden bekers nog niet snapt. Ik zat namelijk ook op de punt om een met rietje aan te schaffen. Mijn zoontje drinkt best goed vanuit onze glas als wij drinken, maar deed alleen maar zwaaien met de munchkin... op gegeven moment dacht ik haal eentje zonder handvatten, en daarvan drinkt ie super! Misschien dat het bij jou ook een verschil kan maken? Bij ons alles waar handvatten op zitten zijn als speelgoed of bijtring gezien 😅🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

één jaar geleden

Wij geven wel eens van die knijpfruitjes en daar begon hij ook uit te zuigen. En erna zo'n rietjes beker aan geboden en dat begreep hij ^^ dus zo drinkt mijn kindje water en thee 🖤

één jaar geleden

360 graden beker vind mijn dochter heel fijn

één jaar geleden

Reactie op Georgina R

Afgelopen week hierover gesproken met onze TOP fysiotherapeut. Ze zei dat t ...
Een vriendin van mij is logopedist en die geeft aan dat een tuitbeker slecht is! Een rietjesbeker is prima, maar een 360 beker is nog iets beter. Dus als je kindje de 360 beker niet snapt is een rietjesbeker echt prima!☺️☺️ Ik ben nu 19 en opgegroeid met een tuitbeker en er is niks mis met mijn mondmotoriek😉😂

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Een vriendin van mij is logopedist en die geeft aan dat een tuitbeker slech ...
Ow haha, thanks voor je lief reactie 😀 Bij ons die enige "probleem" is als de beker een handvat heeft. Uit de beker zonder handvatten drinkt mijn zoontje zonder enkele probleem😊

één jaar geleden

Ik draaide het rietjes flesje op z'n kop als ze het rietje in d'r mond had. Dan zat ze er een beetje op te bijten en stroomde het water uit het rietje in d'r mond. Dat vond ze heel leuk en begon af en toe te zuigen. Toen zachtjes het flesje weer terug gedraaid zodat het rietje weer onderwater kwam en ze het zelf op kon zuigen. In een paar keer oefenen snapte ze dit!

één jaar geleden

Ik zag een super handige tip voor een rietjesbeker. Je zet de rietjesbeker klaar en je hebt nog 1 los rietje nodig die je vult met water. Je doet het losse rietje in de mond van je kindje, gaat ie zuig bewegingen maken dan laat je je duim los waardoor er dus water in het mondje komt. Dan snel wisselen voor de rietjesbeker en voila. Ik heb dit met m'n dochter 2x gedaan en binnen 5 minuten dronk ze dus uit een rietjesbeker haha! Nouja, misschien stom toeval... Wij oefenen daarnaast ook met water drinken uit een gewoon glas. Dit gaat ook best goed! Duurt alleen wat langer voor ze het zelfstandig kunnen. En wat je zegt, veel natte kleren tussendoor ;) Een munchkin beker vond m'n oudste ook fijn. Maar daar heeft ze echt maar kort uit gedronken dus weet niet of het nou de aanschaf waard was. We kopen hem iig niet opnieuw voor de 2e.

één jaar geleden

De afgelopen dagen de Nuby wondercup continue aangeboden en je raadt het niet; hij heeft hem door! Super blij mee. Het gaat niet heel snel, dus hij drinkt (naast 4 flessen van 180ml) echt maar een paar slokjes water. Is dat genoeg? Dit voelt in ieder geval als een overwinning. Bedankt voor alle tips en reacties 🧡

één jaar geleden

Reactie op Herfst27

De afgelopen dagen de Nuby wondercup continue aangeboden en je raadt het ni ...
Dat is genoeg. Melk is hoofdvoeding er zijn zelfs onderzoeken die zeggen je kindje het eerste jaar geen water dus maak je geen zorgen je doet het goed